miehen juhlimisesta
onko miehenne lähtenyt ryyppäämään vaikka laskettuun aikaan ei ole enää kuin muutama päivä? tämän lähti juuri ja rv38+5 menossa ja supistelujaki ollu vaikkei mitään isompaa eikä nyt illal mitään. esikoista odotetaan joten ei sitä tiedä miten nopeasti se sit etenee.mut kännistä ukkelia en synnytykseen ota ja tuskin pääsiskään.?mieli ei oo mikään paras kun muutenki ollu viimesen viikon tosi herkillä.
Kommentit (12)
mutta matkustelee. On menossa mm. New Yorkiin vielä kun viikkoja olisi ollut 38. (Esikoinen syntyi 36 viikolla). ´
Olisi tietenkin tosi ikävää mennä yksin synnyttämään mutta toisaalta ei voi oikein pakottaakaan toista luopumaan menoista sen vuoksi, että synnytys voi tulla milloin vain.
Mielestäni kannattaisi rauhallisesti miehelle sanoa, että olisi ikävää, jos hän ei ole todistamassa lapsensa syntymää. Ja erityisesti se olisi ikävää äidillekin, jos sattuisi jotain kamalaa -- lapselle tai äidille. Jos mies haluaa siitä huolimatta lähteä niin sitten sen on kai pakko päästä. Mä luulen, että miehillä on näin ennen synnytystä usein sellainen menokausi. Mun mielestä on parempi, että menee ennen synnytystä silläkin uhalla, että synnytän yksin. (Toki olisin siitä äärimmäisen katkera) Mutta synnytyksen jälkeen pitää olla kotona aina kun äiti haluaa tukea. Yhtään ylimääräistä menoa meidän perheessä ei sallita.
sanoin sille et menee vain jos siltä tuntuu vaikken siitä ilonen olekkaan mutten myöskään halua kieltää,joten se lähti ja sano ettei juo känniin asti,mutta saas nähä miten käy.noh ainakaan synnytyksestä ei nyt oo merkkejä ja onneks mieski nyt vapaalla ja muuten täällä munkans kunnes koulu sillä alkaa syyskuun alussa jospa vaavikin tulis sitä ennen tai toivottavasti tulee.
niin kaverini mies lähti myös ihan viime hetkillä juhlimaan ja vaimo oli ihan raivoissaan tilanteesta. Vaimo yritti yöllä tavoittaa miestään, mutta ei saanut edes yhteyttä, kun mies oli sammumispisteessä jossain työporukan juhlissa.. Kaverini oli asiasta todella katkera miehelleen. Onneksi synnytystä ei tullut, mutta todella vastuuttomalta käytös tuntuu...
Kun itse olin rv35+,tuli meille vieraita ja mies siinä veteli kunnon kännit. Olin asiasta aikas vi' ' ' ' tunut. Sanoin kerran että älä vedä mitään kännejä,kun olen jo aikaisemmin sanonut että lähtö voi kuitenkin tulla milloin vain.(Meillä suvussa taipumusta saada vaavit kuukauden etuajassa). Lupas ettei juo,mutta kas kun unohtui kun kavereita tuli. Mies sitten suuttui mulle kun seuraavana päivänä sanoin että jos olis synnytys käynnistynyt,en olisi miestä huolinut mukaan vaan olis saanu jäädä kotiin odottamaan tekstaria kumpi tuli!!! Musta sillä ei ollut oikeutta suuttua,varsinkin kun olen aiemmin sanonut että en häntä mukaan ota haisemaan jos on kännissä.fi. Jos joudun synnyttämään ilman miestä siksi ettei tämä voi olla vetämättä kännejä muutamaan viikkoon niin kyllä on kumma. Sehän tarkoittaa mielestäni sitä että mies pistää viinan vauvan edelle:/ Ja se ei kuulosta hyvältä!!! Aivan loistava mies mulla muuten,herkkä ja huolehtiva mutta näissä tilanteissa ei osaa sit ajatella niin kuin nainen toivoisi. Se on varmaan koko ajan luullut että vaikka olisikin kännissä,tulisi silti mukaan synnytykseen,no huh huh.Kuka sellaista jaksais kattella,haistella ja kuunnella hirveissä kivuissa????!!!! Mutta toivotaan että meidän kaikkien miehet tajuais mistä jää paitsi jos ei pääse mukaan synnytykseen. Ja mun mies sais siitä kyllä kuulla koko loppuelämänsä ajan jos olis kännäämässä kun vuosia odotettu esikoinen syntyy...
alkoholin alaista isää/tukihenkilöä ei päästetä synnytys saliin.Mikä on kyllä ihan hyvä. :)
Miehiä on niin monenlaisia..meillä on aina ollut rajana n.rv 36,jolloin mies on ollut siitä lähtien ajokunnossa synnytykseen asti. edellinen syntyi rv 38.
Itse en haluaisi kokea synnytystä ilman miestä ja ehtiihän ne ukot juhlia hyvin raskausaikana jos tarve vaatii ja vähän harvemmin synnytyksen jälkeen.Ei se hauskanpito siihen lopu kun vauva syntyy,vaikka moni mies saattaa näin kuvitella. :)
sen jälkeen sovitiin että täytyy olla miehenkin " synntyskunnossa" koko ajan :) Ja voithan kertoa miehellsei, että synnytys voi olla joskus erittäin nopea (itselläni esikoinen syntyi 4 tunnissa), ja syöksysynnytyksissä vauva voi tulla jopa tunnissa maailmaan. siinä ajassa ei kyllä juovuksissa oleva kerkeä selvitellä päätään, ja synnytys saattaa mennä ohi. sit kun vauva on syntynyt, niin miehillähän on tapana juhlistaa varpajaisilla - josko jaksaisi säästellä sinne? tsemppiä!
Siis minkälaisia miehiä teillä oikein on - alkoholistejako? - kun pitää lähteä oikein erikseen " ryyppäämään" tai " vetää kännit" . Minun sanavarastossani moiset termit yhdistyvät kyllä aika isoon alkoholiongelmaan. Kyllä meilläkin juhlitaan ja alkoholia todellakin käytetään, mutta ei ole kyllä mies nyt yhdessäolon aikana (viimeiset 15 vuotta) KERTAAKAAN sanonut menevänsä ryyppäämään tai kännäämään. Kavereitten kanssa oluelle, kyllä. Pikkujouluihin, kyllä. Varpajaisiin, kyllä. Saunailtaan, kyllä. Mutta että ihan vallan pelkästään ryyppäämään... haloo!
Nyt olen raskaana viikolla 23, ja olen toivonut, että mies vähentäisi alkoholinkäyttöä entisestäänkin. Ikinä en ole häntä kaatokännissä nähnyt (ja häpeisin silmät päästäni, jos näkisin) mutta olen toivonut ihan huomaavaisuussyistä vähentämistä: ei ole kivaa kun toinen juo saunakaljaa ja viiniä ruuan kanssa, ja toinen on raskaana. Eipä ole pyynnöstä valituksia tullut.
Huh huh, on teillä aika rajuja kotiympäristöjä...
Huomauttaisin vaan, että tässä varmaan näkyy myös tulevan isän ikä.. Jos parikymppinen lähtee " ryyppäämään" niin siinä ei ole mitään outoa, eri juttu mielestäni taas on jos nelikymppinen sanoo menevänsä vetämään lärvit.. Ajat muuttuu ja termit siinä sivussa.
Tyhmää tommonen jeesusteleminenkin..
mut meillä kyllä asiasta keskusteltiin sillai, että nollalinja pitää olla loppuviikot.
Ei kyllä ole lähtenyt muutenkaan. Meillä mies ei käytä alkoholia niin, että sen vähentämisestä pitäisi erikseen keskustella. Ottaa saunakaljan tai viiniä ruoalla, muttei ole humalassa. Minusta humalahakuinen juominen siinä mittakaavassa, ettei edes loppuraskaudessa voi rajoittaa on erittäin pelottavaa tulevassa lapsiperheessä. Ei se mies juomistaan vauvan syntymänkään jälkeen vähennä.
Eli meillä miehen ei ole tarvinnut muuttaa juomatapojaan synnytyksen lähestyessä, on sen saunakaljansa saanut juoda ihan rauhassa.
Eikä ole kyse iästä. Mieheni oli esikoisen sytymän aikana 22v. ja kakkosen 25v.
...kumpikaan vanhemmista tapaa lähteä " ryyppäämään" , oli sitten meikäläinen raskaana tai ei. Iltaa saa lähteä istumaan niin kuin muulloinkin, mutta lasketun ajan lähestyessä tajuaa kyllä itsekin olla illanistujaisissakin ajokunnossa. Sen verran tärkeä juttu miehellekin on oman lapsen syntymä, ettei halua mahdollisesti missata sitä muutaman drinkin takia.
Me sovittiin miehen kanssa pari viikkoa sitten, että pysyy kokoajan ajokunnossa. Kun sitä ei tosiaan tiedä koska lähtö tulee vaikka minulla ei ole ollut mitään supisteluita. Nyt on rv 39+3.