Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri ei oo hankkinut lapselleen kännykkää.

Vierailija
17.08.2007 |

Aloitti nyt ensimmäisen luokan. Ei siinä mitään, mutta ei niillä ole edes lankapuhelinta.

Tänään poika itki parvekkeella (asutaan rivarissa). Kysäsin että, mikä on?

Pojalla ei ollut avaimia kotiin, ei voinut soittaa äidilleen, ei huoltoyhtiöön, ei minnekään.

Mä oikeesti ihmettelen miten joku voi olla töissä ihan rauhassa, tietämättä mitä lapselle kuuluu tai missä se menee?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän ekaluokkalaisella ei ole kännykkää, koska se ei tarvi sitä.

Itse olen päivät kotona nuorempien kanssa.

Vierailija
2/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä, ettei kehityksen mukana tarvitse mennä. Ainakaan lapsen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakaan pienenä kännykkää ja unohdin joskus avaimet sisälle. Itkemisen sijaan leikin pihalla siihen asti kunnes vanhemmat tulivat kotiin (jos tiesin että tulevat pian) tai kävelin naapuriin leikkimään naapurin lasten kanssa, tai kävelin äidin työpaikalle jos hän oli siellä (kierteli myös muualla tekemässä töitä). Kyllä sitä aina jotain keksii jos opettaa lapsille miten tulee poikkeustilanteessa toimia

Vierailija:

Aloitti nyt ensimmäisen luokan. Ei siinä mitään, mutta ei niillä ole edes lankapuhelinta.

Tänään poika itki parvekkeella (asutaan rivarissa). Kysäsin että, mikä on?

Pojalla ei ollut avaimia kotiin, ei voinut soittaa äidilleen, ei huoltoyhtiöön, ei minnekään.

Mä oikeesti ihmettelen miten joku voi olla töissä ihan rauhassa, tietämättä mitä lapselle kuuluu tai missä se menee?

Vierailija
4/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun jälkeen meni iltapäiväkerhoon. Kerkesi olla kotona n. tunnin yksin.

Vierailija
5/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai öljylampun valossako talvet istutte????

Vierailija
6/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhyys ei ole naurun asia.

Vierailija
7/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puheaikaa vaikka 10e. Jos tuntuu liian kalliilta niin ei ole varaa lapsiin.

Vierailija
8/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen laatikossa lojuu vanha tai vanhoja kännyköitä, mä en usko tohon että ei ole varaa ostaa kännykkää.

Vierailija
9/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on varaa syädä

Vierailija
10/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran unohdin avaimet kotiin. Äiti jätti pannuhuoneen oven lukitsematta, niin odottelin siellä sitten, kunnes tuli kotiin. Kummasti muutaman kerran jälkeen muistin ne avaimet. Ei kännykkä ole mitenkään pakollinen varuste.

Vierailija
11/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli ennen, ja nyt on nyt.

Vierailija
12/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en sentään kenenkään puheluja rupea maksamaan. Ja kyllä mua tosiaan rassaa, säälittää poika. " kivasti" alkoi kouluvuosi.

Vierailija
13/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa lapsen kasvattaa rajojaan pienen lisätuen avulla.

Kyllä se vaan kummasti ainakin minun mieltäni keventää, että tiedän ekaluokkalisella olevan puhelimen mukana.

Vierailija:

Ei kännykkä ole mitenkään pakollinen varuste.

Vierailija
14/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kummitytön kouluun ei saa kännyköitä viedä. Asuvat onnekseen alueella jossa naapuriapu toimii tarvittaessa.

Vierailija
15/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen EI SAA mielestäni olla kännykän varassa, vaan hänelle on järjestettävä iltapäiviksi turvallinen paikka. Jos vanhemmat ei ole kotona, niin iltapäiväkerho on hyvä.

Minun nuorimmaiseni aloitti tokaluokan eikä -KAMALAA- vieläkään omista kännykkää. Hän on iltapäivät iltapäiväkerhossa eikä yksin kotona.

Vierailija
16/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä on kyllä ohjaajllla meidän yhteystiedot jos tarve vaatii. Ei ekaluokkalainen vielä tarvitse kännykkää mihinkään, kotona on lankapuhelin.

Vierailija
17/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hukannut johonkin? Täytyisi laittaa vara-avain jonnekin noita tilanteita varten. Eikö tuon vois antaa vaikka luotettavaan naapuriin.

Minä tarkistan jokapäivä et lapsen repussa on avain vaikka on jhänellä mahdollisuus soittaakin minulle.

Vierailija
18/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja siellä on kyllä ohjaajllla meidän yhteystiedot jos tarve vaatii. Ei ekaluokkalainen vielä tarvitse kännykkää mihinkään, kotona on lankapuhelin.

Mutta ap:n naapurissa ei ole puhelinta laisinkaan. Eivätkä kaikki lapset ole iltapäiväkerhotyyppiä. Kännykällä saa edes jonkinlasta turvaa, mahdollisen yhteyden ulkomaailmaan.

Ihan eri juttu on jos lapsella on siis iltapäiväkerhopaikka, äiti kotona, lankapuhelin...

Vierailija
19/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä mahdollisesti pelottaa mihin puhelinkin joutuisi ja kuinka paljon sillä soiteltaisiin. Ei ole kiva joutua maksamaan isoja laskuja kun lapsi ei ymmärrä mitä soitteleminen maksaa.

Vierailija
20/34 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen synkän ajan, kun KELLÄÄN ekaluokkailaisella ei ollut käännyä, kuinka me kaikki silloin oikein pärjättiin...

hei haloo, ekaluokkalaisilla on ollut kännyt ehkä pari vuotta!!