Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SyysSissit perjantaihin***

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AuringonTytär, olet sinä hurja kun otat vielä vieraita vastaan. Yritähän lepäillä välillä ja älä passaa vieraita! Mulla oli vieraita pari viikkoa sitten ja olin ihan sippi vierailun päätteeksi!

Kirahviina, täällä samoja fiiliksiä, että vauva sais vielä viihtyä hyvinkin monta viikkoa masussa. Mies on vielä reilut kaksi viikkoa reissussa ja lapset tuntuvat syksyn alun jäljiltä väsyneiltä ja kärtyiltä. Minäkin kaipaisin vähän lepoa ja hermolomaa, mutta ehkä se tulee sitten sairaalassa, kun ensin saa puserrettua neidin maailmaan... Kylläpäs se neiti taas venyttää masua ja möyrii. Hikkakin tuntuu olevan.

Mitäköhän PippuriMammalle kuuluu? Toivotaan, että vauva on jo syntynyt ja kaikki hyvin, kun kerran hän oli jo niin " valmista kauraa" pitkä aika sitten. Mitäs Umalle kuuluu? Kyllä taidat sinäkin lähiaikoina päästä tositoimiin. Tsemppiä vaan! Nyt alkaa olla sellaiset viikot menossa, että kohta ekoilla jo limatulpat lähtee. Tulkaa kertoilemaan. Mitäs Kewa, sulle kuuluu? Onko kotona yhtään rauhoittunut tilanne?

Terkkuja kaikille ja mukavaa, rauhallista, viileää viikonloppua!

apinaemo 36+5

Vierailija
22/25 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä kappaleena ollaan edelleen. supistukset rauhottu sit aamupäivällä ja nyt niitä on tullu harvakseltaan. varsinkin kun olen ottanu vaan ihan rennosti. Maalla käytiin, mut mä enimmäksen makoilin sängyllä. Mies istutteli kukkia ja kasas lipastoa ym.

Soitin aamulla neuvolaan ja ois varannu ens viikoks mulle lääkärille ajan, mutta kerta mulla sellanen tiistaina on niin ei tarvinu. Mulla on silloin se synnytystapa-arvio. Neuvolassa käski seurata tilannetta ja sano et jos yhtään tuntuu niin ei muuta kuin synnärille tarkistuttaan tilanne. Varmuudeks vien pissanäytteen maanantaina niin suletaan jälleen se pissatulehus pois.

Mut onneks ne supparit sit hellitti hiukan. Tai no meidän puolesta vauva sais jo syntyä ja kokoakin sillä jo kuitenkin on. Ja kyllä meillä kulkee suvussa tää ennenaikasuus, joten silläkin vanhemmat ynnä muut jännäilee milloin lähtö tulee. Mutta se tapahtuu sit kun sen aika on. Ei auta kuin vain odottaa. Onneks nyt on kaikki pakolliset menot ja hankinnat tehty niin on jo kaikki valmiina.

Mutta nyt menen takas tonne sohvalle löhöämään. Huomena sit kirjoitelen ´lisää ja luen ajatuksella teidän jutut.

Uma81

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nyt vaan pika pipahtamaa tai ehkä lähinnä piipahtamaan:)

Kiva oli kun PIIU,HAIKARAPOLSKA ja OUTS jaksoivat tänään tulla jumboon kahviseuraksi:))Oli kiva nähdä ihan livenä.

COLIS ja muutkin jos " eksyvät" sinne päin niin laittakaahan viestiä.Minä kyllä mielelläni tulen kahvittelemaan jos vaan liikkeelle pääsen.

Nyt olikin ihanan helppo kauppareissu kun suht hyvin jaksoi lyllertää eteenpäin eikä ollut mitään maata järisyttävä suppareitakaan:)

Kävin siis jumbossa tekemässä miehelleni varpajais/pienen isyyspakkauksen.Siihen tuli:

-Juha vuorisen Vaippaihottumaa-kirja

-t-paita jossa teksti:KOHTA EI KYLLÄ NAURATA

-vanilja sikareita

-2 tummaa lageria

-Jameson wiski

-sisu aski

-kori (josta tulee vaippa kori)

Eli tuollainen pieni pakkaus ja mies oli ihan onskuna:)))

Mutta nyt miehen kainaloon viettämään kahdenkeskeistä iltaa.

Kommentoin sitten myöhemmin juttujanne.

Uusille ja uusivanhoille tervetuloa mukaan:)))

ja maitohamsteri,tosi ihania uutisia että vaavilla on kaikki hyvin!!

Mut paremmalla ajalla sitten taas...

rakkausvauva 37+0

Vierailija
24/25 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan viimeisestä jumbossa käyneille.. =)

Koko päivän tuli oltua liikenteessä ja nyt olo onkin ollut aika väsähtänyt.. Kyllä se vaan tuo vauva verottaa voimia..

Kaikilla tuntuu olevan asiat suht kohdillaan..

Nyt iltapalalle ja sängyn pohjalle!

Vierailija
25/25 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olo on sekava. :-O Olisin kuitenkin halunnut synnyttää tämän viimeisenkin perheemme vauvan. Toivoin niin kovasti, että ajoissa olisivat alkaneet käynnistelemään synnytystä (vaikka käynnistämisestäkin minulla on edelliseltä kertaa huonoja kokemuksia)Vauvan painoarviota on seurattu tarkkaan ja nyt kun viikkoja on 37+2 niin vauva painaa ultra-arvion mukaan 3,7-3,8 kg (+/- 10%) Tuntuu oudolta tietää vauvan syntymäpäivä etukäteen...Nyt vaan odotellaan ensiviikkoa ja varmistellaan, että kaikki asiat täällä kotona on ok. Tämä päivä on mennyt kyllä aivan harakoille, kun on pitänyt sulatella itsekseen tätä sektiota.

Muistelen, että joku muukin kertoi vauvan syntyvän sektiolla ensiviikolla??? Millaiset sinulla on ajatukset?? Tuliko tieto sektiosta yllätyksenä vai onko jokin erityinen syy suunniteltuun sektioon?? Meillä syynä on tuo vauvan koko; vauvan vartalo on pullea ja sen vuoksi hartiat jäävät helposti jumiin synnytyskanavaan. Jos joudutaan kiskomaan kovasti, vaarana on solisluun murtuminen tai olkapään hermon vaurioituminen. Tietysti vauvan hyvinvointi on niin tärkeä asia, etten sitä missään nimessä halua riskeerata. Suren vaan hidasta toipumista sektiosta ja sitä, etten pääse sylittelemään toviin iltatähteämme, joka on kuitenkin vasta 1 v3kk:tta.

No täytynee ajatella, että kohdalleni on sitten osuneet lähes kaikki mahdolliset synnytykset imukuppisynnytystä lukuunottamatta; esikoinen oli iso, mutta synnytys käynnistyi itsestään ja sujui aika hyvin, sitten synnytin kaksoset ja se oli helpoin synnytykseni ja reilu vuosi sitten käynnisteltiin synnytys, joka oli kyllä karmein kokemukseni (joillakin kuulemma sekin sujuu hyvin) ja nyt tämä sektio.. Hirvittää ajatella, että mitenkähän kipeä sitä sitten on, mutta lääkkeenvoimin ja sisulla siitäkin selvitään. (selvitäänhän?) Ja onhan se iskä sitten hoitamassa pikkuista, kun äiskä on heräämössä operoinnin jälkeen. Sen verran ehdittiin miehen kanssa pohtia isyyslomaa, että yritetään kikkailla vauvan ja minun sairaalassaoloaika isovanhempien avustuksella täällä kotona miehen käydessä töissä, niin hän voi sitten olla kaverina sen 3 viikkoa, kun me kotiudumme.

Toivottavasti mahdollisimman moni syyssisseistä saa kokea normaalisynnytyksen, joka käynnistyy itsekseen joko suppareilla tai lapsiveden menolla. Siispä paljon tehokkaita suppareita kaikille!

Niin ja Lämpimät onnittelut jo nyyttinsä saaneille..heitäkin oli jo joukossa muutama!

Joku pähkäili tuplarattaiden oston kanssa??? Minä hankin Carrenan tuplarattaat..Molemmilla on oma tukeva " osastonsa" , rattaat kevyet ja saa aika helposti kasaan. Samanlaisia näytti olevan myös HobbyHallissa..

No..Viikonloppuna meille on tulossa vieraita, joten touhua on taas tiedossa. Onpahan mielessä muutakin sitten kuin tuleva sektio...

Kaylight rv 37+2 ja synntäripäivä jo tiedossa