Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, jos on todella tarkka tavaran kunnosta, niin miksi pitää huutaa Huutonetistä KÄYTETTYÄ tavaraa? En ymmärrä.

Vierailija
16.08.2007 |

Itse olen todella tarkka ja tarkistan myytävät tuotteet ennen kuin laitan myyntiin. Eli en myy tahraisia ja rikkinäisiä vaatteita. Muut tavarat tarkistan tietenkin myös. Mutta en kuitenkaan ala tutkimaan vaatteita ja muita tuotteita suurennuslasin alla.

Mulla on kolme negaa, kun tuollainen superhyper tarkka ostaja on huutanut multa jotain ja sitten huomannut jotain huomautettavaa.

1. Myin palapelin ja sanoin palojen olevan siistejä. Ostaja antoi negan, koska palojen reunoissa oli kulumaa JA palojen takana oli mustia jälkiä, luultavasti sormen jälkiä. Sain ostajalta negan. Itse en kylläkään ollut huomannut mitään sormen jälkiä tai muitakaan jälkiä ja palojen kulmat ja reunat olivat kyllä olleet ihan ehjät, kun kirje lähti meiltä. Ostaja halusi välttämättä palapelin ilman laatikkoa, halvemmilla postikuluilla (vaikka ilmoituksessa oli suuremmat postikulut, laatikon kanssa), joten varmaan tullut siitä. Pyysin ostajaa lähettämään paloista kuvat, mutta niitä ei koskaan tullut. Selailin huvikseni ostajan antamia palautteita toisille myyjille ja aika moni myyjä oli saanut tuolta negaa taikka neutraalia, koska ostaja oli huomannut vaatteessa tms. esim. tahran tms.

2. ja 3. Myin vaalean bodyn ja siinä ei ollut mitään tahraa, vaikka kolmessa eri valossa sen tutkin (päivänvalossa ja lampunvalossa), mutta ostajapa olikin löytänyt kauluksesta ison, kämmenen kokoisen kellertävän tahran, joka paistoi kauas. Sain negan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy nimittäin pesulapusta =)

Vierailija
2/8 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkasti, mutta en suurennuslasilla. Mutta jos kyseessä on esimerkiksi vanha kirjava leninki, ni kyllähän sitä voi jäädä huomaamatta joku pienen pieni tahra, sellainen pikkuinen. Kaikki on niin suhteellista. Jotkut taitaa tehdä ihan piruuttaan tuollaista. Jos ostaa käytetyn palapelin, ni kyllähän se on käytetty. Vai pitäiskö mainita, että jossain palassa on joku pikkuinen rispaantunut kohta tai pikku tahra toisella puolella. Ostais kaupasta sitten, jos on niin tarkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppakumppaneilleen, ja vikakin oli sama, " reiän alkuja saumakohdissa" .

Vierailija
4/8 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut Huutiksesta vaatetta jotain 250 kertaa, mutta koskaan en ole vielä kehdannut neutraalia tai negaa antaa. Noin 90% ostamastani on uutta, loput uudenveroista tai vähän käytettyä. Nykyään ostan pelkästään uutta.

Tyypillinen itseäni harmittanut tilanne on tämä: Ostan Timberlandin collegen lapselle ja siitä sanotaan vaikkapa näin: " Hieno T:n college. Ollut vähäisessä käytössä ja edelleen siisti ja ehjä. Ei kulumaa, tahroja tai muita vikoja."

Käytännössä paita on ensinnäkin monta vuotta vanhaa mallia, se on pesuissa kulunut koppuraksi, menettänyt muotonsa ja värit haalenneet. Kaulus lerpallaan jne. Ihan roskiskamaa siis. Myyjän mielestä vaan " kuin uusi" , kun näkyviä tahroja tai reikiä ei ole..

Ehkä jotkut antaa herkemmin huonon palautteen, kun tuotteessa heidän mielestään on jotain vikaa. Kuvaustahan tuotteen tietysti pitää vastatakin. Vai sanooko ap, että ostajat valehtelevat? Ovat siis keksineet viat jälkikäteen? Tarjouduitko purkamaan kaupat, jos sanoivat, että tuotteessa onkin niin paha tahra, että negaa aikovat antaa?

Vierailija
5/8 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa negan vaikka saa rahatkin takaisin naukumisellaan....katsokaa vaikka talla123

Vierailija
6/8 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätte lasten vaatteiden olevan monta vuotta vanhoja? Mistä sen näkee, kun en itse näe niissä mitään " vuosirenkaita" ? Itse ostan lähes kaikki lasten vaatteet kirppareilta ja en kyllä erota, mikä on vanhaa ja minkäkin ikäistä lastenvaatetta.

Vierailija
7/8 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunkin vuoden mallistot jne. Ja sitten sen vaan tietää. Itse tiedän esim. Legon vaatteet aika tarkalleen, mitä vuosimallia ovat ;)

5

Vierailija
8/8 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi sinä, joka annoit esimerkin Timberlandin vaattesta.

Miksi huudat vaatetta jonka tiedät olevan vuosia vanha..? Kai sinä kuvan katsot ennen kuin huudat? huudatko siksi, että saat tahalleen antaa negaa myyjälle joka myy " kuin uutta" vaikka se on vuosia vanha?

Ja tiedoksi: KUIN UUSI EI TARKOITA UUTTA!! (siis tämän vuoden mallistoa.. vaan sitä, että se on kuin uudenveroisessa kunnossa. vaikka olisi 15 vuotta vanha.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi