Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan omavastuuosuus?

16.08.2007 |

Hei, miten kannattaa lääkkeitä ostaa nyt kun maksukatto hurahti täyteen tälle vuodelle eka ivf:ssä?

Eli nyt toisen ivf:n lääkkeissä tarvii käsittääkseni maksaa omavastuu, mitä se on käytännössä? Onko se perussumma joka ostokerralla vai suhteessa lääkkeen hinnasta? Eli kannattaako siis ostaa kerralla kaikki tarvitsemansa lääkkeet ja selviää yhdellä maksulla vai miten tämä meneekään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekatto on 627,47 e. Sen ylimenevistä KELA-korvattavista lääkkeistä, jotka ostat tänä vuonna, maksat kustakin 1,5e. Jos siis esim. tammi-helmikuulle suunniteltu IVF, kannattaa lääkereseptit pyytää jo tän vuoden puolella ja ostaa. Tietysti toivottavampaa, että raskus alkaa ennen vuodenvaihdetta!

Vierailija
2/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni omavastuuosuus umpeen jo ajat sitten. Miten pitäisi toimia, että sen alennuksen saisi??? Kuitit olen sentään tajunnut säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime keväänä, ja mulla ainakin homma meni niin että apteekista lähetettiin tieto asiasta Kelaan, sitten Kelasta tuli joku paperi ja mun piti mennä Kelassa käymään sen paperin ja kuittien kanssa. Nyt loppuvuoden ajan homma toimii niin, että kun ostan lääkkeet aina samasta apteekista, tällä apteekilla ja Kelalla on sopimus että minä maksan kassalla lääkkeistä vain sen 1,50 / lääke, ja apteekki saa lopun hinnan suoraan Kelasta. Mutta yhtä hyvin se toimii niinkin, että maksaa lääkkeistä täyden hinnan, toimittaa kuitit Kelaan ja Kela hyvittää ne jälkeen päin.

Täälläkin kovatsi toivotaan että raskaus ehtisi alkaa tämän vuoden puolella, mutta saa nähdä miten käy!

Vierailija
4/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni keväällä kelan katto rikki ekalla apteekkikäynnillä. Maksoin tuolloin sen summan ( siis sen 600 ja risat) ja samalla tehtiin joku papru, ja soppari apteekin kanssa. Eli mulla apteekki hoiti tuon nk. kuittirumban. Nyt olen siis maksanut tuon 1,50¿ lääkkeistä, paitsi noi luget normihintaan ( harmi saisivat kuulua kans korvauksen piiriin).

Kelalta tuli sitten jokin ilmoitus kotiin että apteekki hoitanut asiat ja lääkekatto rikki jne....

Näin siis meillä, käytäntöjähän on monia.

Pa-mi ja ivf taas alussa....

Vierailija
5/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kiitokset neuvoista! Helpottaa vähän tätä taloudellista tilannetta, kun tietää, että joskus sitten saa jotain takaisin.

Mulla on eka ivf ensi viikolla, enkä meinaa nahoissani pysyä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan