Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua vauvan vieroitukseen kaivataan

16.08.2007 |

Olen lopen kyllästynyt imetykseen, mutta en keksi miten voisin lopettaa , kun vauva ei ole koskaan huolinut tuttipulloa (enkä tiedä kannattaako siihen opettaakaan enää tässä vaiheessa) eikä osaa juoda kamalan hyvin (ei ainakaan saisi riittävän paljon juotavaa) nokkamukista tai mukin reunastakaan. Lisäksi tuntuu vieroksuvan korviketta, kun olen yrittänyt sitä maistattaa. En kuitenkaan mitenkään enää jaksaisi tätä imetystä. Vauva on jo jonkinaikaa vieroksunut rintaa päiväsaikaan ja suostuukin syömään lähinnä vain öisin. Päivisin jos rintaa tarjoan, kieltäytyy, alkaa riehumaan tai puree. Puremisen ja kaiken riehumisen vuoksi jännitän imetystä niin että maito ei ala herumaan kovin nopeasti, mistä vauva taas hermostuu ja alkaa riehumaan ja puremaan.. melkoinen kierre siis.

Mitä ihmettä teen? Tarjoanko vain sinnikkäästi korviketta nokkamukista ja toivon että tottuu makuun ja oppii juomaan mukista pian, vai mitä ihmettä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauvasi on ? ja mitä kiinteitä hän syö ?

Vierailija
2/5 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui sanoa, että ikää vauvalla on tosiaan jo 8,5kk ja syö vaikka mitä kiinteitä ja juo aina ruoan päälle vettä nokkamukista (ei tosin kovin paljon).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirtyisin pikkuhiljaa tavalliseen rasvattomaan maitoon. Jos siis teillä ei ole mitään allergiota, vanhemmilla tai mahdollisilla muilla lapsilla. Itse tein näin lapsen ollessa reilun 9 kk vanha. Lisäksi lisäilin maitoa puuroihin ja muihinkin ruokiin ja annoin jogurtti / rahkasoseita. Meilläkin menee nokkamukista vett, mutta maito ei uppoa vielä kovin hyvin sellaisenaan, mutta ehkä se siitä. Itse lopetin yöimetykset kertalaakista ja sen myötä myös kokonaan. Olin 3 yötä toisessa huoneessa ja mies hoiteli vauvaa. Nopeesti oppi siihen että tissiä ei tule ! Nyt nukkuu yöt ja koko perhe voi hyvin :-)

Vierailija
4/5 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, älä todellakaan anna enää tuttipulloa !!

Vierailija
5/5 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin mielelläni tsemppaisin vielä imettämään, mutta jos todella haluat lopettaa niin pari juttua tuli mieleen.

Pystytkö lypsämään maitoa? Jos totuttaisit vauvan korvikkeen makuun niin, että sekoitat sitä rintamaitoon. Itse en kyllä ihan vielä siirtyisi tavalliseen maitoon, mutta kohtapuolin voisi alkaa antamaan hapanmaitotuotteita. Puuron voisi keittää jämäkäksi ja lisätä sitten korviketta löysyttämään (käsittääkseni korviketta ei saa keittää).

Millainen nokkamuki teillä on? Meillä esikoinen oppi aikoinaan juomaan vettä ruokajuomaksi (sinun kannattaa varmaan yrittää sitä korviketta tai rintamaidon ja korvikkeen sekoitusta) Aventin pehmeänokkaisesta taikamukista. Kakkonen sen sijaan ei tykännyt taikamukeista yhtään vaan joi paremmin ihan tavallisesta nokkiksesta ilman mitään venttiilejä. Kannattaa ehkä kokeilla erilaisia mukeja.