Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SyysSissien torstai***

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

en ole pitkään pitkään aikaan kirjotellu kuulumisia.Olen sillo tällö käyny pinoja lukemassa.Nyt toimii vihdoin taas netti omalla uudella koneella.

Olo on kaamee.Mulla on jalat ihan turvonneet norsun jaloiksi.Siro nilkka ympäryys mitaltaan n30-32 cm ja jalkapöytä niin pinkeänä turvonnu että tuntuu et se räjähtää kohta.Varpaat ei taivu jne.Siitä kohtaa ympäryysmitta 27-30 cm.

Onkohan kellään vastaavaa?

Tyttöä ku odotin 08/04 oli ihan sama kamala vaiva.

Nyt on alkanu selkä reistailee ja pelkäänkin jo etten pysty synnyttää.Alaselkään/kankkuun tulee puukon isku väärästä asennosta.Välillä sattuu joka askeleella.Selällään en pysty makaa.Öisinkin nukun tasan yhdessäa asennossa kyljelläni.Kädet turpoaa yön aikana niin ettei niitä aamulla saa nyrkkiin.

Ah kuinka ihanaa:(

pitäisi vielä jaksaa max 2½ viikkoa.Mulla on käynnistys ma 3.9.

käynnistyksen sain nopeiden synnytysten takia,en oman huonon vointini.

Mäkin mietin sitä allasta,mutta pelkäänpä ettei sinne pääse jos ja kun lapsivedet on menny.Mulla käynnistetään synnytys kalvot puhkasemalla.

Ja toisaalta voisi houkuttaa sinne altaaseen ponnistaminen tuon kipeän selän takia.

auringonTytär rv 36+4

Vierailija
22/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Piiu[/b] – Voi hurjaa miten vähän sulla on viikkoja jäljellä :D

Mä juon kans tuon aamukahvin aina ja saan siitä kummallisen olon vattan pohjalle, silti sen kahvini juon ;)

Muistakaahan muuten sitten kaikki jotka jo pian synnyttämään pääsee, että teidän pitää tulla kertomaan kuulumisia meille mahakkaille sitten vauva-arjen alku ihmettelyistä! Etenkin kun varmaan ei heti tule tuonne Vauva-puolelle Syyskuisten kuulumisia.. Tai mistä mä tiedän, yritetään kuitenkin pitää sielläkin puolella meteliä sitten kera vauvojen :)

[b]AuringonTytär[/b] – Kiva kuulla teistä hieman vähemmän kirjoitelleistakin! Kurjia vaivoja vaan on riesanasi, onneksi aikaa tuohon 3. päivään on loppujen lopuksi hyvin vähän :) vaikkei taida oloa helpottaa se tieto..

[b]Rakkausvauvalla[/b] ollut hyvin samankaltainen edellinen vuorokausi kuin minulla – pesänrakennusviettiä tosissaan!

Shoppailureissun jälkeen meillä alkoi miehen kanssa pinnasängyn kokoaminen ja makuuhuoneen uudelleen järjestys. Tuli siinä imuroitua, pestyä vessat ja marsujen häkki siivottua. Samalla virralla putsasin parvekkeen, suihkuttelin kukat, siivosin pari lipastoa ja putsailin myöskin keittiön kaappeja :) Ja tietenkin siinä sivussa pyöri pyykinpesukonekin jatkuvalla syötöllä.

Siitä seurauksena ihania(!) kipeitä supistuksia ja puukon iskuja kohdunsuulla. Yöllä ei kuitenkaan enää supistellut, vaan nukuin koko yön hyvin. Jotenkin tuntuu hyvältä kun iltaisin on supistellut aika voimakkaasti - jos jotain edistystä tapahtuisi! Mies vaan kysyi eilen, että tiedänhän varmasti supistuksista milloin pitää lähteä ihan oikeasti synnyttämään..! - Joo, enköhän.

Tänään ajattelin jatkaa hieman noita lipastojen järkkäilyjä ja makuuhuoneen ikkunan pesen, jos uskallan yksinäni täällä kiipeillä..

Päiväkin on sopivan harmaa, ei kuuma ollenkaan :D

Dumle rv 35 *poksui*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se käsittämätöntä miten kaikilla heittelee tuo nukkumisen laatu. Mulla meni taas viime yö ihan pyllylleen, ja se ei erityisen kivalta tunnu ku alla oli jo valmiiks huonoja unia ihan tarpeeks. :( En vaan millään saanu unta. Mies käänsi illalla kylkeä ja alkoi kuorsaamaan, no, minä sitten käänsin kylkeä ja aloin itkemään. Sitten alkoi vauva puskemaan kohdunsuulle ja ne puukoniskut ei todellakaan ollu kovin unettavia. Ja vähän väliä heräsin pitkin yötä siihen että oli hiki, huono asento, mahassa kipeitä tuntemuksia, supistuksia, jano, vessahätä... Ja aamulla viideltä alkoi esikoinen kiekumaan ja päivä alkoi. Että jeejee.

Onpa tullu sitten itkettyä jo tällekin aamulle pariin otteeseen ku on niin SURKEA olo. Ei varmaan ollu hirveän kivat fiilikset miehellä lähteä töihin ku vaimo jäi kotiin vollottamaan, mutta minkäs teet, kyllä mä yritin olla itkemättä. Sanoi lähtiessään että ei hänen välttämättä tarvi tänään mennä töiden jälkeen kuntosalille. Mulla se ei ollu tullu mieleenkään, mä vaan ootan että saisin olla rauhassa joskus vähän aikaa ja levätä hetken tai olla miehen sylissä. Eilen mies kävi kaupassa ja otti esikoisen mukaan, voi että mä nautin siitä ku sain hiljaisessa talossa olla puoli tuntia yksin. Musta tuntuu että me ei miehen kans ees ehditä puhua mitään nykyään, se on aina töissä tai väsyny tai on jotain härdelliä, ja mulla on niin paha olla että voisin itkeä millä sekunnilla tahansa. Että joo, synnytys ja yövalvomiset tervetuloa vain tähän osoitteeseen niin lujaa menee. Mun väsymystä lisää varmasti se, että aina ku saan tilanteen rauhotettua esim. esikoisen päiväunille, mulla tulee itku ja siihen kuluu sekin mahdollinen hengähdys/päiväunitilaisuus. Kaikki sanoo että pitää itkeä jos itkettää, mutta ku ei se tunnu auttavan mitään. Mulla alkaa olla jo ihan epätoivonen olo että loppuuko tää paha olo koskaan. No, mies " lupas" aamulla että loppuu se, että sitä odotellessa... Anteeks, tää on ihan kamalaa valitusta.

Mun piti jotain kommentoida mutta ei tuu nyt siitäkään mitään.

Parempaa päivää teille muille!

rv 34 tasan

Vierailija
24/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia (meilla siis klo vasta 9.05)

Aattelin ottaa tanaan itteeni niskasta kiinni ja menna kylpyyn! Sehan on ollu mulla kiellettyjen listalla viikkokausia ja nyt kun siihen olis jo lupa niin pitanee kokeilla! Harmi vaan kun sinne tekee mieli, mutta kun vesi on laskettu niin sitten ei yhtaan enaa huvita kollotella...

Oma napuli voi hyvin- Hope moyrii ja potkiskelee ja varsinkin hikkailee ihan koko ajan!

Jalat ja sormet turvoksissa ja iltaisin pitais jo aloitella pikkulenkkienkin tekemisia (happihyppelya) mutta mulla tulee selka kipeeks kavelysta, ja noista kahdesta valitsen siis tuon ' pienemman' pahan eli turvotuksen kuitenkin!

Eipa tanne kummempia, helle jatkuu ihan normaalisti. Koulujen alkuunkin on viela tasan kuukausi, mutta vahiin kayvat paivat likoilla lomissaan... Tosin ne kaikki oottaa koulujen alkua kuin kuuta nousevaa...

Tanaan illalla attelin viela kayda ettimassa noita puuttuvia rattaita jne. Loput kamat (kaukalo, sitteri ja halyttimet tulee miehen siskolta kun synnytan) on vahan ahdasta jo nyt taalla kampassa. Sankya en laita ollenkaan talle neidolle: kaks kolme ekaa kk kantokopassa sitten perhepetia yritetaan!

Voikaahan hyvin -levinia ja Hope rv 36+6 -

Vierailija
25/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta mullahan on esikko syntyny ' tanaan' eli viikolla 36+6!!!

Vierailija
26/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö pääsi tänään omalle pp-hoitajalle ja lähti sinne riemusta kiljuen. Äitikään ei olisi millään saanut laittaa edes ripsiväriä kun niin oli kiirus. Ihana rauha siis huushollissa :) Jotenkin kyllä omaatuntoa kolottaa viedä toinen hoitoon kun itse olen kotona mutta totuttava tähän nyt vaan on. Nyt on verokortti tilattu, vermeitä laitettu nettiin myyntiin ja seuraavaksi singahdan rauhalliselle kirpparikierrokselle. Veroprosentiksi tuli muuten kiva 30 eli siinä se ilo isommasta palkasta vrt. viime kertaan sitten menikin.

Yritän täällä toppuutella vaan itseäni ettei kaikkea tekemättä olevaa tarvitse tehdä tänään, vaan aikaa kyllä riittää. Millään ei näytä menevän jakeluun että seuraavan vuoden olen kotona.

Apinaemo, se kirppari on tietääkseni illalla kuten siellä aina (17-19) mutta tiedottelen kyllä jos kuulen muuta. Merkkasin tuon Latokasken päivän kalenteriin, tyttö on tuolla viikolla kotona ke-pe kun hoitaja on lomalla joten saas nähdä viitsiikö tuon terroristin alun kanssa lähteä...

Täällä meni viime yö taas vessassa rampatessa. Nyt kun päivällä olen yrittänyt juoda paljon niin se kostautuu öisin, 1-1,5 tunnin välein saa nousta vessaan. Mitenköhän sitten kun vauva tästä vielä laskeutuu enemmän? Plaah! Ehkä nämä kuumat kuitenkin helpottavat siksi edes hiukan.

Nyt auto alle ja seuraavia asioita hoitamaan. Yritän pitää tänään lompakkoa tehosyynissä, miestä nauratti kun sanoin että pitänee tärkeimmät kortit vaikka teipata tuohon mahaan niin en sitten niitä ainakaan hukkaa mihinkään.

Mukavaa torstaita kaikille! Espoossa on ainakin nyt hiukan pilvistä joten ei taida ihan yhtä tukala päivä olla tulossa. Jippii!

t: Typykkä ja Hermis 35 vkoa (järjestelmän mukaan tosin vasta ylihuomenna)

Vierailija
27/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa saanu jonkun " kohtauksen" .....meillä on yleensä tavarat hujan hajan ja siivoan kun muistan, tyyliin, yritän kyllä kerran viikossa, mutta.... Nyt oon pari päivää hinkannu seiniä, kaapin ovia ja eilen ihan itketti kun ei voinu kympin jälkeen siivota vaikka ei tullu uni, kun esikoinen nukku ja mies tuli sillon kotiin nukkumaan muutamaksi tunniksi.....katto mieskin hiukka oudosti.....muta hirvee polte saada kaikki kuntoon.......

samalla oon huomannu et pinna on aika lyhyellä näinä päivinä, joten pyysin jo valmiiksi mieheltä anteeksi seuraavan neljän viikon edestä.....

jahas, täytyy taas rientää, huomenna neuvola

maitohamsteri ja kirppu 37+1

Vierailija
28/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa ollaan vietelty tässä pari viikoa. Ensin oltiin mökillä viikon verran ja nyt touhuttu tässä kotosalla kaikenlaista. Esikoisella alkoi eskari maanantaina ja pikkuveli meni myös kerhoilemaan. Hyvin on sujunut kummallakin.

Ensin oltiin tosiaan mökillä saaressa, muutoin oikein kivaa mutta kun mökki on mäen päällä ja ranta aika paljon alempana niin tuli kyllä tälle mammalle jo välillä tuskahiki kun piti rappuja ravata. Mutta uitiin, grillattiin ja kalastettiin ja tultiin oikein ruskettuneina takaisin.

Neuvolassa kävin alkuviikosta, hemppa noussut 84 -> 114 joten ollut raudansyönnistä hyötyä. Verenpaine vähän koholla ja proteiinit yhdellä plussalla, painoa ei ollut tullut paljoa kahdessa viikossa, 700g. Turvotusta jonkin verran. Vauva melskaa yötä päivää, meno on aivan järkyttävä. Mieskin totesi että mikäköhän alien sieltä tulee ;) Lääkäri muuten sisätutkimuksessa totesi että täällä on paikat pehminneet ja sormelle auki ja vaavi on asettunut lähtökuoppiin. Tosin mun tuurilla oleilee siellä vielä hyvän tovin.

Ensimmäinen erä äippäpäivärahoja kilahti tänään tilille. Mutta eikös juuri tänään mies keksinyt lähteä massaamaan auton pohjaa joten mä olen sitten kotona autottomana vaikka olis niin tehnyt mieli lähteä shoppailemaan. No, hyvä että tulee autokin laitettua, eipä tarvii sitten ruosteita pelätä.

Meillä mies tosiaan pitää kesälomaa nyt tämän kuukauden. Isyyslomaa pitää todennäköisesti vasta jouluna koska vauvan syntymän aikoihin mun äidillä on lomaa niin on apuja tarjolla. Isäkuukaudenkin meinasi pitää sitten ens kesänä niin saa olla 2kk lomalla, on siitä ihan onnessaan kun tänä vuonna hänellä on ensimmäinen pitkä kesäloma sitten kouluaikojen. Mähän olen itse tässä kikkaillut viimeiset 6 kesää siten että olen aina ollut vähintään 2kk lomalla.

Jaa, sitten tarviikin lähteä hakemaan eskarilaista joten jatkan myöhemmin.

minttupipsa rv 36+3