*** TOUKOTUHISIJAT VIIKKO 33 to-pe ***
Kommentit (37)
Kävin kans heti tilaamassa :) Mulla on esikoisen odotusajalta yks ihana kirja, eli Nikki Bradfortin kirja elämä ennen syntymää, joka on kans tosi hyvä, en tosin tiedä sen saatavuudestä nykyään.
Täällä on taas tiputellut, en tajua miks. Menkat siis oli lopputiputteluineen tuos kp 1-6. Sit oli pari päivää ok, tosin aika lailla runsaasti valkovuotoa. Ja nyt taas eilen illalla kp 9 alkoi tiputella ja tänään tullut enemmänkin. Ei suoranaista veristä tiputtelua, mutta oranssinpunaista (sorry, ällöä) En tajua en ja suoraan sanoen ottaa päähän. Ovis ei vielä ole päällä personan mukaan. Ja kokeilin varoksi ovistikullakin ja tulos oli sama, joten en tiiä mitä tuo tiputtelu nyt on. Voiko tuo ovisvuoto tulla etukäteen? Vai mitä tuo on? Tekis mieli käyttää rumaa kirjainlyhennettä WT... Onneksi mulla on se gyne kuukauden päästä. Alkaa pinna mennä tämän kropan kanssa. Alkukierros menkkojen aikana oli vielä ihme kipuilua vasemmalla puolen munasarjas, mitähän sekin oli. Toivottavasti nää ei johdu siitä mun omin päin tehdystä lugesteron-kokeilusta viime kierros.
Täällä on liikakiloista ollu puhetta. Mulla on niitä vielä 14.... mutta kuukaudes on 6 tippunu...hurjaa vauhtia tippu alus, nyt onki sit jo junnannu viikon samas lukemis. Toivottavasti tuo tiputtelu ei johdu tuosta laihdutuksesta, että hormonit menis sekasin. Sitä mä rupesin pelkään, ku alko tuo painonpudotus noin vauhdilla.
Oli puhetta, että tekstit katoo täällä joskus. Joskus harvoin kun kirjoitan tuolla aihevapaan puolella, niin siellähän viestit katoo sen linkityskiellon takia jos pisteen jälkeen ei laita välilyöntiä. Monesti katos multa viesti ja sit rupesin tekeen niin että kirjoitan viestin loppuun. Sit ennen kuin painan tuosta ok, niin hiirellä maalaan ja kopioin (copy) tämän kirjotukseni. Sit on helppo avata uudestaan kirjotusikkuna ja kopioida (paste) viesti siihen, jos eka lähetys meni vikaan.
Bambiinolle toivon parempaa testausonnea. Jospa oli kyse siitä, ett toinen testi ei ollut tarpeeks herkkä. Tai sit se oli kemiallinen :(
Pahoittelut huhtikuisista pudonneille. Ja parempaa tärppionnea tähän kiertoon.
Vauvatavaroiden ostamisesta. En ole uskaltanu, kun ei näytä tämä kakkosen saaminen olevan ollenkaan itsestään selvää. Kummitytölle oon ostanu ihania mekkoja. Ne vaan on niin ihania. Kunpa sais omalleki lapselle joskus sellaisia ostaa.
Mukavaa loppuviikkoa!
Koralli73 kp 10/25-30 yk14
http://koralli.page.tl/
Mulla on menossa kp 26/32 ja alkaa testi tuolla kaapissa polttelemaan mieltä. Poltsille tiedoksi, yritän sinnitellä lauantaihin. Oikeasti ei ole kyllä mitään raskauden kaltaisia oireen häivähdyksiäkään. Mutta heureka, eikös oireettomuuskin ole yksi oireista? :D Onkos muita oireettomasti oireilevia paikalla?
En ole itse ostiskellut mitään varuiksi. Tosin tuota vauva-ajan roinaa on vielä edellisestä lapsesta nurkissa. Vaatteet ja pinnasänky sekä hoitopöytä on annettu eteenpäin.
Ja tervetuloa uudet. Karkoitetaan yhteisvoimin tädin pysyttelemään kaukana meistä toukotuhijoista ja sitten vaan ovista bongaamaan! Onnea ovis vaiheessa oleville ja hienoa että Suzie sai miehensäkin piristymään taasen.
Ja piinasiskoille plussapeukutukset !!!
Ollaan lähes samassa tilanteessa, vain päivä eroa, eli mulla kp11/?? yk1 menossa eli ei yhtään tietoa miten kroppa reagoi tällä kertaa ku tän kuun alussa jätin pillerit pois. Luonnostaan mulla on kyl pitkä kierto, about 30 pv. Ainakin viimeks oli, 3 v sitten...
Oon yhessä kaksplussan laihdutusryhmässä, ja se tosiaan toimii, ku kaikki tsemppaa toisiaan, ja ku lukee muitten edistymisestä ni saa lisäpontta laihdutukseen. Mut herätti tähän laihdutukseen sellanen asia et käytiin risteilyllä _mässäilemässä_ seisovasta pöydästä ja ku päästiin kotiin, kävin vaa' alla... Pelästyin lukemaa sen verran et päätin siltä seisomalta alottaa lenkkeilyn ja uuden ruokavalion. Mulla on tosi paljon kertyny ylipainoa. Oon just päässy huomattavan ylipainon alapuolelle painoindeksissä eli ei kuulosta hyvältä! Ja ku vielä miehen kaa ykskaks päätettiin ruveta pikkukolmosta yrittämään ni aattelin et nyt äkkiä kiloja veks! Ja liikunnasta on tosiaan tullu mulle tapa, lenkkeilystä siis. Nyt oon lenkkeilly joka toinen päivä. Ku on siihen rytmiin päässy ni se pysyy ku vaan pitää sen. Jos yksikin päivä jää väliin (kuten viime viikolla verenluovutuksen takia) ni tulee huono omatunto vaikka olis mikä syy :) Ku vaan saa pikkuhiljaa painoa alemmas ni ei jalatkaan joudu niin kovalle rasitukselle. Nimittäin ku mä pyrin juoksemaan koko matkan, mitä nyt ylämäissä menee kävelyks.
Joo, on se kiva juttu et sain miehen innostumaan peittojen heiluttelusta :-) Pitää vaan käyttää parhaimpia viettelytapoja ;-) No, kai se on itelle aina jännitysmomentti et haluaako toinen ollenkaan tänä iltana...? Onneks nyt ei tarvi ku vasta huomenna. Olin vaan ennen se haluttomampi osapuoli ni kai siitä mies on ihmeissään...
Plussatuulia täältäkin kovasti kaikille!!! ++++++++++++++++++++
[color=blue]Mie täällä toivon, että rinnat rupeis kipeytymään. Se oli tosiaan viime raskaudessa ainoa oire. Nyt on nännit hieman arat, joten voi olla hyvä merkki. Mulla on kieltämättä aika hyvät fiilikset, että vois olla raskaana. Eli toisin sanoen tipun sitten korkealta kun tuleekin nega...
Mie testailen eka kerran jo varmaan ens maanantaina, jotta voin sit ilmoittaa heti töihin raskaana olosta. Ei tartte mennä raskaudelle haitallisiin saleihin hommiin. Eihän se välttämättä vielä maanantaina näy, mutta onhan noita testejä kaapissa. Tilasin kotitestit.com sivustolta 6 raskaustestiä.
On tää kyllä niin hitsin jännää ja aika tuntuu kyllä matelevan... Tekis jo niin mieli testailla, mut kp on vasta 21/30-35, joten ihan turhaa. Ovis oli kp 17 tai 18, joten kp 27 tai 28 pitäis jo raskauden näkyä, ainakin viimeks näkyi. (ovis oli kp 19 ja plussan sain kp 29)
Tytteli-83 kp 21/30-35 yk 1
Vieläkö tänne mahtuu? Täältä ilmoittautuisi uusi yrittäjä mukaan. vauvakuume alkaa saada sellaiset mittasuhteet, ettei päähän mahdu mitään muuta. Meillä on 4. yrityskuukausi ja viimeeksi tipuin korkealta ja kovaa. Harmitti vietävästi viikon verran, mutta nyt on taas katseet luotu eteenpäin. Tilasin jopa ovistestejä, kun en ole varma, olenko edes ovuloinut, nyt sekin sitten selviää... Synnytyksen jälkeen hormonitoiminta on muuttunut.
Meillä on esikoinen äskettäin täyttänyt vuoden. ensimmäinen raskaus alkoi " huomaamatta" ilman vauvakuumetta ja yritystä, kuitenkin erittäin toivottuna. Pillerit olin lopettanut reilu vuosi aikaisemmin. Nyt ei vaan jaksaisi ja malttaisi millään odottaa.
Vipukka 8/27-29
Täällä vaivaa armoton väsymys, eikä mitään järkevää ole saanut aikaiseksi koko päivänä. En tiedä onko tuo edellä mainittu " oire" kuitenkaan lupaava raskautumisen kannalta, ehkä kuitenkin suuremmalta osin väsymyksen selittää jo pidemmän aikaa huonosti nukutut yöt. Nyt kun meidän 11kk neiti on vihdoin alkanut nukkua ehjiä yöunia, niin tämä mamma valvoo sängyssä pyöriskellen pikkutunneille saakka. Ihan alkaa jo nukkumaanmenon lähestyessä painaa paniikkia päälle :( Jonkin sortin nuijanukutusta täällä siis kaivataan, kun tuo nukkumattikin näyttää unohtavan meikäläisen kokonaan kyydistään...
Voi kun purisi meikäläistäkin tuollainen kuntoilukärpänen, ihan kateellisena kuuntelen teidän muiden aikaansaannoksia. Minullakin kun oli kovasti viime keväänä suunnitelmissa pudottaa n. kymmenisen kiloa pois, kun vielä suunnittelimme miehen kanssa viettävämme häitä ensi kesänä. Mutta niimpä nuo suunnitelmat muuttuivat ja täällä kuumeillaan. Mutta paljoa ei saisi paino raskausaikana enää nousta. Eihän sitä tiedä vaikka jo ruokavalion korjaaminen auttaisi. Täytyy kyllä aloittaa vaikka ihan tuollaisella kävelylenkkeilyllä tässä näin aluksi, pääkin varmaan tuulettuisi ja ehkä unikin maistuisi paremmin.
Kiitokset bee83 kirjavinkistä, olen ihan höperönä noihin juttuihin. Esikoista odottaessa tuli telkkarista sopivasti useampikin ihmisen kehityksestä kertovaa doggaria, joita sitten miehen kanssa tuijotimme nenä kiinni kuvaruudussa.
Mutta nyt toivotan hyviä öitä ja toivottavasti pian kuullaan paljon +++positiivisia+++ uutisia. Ja eiköhän bambiinonkin plussa siitä vahvistu, täällä pidetään ainakin kovasti peukkuja! Itse ajattelin testailla vasta viikon päästä perjantaina, jolloin kp28, eiköhän silloin jo saa jotain suuntaa antavaa tulosta.
-tupajumi-06 kp20/28-32
Just joo, viime yönä näin unta, että lääkäri kertoi minulle olevani raskaana... Nyt kyllä menee aika lujaa taas tämän vauvakuumeen kanssa. Onneksi pääsee viikonlopuksi reissuun, toivottavasti ei tule ihan koko aikaa ajateltua asiaa. Nyt pitäisi alkaa valmistautua siihen, että sitä plussaa ei tulekaan, ettei tule pudottua ihan niin korkealta.
Mukavaa ja rentoututtavaa viikonloppua kaikille ja plussasäteitä :)
Poltsi: Mäkin oon monta kertaa nähnyt unta et oon raskaana. Monissa unissa meillä on vauva. Unissa kaiken lisäksi se että on raskaana tai että on jo se vauva kotona, on niin luonnollinen asia, että tietysti meillä on vauva. Aamulla kun herää niin julma totuus on vastassa taas - ei oo vauvaa, enkä ole raskaana. :(
on kiva synnyttää, kun se ei satu yhtään :D
Koralli: Aika nopeelta kuulostaa toi sun painonpudotustahti! 6 kiloo kuussa on jo kamala vauhti, ei varmaan ainakaan nopeemmin kannata. Hitaasti ku pudottelee painoa, niin vaikutus voi olla pysyvämpi. Toivottavasti jatkuu hyvin sun projekti! Kattelin netistä, en tota Bradfortin kirjaa löytäny suomeks, mutta englanniks sen sais. Onkohan kovin samanlainen ku toi, mikä mulla on... täytyynee joku päivä käydä kirjakaupassa vähän hypistelemässä =) Jos se vaikka tarttuis mukaan. Tuliskohan tänä syksynä telkasta noita ohjelmia, joista tupajumi sanoi. Olis kiva kattoa.
Tervetuloa Vipukka!
- bee kp 8/27-29, yk 3 -
Mä taas näin muutama päivä sitten unta et olin varannu ajan yksityiselle ultraan! Ja sinne mennessä mietin et enhän mä ees tiedä oonko raskaana ja et näkyyks siellä vielä mitään...? No, se ultra-uni varmaan tuli siitä ku kävin netissä kattomassa et missä olis yksityisiä ultra-paikkoja, meidän kunnassa kun ei ultrata ollenkaan ku ei oo laitetta! Eli sit jos käy onnellisesti ni pitää mennä yksityiselle ultraan.
Kävinpä taas aamulla lenkillä! " Erittäin pirteänä" heräsin klo 5.30 - oli ihan pakko ku kuopuksella oli neuvola-aika klo 7.30 (no tietty oltiin vähän myöhässä) ja töitäkin pitää ehtiä tekemään (mitäs täällä sitten pyörin??) Paino näytti lenkin jälkeen samaa ku toissapäivänä lenkin jälkeen, eli tosi hyvä. Tätä rataa ku jatkuu ni ihan ok. Ei tosiaan kantsi liian nopeesti pudottaa painoa, ja kantsii tehdä tästä pysyvä muutos, ruokavalio, liikkuminen jne. Eli sit jos raskaudun jossain vaiheessa ni yritän jatkaa samaa rataa, tietty pitää vähän hiljentää vauhtia mut jos liikunta olis säännöllistä ni hyvä. Ja pitää edelleenkin kattoa mitä suuhunsa pistää. Ennen kuopuksen odotusta aattelin vaan et raskautuis pian, en oikeen ollu innostunu liikkumisesta, ainakaan kovin säännöllisesti... enkä kattonu mitä söin ja miten paljon.
bee83: juu katsoin kans, että se bradfordin kirja on näemmä loppuunmyyty. Yks näkyy olevan huutonetissä myytävänä, mut aika kallis mun mielestä, kun ei ole uus ja postikulut tulee päälle. No kirjastoista tuon luulis löytyvän kyllä, että sieltä voi lainata.
Juu, paino on tosiaan mulla pudonnu hurjasti. Enkä mä mielestäni ole vetänyt mitään hirveetä diettiä ees, se vaan on pudonnu. Kai se oli vaan niin shokki tälle kropalle, ku yhtäkkiä mussuttelu ja herkuttelu loppui ja nestettä oli tosiaan varmaan paljon kertynyt. En mä muuta keksi syyksi, en mä tosiaan millään nälkäkuurilla ole ollut :) Liikuntaa olen lisännyt hurjasti (ex-sohvaperuna), joten sekin kai on vaikuttanu. Nyt kuluvalla viikolla paino ei enää ole sillai pudonnu, taitaa tulla puoli kiloa tämän viikon pudotussaldoksi, joten näyttäs nyt jatkavan sillä normaalilla hyvällä pudotusvauhdilla.
Tänään ei ole enää ollu sitä tiputteluakaan, joten kai se oli vaan sit menkkojen jälkijuttuja, hope so. Personan tikkuun tuli aika tasavahvat viivat tänään ,joten huomenna ja ylihuomenna tulee varmaan monitoriin munasolun kuva, eli ovis on lähipäivinä. Eikä me olla päästy touhuissa tässä kierrossa ees alkuun vielä!!! Nyt tulee kiire, ettei mene koko ovis ohi. Mä en nimittäin enää jaksa kalenterin mukaan ehdotella miehelle, joten oon sanonu, että sen vuoro ehdotella. Ja se on ollu niin väsy poikki töissä tällä viikolla. Sano parina iltana herättävänsä mut aikaisin aamulla, mut eipä vaan herättänyt. Näin aktiivista meillä :I Tänä aamuna nyt sit varotin että ovis on huomenna tai ylihuomenna tai sitä seuraavana päivänä viimeistään.
No en silti ressaa, ei se ole tärpänny vuodessa vaikka kuinka olis viikko touhattu putken oviksen aikaan, kyllähän se periaatteessa se yksikin kerta riittää. Onneks ovis osuu nyt viikonlopulle, niin silloin luulis olevan aikaa. Täytyy sanoa että iteki oon ollu aika puhki nyt loppuviikosta, kun tällä viikolla alkoi työt. Liika myöhäään valvon ja sit päivät on väsy ja illalla väsy ja silti tyhmä en mee ajois nukkumaan. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Noniin, eipä kummempaa. Mukavaa alkavaa viikonloppua! Jokos kohta kuullaan ekat plussauutiset, kukas on testaamassa seuraavaksi?
Koralli73 kp 11/25-30 yk14
Tylsää odottelua... Täti lähti kyllä ihan tosi nopeesti, normaalisti vuodan kuin seula 6 päivää, nyt pääsin neljällä...
Mukava katsella muiden kirjoituksia, itse laiskemman puoleinen kirjoittelemaan...
Kiitos kielo tsemppauksesta ja muillekin huhtikuisista tippuneille koetetaan jaksaa...
seppäskä 5/27-35 yk 3
Ei ole pahemmin raskautumistuntemuksia. :( Poltsin kanssa samalla linjalla, että jokos pitää alkaa ottaa kylmiä suihkuja liian kuumeilun hillitsemiseksi ja valmistautua pahimpaan.
Mutta mites muilla piinailijoilla?
Ja tervetuloa uudet uuteen yritykseen mukaan tekemään toukotuhisijoita. Ja ovisbongareille onnekasta miehenkellistys viikonloppua.
tädää kp 27/32
Omanapaisesti täällä kummastelen ovistestejäni... Testasin toissapäivänä eli kp8 ja sain haalean viivan. Eilen kp9 sain selkeän ovisplussan, tänään viiva oli jo haaleampi. Eli joko se oli ja meni? Tai siis ohjeessa sanotaan, että simpat pitäis päästää matkaan 24-48h plussan jälkeen. Pupuiltiin toissapäivänä, joten tänään pitää vielä hoitaa " iltajumpat" . Hieman kyllä kummastuttaa, kun kierrot oli niin pitkiä ja nyt jo muka on ovis.
pupujussitar kp10/? (40-50) yk3
Oliko ovislimoja havaittavissa, vai tapaako sulla ees olla niitä? Ite aina kuvittelen tietäväni oviksen niistä + että lämmöt nousee niiden limojen jälkeen puolisen astetta. Testejä en oo vielä hankkinut, mutta jos ei " luonnollisilla" menetelmillä tärppää, niin pitää niihin sitten turvautua.
T: Annique kp 8/27-29, yk 6
Koralli, kiitos kun autoit tuon fertility friendin kanssa!! Ensimmäistä kiertoa olen nyt aamulämpöjä mittaillut ja huomasin että se on kivaa =) Tosi hienosti olet saanut painoa pudotettua, oon kateellinen *naama vihreenä*!
Ja piinailijoita on kans, samassa veneessä ollaan (toivottavasti plussaveneessä!!) =) Paljon plussia toivottelen, että saatais ihania keväisiä tuhisijoita!
(.) Alkaa olla toivottavasti viimeiset piinapäivät menossa (kierto ollut yleensä 30, viimeksi yhtäkkiä venähti 35..). Rinnat on tuntunu vähän kipeiltä, mutta en uskalla tarkemmin ajatella asiaa, etten pety niin pahasti kun täti kurvaa paikalle. Aikaisintaan maanataina testailen, mutta yritän jaksaa odottaa siitä vielä pari päivää yli jos ei tätiä näy. Lämpökäyräkin näyttä hyvältä toistaiseksi =)
Nippara kp27/30-35 dpo12 yk12
Monila saleilla voi ostaa esim. vuosijäsenyyden ja purkaa sen lääkärintodistusta vastaan, jos on esim. raskaana.
Suzie ja muut: Mä ajattelen ihan samalla tavalla, että olisi kiva jos tärppäisi, mutta jos ei, niin ehtisi laihduttaa enemmän. mulla on nyt hyvä laihdutusvire päällä, toistaiseksi. Olen tuolla laihdutus puolella elopainoisten pinossa laihduttamassa. Kummasti motivoi, kun keskiviikkoisin on punnituspäivä ja sitähän haluaa saada hyvät lukemat.
Pahoittelut Kapalle ja kielolle ja myös bambiinolle tädeistä.
Mä olen jo sekaisin kiertopäivistä, kun työt pitävät niin kiireisenä. Mutta taitaapi olla 10/28 eli ovulaatio lähestyy. onko muita samassa vaiheessa olevia??
Plussatuulia++++++++
kp 10/28 yk 2 (voi, kun tärppäisi nyt)