*** TOUKOTUHISIJAT VIIKKO 33 to-pe ***
Kommentit (37)
Täällä ollaan kera greippimehun ;) tässä kierrossa ajattelin vähän venyttää tuota terolutin aloittamista notta se ovis sieltä kerkeisi tulemaan :D Ny jo siis kp9 ja ainakin 3 päivällä myöhäistän.
Tervetuloa tänne uusille ja pahoittelut putoamisista <3
Plussapuhuria sitten toukokuisiin ++++++++++
Lastwish kp8 yk7
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Niin siinä sitten kävi, että myös minä tipahdin korkealta ja kovaa. Pettymys on suuri ja itkettää.. Olin niin varma, että neljännessä kierrossa tärppäisi, kun esikoinenkin oli tärpännyt neljännestä. Eipä sitten niin käynytkään.. =( No, viikonloppuna voi ainakin siideriä hörppiä mökillä, jos nyt jotain positiivista yrittää etsiä..
t. Kapa kp 1/28-35 (30) yk 5
Kielo ja Kapa, pahoittelut putoamisesta, mutta koitetaan nyt sit tää kierto ottaa kaikille meille eduks! Tervetuloa myös dharmian.
Bambiinon negasta myös pahoittelut, mutta voihan tuo vielä muuttua ++++++
Nythän sitä onkin jo torstai, ja viikonloppu lähenee. Loppuviikosta taitaa ruveta jo muutkin kuin bambiino jännäileen ihan toden teolla, ja testaileen varmaan myös. Sitten odotetaan vaan oikein kunnon plussa-aaltoa!
Jokos muuten Anniquella täti lähti, täti kun oli niin hirrrrrrmuisen pahalla päällä?
Kyllä täti lähti jo. Oli kyllä epätavallista, kun vuodin 4 päivää kuin seula ja sitten loppui lähes kokonaan. Normaalisti tulee välillä enemmän ja välillä vähemmän ja yhteensä kestää 6-7 päivää.
Onko muut syyllistyneet siihen että ovat ostaneet vauva-tavaraa kuumeillessaan? Mä oon ostanut jo vuosia aina jos oon nähnyt jonkun kummallekin sukupuolelle sopivan suloisen vaatteen kohtuuhintaan. Lisäksi olen alkanut parin vuoden sisällä ostaa muutakin tavaraa (vauvaleluja, lakanoita ym). Tässä pari päivää sitten keräsin kaiken vauvatavaran sängylle ja kylläpä sitä tavaraa riittikin. Oon ajatellut että mikäli itse en voi lasta saada, niin voin sitten antaa lahjaksi muille.
T: Annique kp 7/27-29, yk 6
Sain kuin sainkin miehen innostumaan peittojen heiluttelusta! Olin jo vähän sillä asenteella et saattaa jäädä taas peittojen heiluttelut mut siitä se lähti pikkuhiljaa ku maltoin olla tosi rauhallinen... :-) Ja kyl tulikin tosi raukea ja hyvä mieli. Harmi vaan, ettei kuopus nukkunu rauhallisesti vaan heräs muutaman kerran yön aikana. Ei ollu yhtään hauskaa! Ite sit nukuin loppuyön rauhattomasti ja kattelin kelloa pari kertaa jo ennen kuutta (puol 7 oli herätys).
On muutenkin mahtava olo ku kävin eilen lenkillä ja sen jälkeen vaa' alla: about 4 kg tippunu neljässä viikossa! Oon sit tainnu omaksua oikein kunnolla terveellisemmät elämäntavat. Ei ees tee mieli makeeta, ainakaan paljon... Laskeskelin et vielä vois ehtiä suunnittelemani 3 kg tiputtaa vaikka tärppäiskin. Nyt peukut pystyyn! Sekä itelleni että kaikille muillekin! Toisaalta jos ei tärppäis ni kerkeis vielä enemmän pudottaa painoa.
Suzie74 kp11/?? yk1
vauvatavaraa ostellut, vaikka on mieli tehnyt. Valitettavasti menin kieltämään sen iteltäni liiallisen innon tukahduttamiseks :( Kiva on kierrellä lasten lelu- ja vaateosastoja ja ihailla sulosia tavaroita. Etenkin ne ihanat pikkiriikkiset kengät saa mun sydämen ihan hihkumaan innosta! Pahimpaan intoon voi onneks jotain ostaa siskon vauvalle. Mutta jos ostais valmiiks omalle tulevalle, niin ehkä mää oon liian taikauskoinen, mutta ajattelen, että sitte ei saakaan vauvaa :( Oon siis jättäny ostamatta, ja ajatellu, että ostan sitte vasta, ku se oikeesti on totta. Vaikka sit, jos (KUN) aikanaan ultrassa näkee pienen ihmisenalun <3
No sen verran kyllä lipsuin, että menin ostamaan sen *pakko saada* Lennart Nilssonin " syntyy uusi ihminen" . On kyllä ihana kirja =) Se maksaa kirjakellari.com:ssa muistaakseni 9,90 (16,60 postikuluineen), se oli edullisin paikka, jonka ite löysin. Onko täällä muillakin sama kirja? Upeita kuvia!
Jospa sitä joutessaan pinoutuis. Siivottu jo aamusta ja nyt hyvä mieli :) Kohta lähden hakemaan poitsun hoidosta, on harjoittelemassa muutaman aamupäivän näin aluks ja kunnolla hoito alkaa sitten syyskuun alusta. Ja itsellä alkaa siis opinnot, 3,5 vuotta ois eessä.. mut yritetään silti siis vaavia koska en TODELLAKAAN halua odottaa noin kauaa ja tulis kauheen pitkä ikäerokin lapsille.. edellyttäen et nyt sit jossain vaihees tärppää..
Nyt ihmetyttää, kun en oo siis aiemmin edes seurannut mitään kuivia kausia yms. yleensä siis oviksen tunnistan kivuista ja limoista. MUTTA nyt oli eilen kovia kipuja vasemmalla alavatsalla ja tänään hirveät limat.. et oiskohan mulla sitten ollutkin vasta nyt ovis ja tuliskin pitempi kierto.. On kyllä ollut esikoisen jälkeen aikas säännöllinen ja lyhyempi keirto mitä ennen ekaa raskautta, että en jotenkaan uskois tuohon (mut voihan stressi pidentää kiertoa??).
Tai josko se ois merkki kiinnittymisestä tai jostain.. paitsi etten kyllä oo ikinä niitä oviksen jälkeisiä kuivia kausia seurannut ees.. No jos joutuu kauan yrittään, niin saapahan tästä siis vähän kokemusta pikkuhiljaa näistä kierron vaiheista.
Niin ja aattelin testata siis viikon päästä perjantaina, jos vaan maltan sinne asti, sillon ois kp:t 27/26-30
Suzie74, ootpas hienosti saanut tiputettua painoa, wau! Voisitko mullekin lähettää tuota energiaa liikuntaan :) Pitäis ja pitäis, mut ei saa mitään aikaseks. On vielä noita raskauskiloja muutama edellisestäkin raskaudesta, mut sit tän toisen jälkeen (jos luoja siis suo) alotan kunnon reenin vaunujen kaa yms.. niin varmaan ;)
Emmuli kp 19/26-30
bee83: Voih, tuo kirja on saatava, aivan ihana! Mäkin mietin aikoinaan tuota että se tuottaa huonoa onnea ostaa etukäteen mitään vauvalle. Sitte päätin että ei meidän mahdollisuus saada vauva voi olla siitä kiinni et oon ostanut jotain. Ja muutenkin kun kaikki on niin kallista, niin ei mee niin paljon rahaa sitten kerralla jos ostaa kaikkea pientä pikkuhiljaa etukäteen. Muutenkin voi sitten alkaa nuukailla jonkun kivan jutun kohdalla, eikä malta ostaa kun aika olis vihdoin ajankohtainen. En muuten oo kenellekään kertonut mitä kaikkea mulla on. Mieskään ei oikein tiedä todellista määrää. Ne on siellä täällä " piilossa" . Hulluna pitäisi mua, jos tietäisi. :) Mitään kallista kertaostosta en oo ostanut, paljon kaikkea pientä joista kylläkin kertyy huima summa yhteensä. Sitten tietty ne rahat on mennyt " turhaan" jos sitä vauvaa sitten ei voikaan saada. Ei tuollaisia nyt saa ajatella. Kyllähän me kaikki se plussa saadaan jossain vaiheessa! Toisilla se vaan valitettavasti kestää kauemman. Positiivista ajattelua vaihteeksi, vaikka välillä masentaakin. :)
Tottahan se on, ettei se tavaroiden ostelu mahiksia vähennä. Mutta luulisin, että tulis kamalan paha mieli, jos ne tavarat lojuis vaikka vuoden nurkissa, eikä tärppäis :( Mutta ei tollasia saa ajatella!!!!!!! Nyt se tärppää, kolmas kerta toden sanoo. Kyllä usein houkututtaa, ku ne tavarat ja ne miniminikengät on NIIIIIIIIIN ihania. Ja jos johonkin ostoksiin sortuisinkin (kirjan lisäksi), niin en kyllä kertois varmastikaan kenellekään :) En oo vauvahaaveestakaan kyllä kertonu kenellekään, muulle kuin tietty miehelle. Eikä sekään omastaan, paitsi mulle :) Sen suostuttelu vauvahaaveeseen olikin erittäin helppoa, kysyi vaan, että mitäs mieltä olisit...? Vastaus oli, että kerro vaan heti, kun siltä tuntuu, hän on valmis :) Eli kaipa se vauvahaave oli silläkin. Joskus vaan tuli asia puheeks, ku heitin leikilläni, että se ja se (en enää muista) olis hyvä nimi vauvalle :D Ja heti innostuttiin molemmat keksimään nimiä!
Kauhiaa vaan tossa kirjassa, sitä ku lukee ja kattelee niitä kuvia, niin kaikki näyttää niin helpolta. Ihan niin ku mikään ei vois mennä pieleen... sit ku tulee taas ne menkat (tai siis ei ne enää SAA tulla) niin putoo vaan entistä korkeemmalta. No nyt ainaki ajattelin alkaa petipuuhiin vähän aiemmin, kaks aiempaa kertaa on siinä ovislimojen loppuessa, tai viimeistään menkkojen tullessa, ajatellu, että tais se ovis olla vähän aiemmin, ku oli etukäteen laskenu. Jospa sitte tulis plussaa.
Vois kyllä tännekin tehä hyvää toi painonpudotus. Maha on nimittäin päässy vähän kasvamaan, ja se johtuu valitettavasti muista syistä kuin raskautuminen :( Tai ei sitä painoa tarttis pudottaa, mutta vähän kiinteyttää paikkoja. Suziella näyttäis menevän hyvin, kyllä se lenkkeily tekee tehtävänsä. Emmulille kanssa tsemppiä tässä asiassa. Kiva turista vähän muutakin, ku on vielä melko alkuvaiheessa tää kierto.
bee kp7/27-29
No, nyt kirjoitin tekstin eka Wordiin, ni ei sit ainkaan katoa, kiitos vaan vinkistä.
On niiiiiiin kauhee vauvakuume ettei oo tosi. Ihan ahistaa! Mä haluun vauvan. On hyvä, että tänne voi tuntojansa purkaa, sillä munkaan mies ei jaksa koko ajan kuunella vauvalöpinöitä. Se vaan sanoo, että tulee sitku tulee. Miten se pystyy tohon!?? Mä haluaisin niin jo tulla raskaaksi. Ensin oon saanu ainakin kaksi vuotta puhua sitä ympäri ja nyt ku mieskin on innostunut vauvasta niin sit saa vielä odottaa, että koska tärppää. Ei oo reiluu! Tänään oli vielä niin paska työpäivä, että ajattelin ettei tekis yhtään tiukkaa jäädä mammalomalle. Testaan su tai ma. Katotaan nyt kuinka kauan jaksan odottaa. Parempi ois testailla ma, mut haluaisin tietää ennen ku meen maanantaina töihin, joten siksi voi olla, että päädyn sunnuntaihin. En tiedä katotaan nyt.
ps. Täytyy myöntää, että mäkin oon hankkinut jo vauvalle jotain - kantoliinan. Säilytän sitä perimmäisessä hyllyssä visusti piilossa ja ihailen välillä.
Onnea ja jaksamista kaikille!
kp 23/27-28, 2 yk
Kiitti vinkistä! Mäkin tilasin tuolta tuon kirjan! Oli verkkokaupoissa järjestäen lähes 30 e ja tuolla todellakin niin halpa. Miten voikin olla niin suuri ero.
Huomasin muuten että meillä on ihan sama kierron pituus ja sama kiertopäivä menossa! Saadaan jännätä yhdessä. :)
T: Annique kp 7/27-29, yk 6
Voi Kapa :( Minä niin toivoin, ettei me enää tavattais täällä kuumeilupuolella vaan pääsisit odottajiin jo! Mutta tervetuloa kuitenkin *halaus ja taputus olkapäälle*
Pahoittelut Bambiino negasta! Toivottavasti näyttäisi vielä plussaa *bd*
Kiitoksen muuten tuosta kirjavinkistä. Pitääkin käydä katsomassa millainen kirja se on ja ehkä tilata. On siis suosittelemisen arvoinen?
Suzie74:lle onnittelut hienosta painonpudotuksesta! Sulla on hyvä tsemppi päällä :)
Etukäteen en ostanut mitään kun esikoista yritettiin. Mutta heti plussauksen jälkeen alkoi armoton hypistely vauvanvaate osastoilla ja tulikin hankittua jotain vaatetta yms. Lähempänä laskettua aikaa olikin jo kaapit pullollaan vaatetta. Ja hyvä niin, sillä ei kyllä millään olis jaksanut lähtä vaateostoksille pienen vauvan kanssa. Meillä nukuttiin " hieman" huonosti kolme ekaa kuukautta.
Sinkoilen nyt tsekkaamaan sen kirjan!
Kielo77 kp3/28-35 yk3
Se oli mulla lainassa piiiitkään esikoisen odotusaikana. Oli kyllä tosi hyvä! Siitä kateltiin, että nyt se toukka on tuon kokoinen :) Ja kärsimättömänä tietysti piti lukea eteenpäin, että tuolloin ja tuolloin kehittyy noin ja noin ;D
Kannattaa tilata!
Ja tosiaan itsekin ihmettelin tota hintaeroa. Vähän " hienommista" verkkokaupoista voi sitte kattoa vähän esittelyä kirjasta, tossa, mistä sen ite ostin, oli vaan nimi, tekijät ja joku sarjanumero :S Mutta toimittivat sovitusti heti laskun maksettuani, taisi tulla muutamassa päivässä.
Annique: huomasin iteki jo aiemminkin, että samoissa päivissä elellään. Veikkaisin nyt tota 27 kierron pituudeks, ja kuvittelisin, että nyt ens ti vois olla ovis, ehkä...? Tai sit vähän myöhemmin. Toivottavasti päästään sit kanssa odotuspuolelle samalla la:lla :)
Tarkistatko mikä painos se kirja on ja miltä vuodelta? Tuli vaan mieleeni, että myyvätköhän ne vanhat pois alennuksella. Kun netistä luin, että on tullut aivan uusi painos markkinoille...
Katselinkin tarkempaan netistä ja näkyy olevan vuodelta 2003 se painos mitä muutkin myyvät. Eli se on se uudistettu painos. Tod.näk. sulla on se bee?
mää kuitenkin täällä palloilen, kun pitää aina välillä tarkistaa, josko joku olis jotain kirjottanu. Kauhee, mikä levottomuus ja vauvahinku on tänään, vaikkei edes oviskaan vielä tuu vähään aikaan!
Kielo: Joo, 2003. Olin aiemmin nähny vanhemman painoksen kaverilla, ja sit huomasin netistä, että on uusikin, ja pakko oli tilata :) Ja kovakantinen. Kävi sekin mielessä, että voisko olla pehmeekantinen, ja siks halvempi.
Annique: Niin, ja molemmat taitaa vielä toivoa ekaa lasta :) Jänskäillään!
juu se olis sit torstai..plääh tulis jose ens viikko!! kävin tekayn sivulla tsekkaas sitä kiekkoa ja sen mukaan näilllä päivillä raskaustesti näyttäs viä negaa eli en taidakaan viä hosua viikonloppuna vaan koitan sitkeesti jättää testaamisen ensi viikolle mulla kp21/ 24-28 noin. juu tämä on niitä päiviä kun mikään ei nappaa koulukin maistuu ihan puulta...voikun ens viikol tulis se plussa se ainaki kummasti piristäis! toivottavasti muilla parempi päivä=) kiitos kivasta kirja vinkistä täytyykin käydä heti katsomas:)
Miehen kanssa eilen puhuttiin että ainakaan vielä tässä kierrossa emme hanki ovistestejä. Kyllä sen niin selvästi huomaa limoista koska se ovis on ja heti sen jälkeen nousee lämmöt. Kun vaan riittävän aktiivisesti touhuilee siihen aikaan (ja ennen ja jälkeen), niin kaiken järjen mukaan pitäisi tärpätä ilman ovistestejäkin jos vaan on tärpätäkseen. Mulla on kyllä nyt niin vahvat fiilikset tästä kuusta, mutta niin sitä on ollut kuvitelmia aiemminkin. Kerrankin ei pitäisi olla oviksen aikaan mitään ylimääräistä tai mitään reissuja häiritsemässä. Ja Buranaahan minä en ota vaikka pää hajoaisi. Oksennan vaikka päiväkausia kotona migreenin takia, mutta Panadolia vahvempaa en ota.
Mulla on kesän grillailuista ja jätskeistä ilmaantunut muutama liikakilo ja tahtoisin saada ne pois. Kaikki vaan maistuu niin pahuksen hyvältä etten oo saanu itseäni niskasta kiinni vielä. :( En oikein tiedä minkäpituisen kausikortin ottaisin jumppaan, kun en tiedä kuinka kauan siellä pystyy käymään. Edellinen kausikortti päättyi juhannukseen ja päätin pitää kesän taukoa. Mitä pidemmäksi aikaa ottaa, niin sen edullisempi se on. Jos otan vaan kolmeksi kuukaudeksi, niin sitten ottaa päähän, jos ei ees tärppää ja olisin loistavasti voinut ottaa puoleksi vuodeksi. Jos taas otan puoleksi vuodeksi ja sitten heti tärppääkin enkä pysty vaikka pahoinvoinnin tai selkäkipujen tms vuoksi käymään, niin sekin harmittaa. Onko kokemusta kuinka kauan raskauden aikana pystyy normaalisti harrastamaan liikuntaa (bodypump, spinning ym)? Olen 2,5 vuotta käynyt aktiivisesti useamman kerran viikossa, joten en oo mikään vasta-alkaja.
Huoh. Yritetty on vasta kaksi kuukautta, mutta silti masentaa :( Ja tämä alkukierto on niiiiiiiiin tuskastuttavan pitkäveteistä, että tuntuu, etteivät päivät ollenkaan etene. Vielä kuukausi ennen kuin pääsee jännäilemään omasta puolesta! Mutta jännäilläänkin sitten teidän puolesta sen aikaa *bd*
Aloitin nyt juomaan myös greippimehua kun tuntuu olevan kuivaa kuin saharassa. Ajattelin vaan, että saavat siittiöt sitten vähän vauhtia. Jotenkin synnytyksen jälkeen olen ollut tosi kuiva :(
Oli tarkoitus kirjoitella enemmänkin, mutta lapsi tuolla itkee pakko mennä!
Kielo kp3/28-35 yk3