14 vuotta yritetty lasta ja nyt odotan kaksosia - en voi uskoa tätä
Jätimme ehkäisyn pois kesällä 1994, kun olin 25-vuotias. Hoidot aloitimme 1998. 2002 päätimme, että olemme lapseton pari, kun lasta ei kuulu hoidoista huolimatta.
Kävin tänään ultrassa, jossa näkyi kaksi tervettä poikaa. Raskausviikkojakin on jo 34 eli ollaan jo voiton puolella. Raskaus on sujunut loistavasti, olen voinut hyvin ja kaikki on hienosti.
Olen niin onnellinen, etten koskaan ole ollut.
Kommentit (31)
Onnittelut!
Lapset saivat alkunsa LUOMUSTI. Luulin, että vaihdevuoteni ovat alkaneet, mutta sitten alkoi kuvottaa kummalla tavalla ;-)
Kyllä tässä on melkoinen henkinen myllerrys käynyt. En ole oikeastaan aiemmin uskaltanut edes nautti raskaudesta. Tänään lääkäri sanoi, että kaikki näyttää hyvältä ja ei ole enää vaaraa, jos lapset päättävät tulla maailmaan. Sellaisesta ei tosin ole merkkiäkään :-)
ap
Vielä kymmenen vuotta sitten suunnittelin pojalle nimeä Elias, mutta nyt se on ehkä hieman liian suosittu.
Vaihtoehtoja tällä hetkellä: Martti, Tuomas, Lauri, Johannes, Paavo. Toisia nimiä voisi olla Aleksei, Nikolai, Mikael, Simeon, Hannes.
Nimiä voi ehdotella :-)
ap
No, tuolla tuo "menopaussini" leikkii dinoillaan...
mutta epäillähän voisi kuin Tuomas... Ehdotuksistasi sanoisin silti että Martti! Tai Markku...
Vielä kymmenen vuotta sitten suunnittelin pojalle nimeä Elias, mutta nyt se on ehkä hieman liian suosittu.
Vaihtoehtoja tällä hetkellä: Martti, Tuomas, Lauri, Johannes, Paavo. Toisia nimiä voisi olla Aleksei, Nikolai, Mikael, Simeon, Hannes.
Nimiä voi ehdotella :-)
ap
Onnittelut viela kerran! 6
Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka : )
vaikka itse olen kaksi lastamme saanut nopeasti, tuli ihan kyyneleet silmiin ilosta puolestasi! Nauti täysillä raskausajasta ja vauvavaiheesta. Muista, että saat myös olla väsynyt ja kiukkuinenkin joskus, negatiivisia tunteita ei tarvitse pidätellä eikä niistä tuntea syyllisyyttä (niinkuin voi olla jos on pitkään lasta toivottu - silloin pitäisi joidenkin mielestä olla aina vain onnellinen ja kiitollinen)!
Onnittelut koko sydämestä ! t. hormonihuuruinen itkupilli, joka synnytti 2kk sitten ihanan pojan, kolmannen meidän perheeseen ja taas pillahdin onnesta itkuun kun nyyttiämme sänkyyn juuri laitoin.....ihanaa aikaa teillekin sitten ja onnea synnytyspuuhiin !
Meillä on hoidoilla saadut kaksoset, tyttö ja poika, 4v. Kyllä on ihanaa kun on kaksoset. Tunnen olevani niin etuoikeutettu kun saan olla kaksosten äiti. On ihanaa seurata kuinka he rakastavat toisiaan. Tänään just äsken poika tossa silitteli siskoa kun siskolla on kuumetta ja sanoi, että onpa kurjaa kun sisko on kipeä. :)
Antakaa poikien nimeksi Johannes ja Juhani
ei se ole mahdotonta tuo raskautuminen vaikka jo toivo ns. menetetty.. Tässä toivon tuttavaperheen puolesta.. jos heillä vaikka onnistaisi..! En kyllä suoraan mene asiasta sanomaan..
Mutta onnea teille ja ihanaa!!
Kaksoset ovat aivan ihania.
tervetuloa monikko-onnea ryhmäämme!
lukea kerrankin positiivinen ketju! Ei mitään typeriä välikommentteja=)
Onnea täältäkin!
Onnea niin paljon!! Minulla oli yksi lapsi ja odotin toista 8 vuotta. Kolmas tuli ehkäisystä huolimatta. Kaikki tuli luomusti ja koeputkihedelmöityksiä ja hormonihoitoja oli useita. Minäkin päätin 8 vuoden odottelun jälkeen että lisää lapsia en saa ja lopetin yrittämisen. Onnea vielä kerran!
Ihania nimiä. Meillä on 13v Martti, hieno nimi. Martti ja Paavo olisi hieno nimipari.
Oikein silmät kostuivat, terveisin 18 vuoden jälkeen raskautunut, 39-vuotiaana yhden luomuvauvan saanut. Meidän tapauksessa isäntä ei halunnut hoitoihin, eikä ilmeisesti isäksi, mutta arvaatkaa vain, kuka on aivan myyty pojastaan ja viettää hänen kanssaan kaiken liikenevän aikansa... Mutta että kaksi, siis tuplaonnentoivotus!