Harmittaa, sain potkut työpaikastani jossa kerkesi olemaan 3kk
potkujen syynä oli koeaika. Mielestäni olen hoitanut kaikki tehtäväni huolella ja olin innostunut työstäni. Mietin että vaikuttikohan asiaan kun olen parikertaa myöhästynyt ja jouduin olemaan viikon pois kun lapsella oli vesirokko.
Kommentit (16)
Ei ainakaan lain mukaan, vaan kolme päivää, jolloin on syytä hankkia (mistä sitten ikinä onnistuukaan saamaan) jatkohoito lapselle. Ellei sitten saa palkatonta vapaata. Ehkä et hoidellut näitä sairauslomajuttuja oikein?
Ja takuulla myöhästyminenkin vaikuttaa.
Uskon, että tilallesi palkataan taas koeajaksi joku ja sitten saa taas lähteä!
Nää on näitä työmarkkinoiden hienouksia!!
Tietysti omalla myöhästelemiselläsi olet voinut edesauttaa päätöksentekoa!
osannut varata aikaa matkaan.
-ap-
myöhästymistä on aika paljon enkä usko että lapsen sairastelu on asiaan vaikuttanut.
Itselläni loppui juuri koeaika (4kk) ja olen tuona aikana ollut jo s-lomalla yhteensä 15 pvää :/ lapsen ja oman sairastumisen vuoksi eikä mua potkittu pois....
Vierailija:
Ei ainakaan lain mukaan, vaan kolme päivää, jolloin on syytä hankkia (mistä sitten ikinä onnistuukaan saamaan) jatkohoito lapselle. Ellei sitten saa palkatonta vapaata. Ehkä et hoidellut näitä sairauslomajuttuja oikein?Ja takuulla myöhästyminenkin vaikuttaa.
alle 10veen kanssa lääkärin todistuksella, ainakin meillä.
Näin työnantajana toi kertoo todella paljon ihmisestä!
Omaa huolimattomuutta, no can do!
Vierailija:
Ei ainakaan lain mukaan, vaan kolme päivää, jolloin on syytä hankkia (mistä sitten ikinä onnistuukaan saamaan) jatkohoito lapselle. Ellei sitten saa palkatonta vapaata. Ehkä et hoidellut näitä sairauslomajuttuja oikein?Ja takuulla myöhästyminenkin vaikuttaa.
En kyllä muutenkaan kehtaisi. Eihän se " vapaa" ole mikään sairaan lapsen hoitoa varten tarkoitettu vaan, että vanhemmat saa hommattua jostain hoitajan ja siksi se on maksimissaan kolme päivää. Käytännössä useimmat ei edes yritä saada muuta hoitajaa, mutta noin se oikeasti silti menee.
Oma työni on sellainen, josta ei voi varsinaisesti myöhästyä eli minulla toimistotyö liukuvilla työajoilla. Ja kukaan ei tee töitäni, jos olen pois eli teen ne palatessani sitten. Silti en kehtaisi olla viikkoa koeajalla...
muutettu uudelle isommalle paikkakunnalle ja hoitovapaan jälkeen palasin töihin.
-ap-
huonon kuvan taisit työnantajalle jättää..
vierasta hoitajaa sairaalleni hanki, kun terveenä sen joku muu hoitaa kuin mä kun mun täytyy olla töissä.........................
Aika tehotonta on, jollei osaa aamulla lähteä ajoissa kotoa. Sellainen työntekijä, joka haluaa pitää paikkansa, lähtee kotoa aamulla kyllin aikaisin.
mistä ihmeestä saa sairaalle lapselle hoitajan???
jos kukaan tuttu tai sukulainen ei pysty hoitamaan.
ihan aiheesta sait potkut. olisit ollut esim. työpaikalla puoli tuntia etukäteen.
mikäli lapseni olisi koeaikana sairas, niin palkkaisin hoitajan tai mies jäisi lasta hoitamaan.
oletko muka yh, miksi mies ei hoitanut lasta.
työnantajan ei ole vaikea arvata kuka hoitaa teillä lapset, kun ne sairastuvat.
mulle eräs työnantaja sanoi, että sairasta lasta hoitaa sekä isä, että äiti.
olisi fataalia edes koeajalla. Omalla työpaikallani kaikki ok kunhan tulee mielellään ennen puolta päivää. No, se työpäivä sitten venyy sieltä toisesta päästä.
Meillä saa ainakin koeajalla ainoastaan yhden kerran anteeksi ja toisesta automaattisesti työsuhde puretaan.
Eikä vakkaritkaan saa myöhästyä kuin sen kerran vuodessa (ilman pätevää syytä, esim bussi juuttui lumihankeen tms)