Muita, joiden mielestä tietokoneella/pleikkarilla usein pelaava aikuinen mies on jollain lailla luuseri?
Minä ajattelen niin! En osaa kuvitella että oma mieheni pelailisi koneella! Hänellä on vaativa työ ja tekee pitkää päivää, vapaa-ajallaan harrastaa liikuntaa ja viettää aikaa lasten kanssa.
Kommentit (53)
Aina kun keskustellaan ihmisten henkisestä kapasiteetista, osa mammoista koittaa saada uskottavuutta kommentteihinsa joko " akateeminen tutkinto" tai " mensan-jäsen" -kortilla. Toisinaan käytössä on molemmat... :D
Silloin tällöin nollauksena ok ja työntekijät sitten erikseen, mutta jos esim. valitsisin puolisoa tällä hetkellä niin en tod. pitäisi minään suosituksena vapaa-ajan viettoa pelejä pelaamalla :D
Vierailija:
Aina kun keskustellaan ihmisten henkisestä kapasiteetista, osa mammoista koittaa saada uskottavuutta kommentteihinsa joko " akateeminen tutkinto" tai " mensan-jäsen" -kortilla. Toisinaan käytössä on molemmat... :D
Ei akateemisuus mitenkään harvinaista ole. Monet tuttavistani, jotka ovat myös AV-mammoja, ovat akateemisia.
T. Akateeminen, muttei missään nimessä Mensan jäsen (en menisi moiseen testiin; humanistina " älykkyyteni" ei varmaankaan ilmenisi Mensan kokeissa)
Sen vuoksi en rajoita miehen tekemisiäkään, eli jos joskus haluaa pelata niin ihan vapaasti.
Mensan testit testaavat tasan yhdenlaista älykkyyttä, ne eivät kerro tippaakaan siitä miten fiksu ihminen on elävässä elämässä.
Mensan testien luotettavuutta syö myös se, että kuka tahansa saa niistä hyvät pisteet jos harjoittelee. Eli ne ratkaistaan samoilla " kaavoilla" , jotka joku osaa luonnostaan, mutta jokaisen on mahdollisuus oppia.
Vanha totuus on se, ettei äykkyys korreloi viisauden kanssa, eli älykäskin ihminen voi olla tyhmä. Tämän puolesta puhunee se, että monelle Mensan jäsenelle jäsenyys kertoo, että " minä olen niin viisas" ... Totuus on monesti jootain ihan muuta;)
niin haluaa oikeasti vain paeta kotoaan. Meillä mies pelaa aika paljon. Enemmän harmittaisi jos juoksisi jossain urheiluharkoissa. Ihan naurettavaa touhua laittaa nyt satoja euroja vuodessa joihinkin pelikenkiin tai suksiin, aikuinen ihminen!
Voi sitä kuntoa pitää yllä itsekseenkin lenkkeilemällä, eikä tarvitse tuppautua seuroihin. NIissä vielä joutuu tekemään kaikenlaista talkoohommaa.
Tuttuni mies on mukana junnu-urheilussa ja kyllä käy vaimoa sääliksi. Mies kuskaa kolmasti viikossa omia lapsiaan ja paria muuta poikaa treeneihin ja takaisin. Autokin on vaihdettu isompaan, että treenikamat mahtuvat. Huh, huh!
Onneksi mieheni pelaa tietsikkapelejä ja kuntoilee koiria ulkoiluttamalla ja juoksulenkeillä, tulee paljon halvemmaksi!
Olisipa rahaa, että voitaisiin tehdä tuo sama. Nyt menee päivästä 8 tuntia hukkaan töissä. Pelaamiselle jää oikeastaan vain joku kolme tuntia illassa. Mä pelailen Certusilla dominoa, jatsia, herttaa. Toisinaan pelaan ihan pasianssia vaan, pokerin pelaaminen on sen sijaan jäänyt viime aikoina vähille. Nää pelit on ihan vaan mun juttu.
Pleikkarilla lapsilla on omat pelit. Mies ja minä pelaillaan Call of Dutya. Lapsetkin tykkäis kyllä katsoa, mutta on se ehkä pikkuisen liian raju katsottava...
Urheilee, siis pelaa sählyä, tennistä ja jalkapalloa. Pelaa myös pokeria.
Näitä kaikkia hän tekee samalla vanhalla kaveriporukalla, joka on ollut kasassa jo kolmattakymmentä vuotta. Mitä ihmeen pahaa siinä on, että miehellä on sosiaalisia harrastuksia? Mieluummin niin, että mies näkee muitakin ihmisiä kuin minut, ja hänen elämänpiirinsä on laajempi kuin koti ja työ.
Näillä muillakin miehillä on perheitä, ja lapsia otetaan mukaan usein muunmuassa sählytreeneihin.. Tai pelataan lasten kanssa yhdessä pelejä koneella. Eivät kaikki pelit ole aivottomia zombien räiskimisiä.. Jotkut ovat jopa kehittäviä!
Eli mun mielestä mieheni ei todella ole luuseri..
Meillä nimittäin juuri minä olen se, joka työpäivän jälkeen räiskii zombeja atomeiksi xboxilla! :D Rankka työ vaatii rankat huvit! ;)
Tiedän parikin aikuista miestä jotka pelaa pleikkareilla ja ovat tosi lapsellisia ja keskenkasvuisia.
Kyllä paljon puoleensavetävämpää on se, jos mies harrastaa jotakin maskuliinista lajia, käy punttiksella, pelaa futista, tennistä, kiekkoa tms. , harrastaa itsepuolustuslajeja tai muulla tavoin pitää huolta ulkonäöstään ja omasta kunnostaan!
Kyllä minun tietämistä miehistä ne joiden pääasialliset harrastukset liittyy tietokoneisiin suurin osa on aikamoisia plösöjä tai muuten vain vähän nyhveröitä.
Keskustelupalstoilla roikkuminen on jollain lailla naisellista, joten en näe sitä niin pahana. :)
Pelaavat sählyä ja perehtyvät päivän politiikkaan? Seksikästä.
Ei koulutusta, ei työtä, ei älyä, ei tyyliä, ei käytöstapoja, ei kiinnostusta mihinkään jne.?
Meillä nuo peliharrastukset on aika kausittaisia, molemmat kyllä pelataan tietokoneella tai pleikkarilla kun sille päälle satutaan, minä jopa enemmän kuin mies... Tällä hetkellä olen koukussa Tomb Raideriin :) Molemmilla meillä on akateeminen koulutus ja hyväpalkkaiset työpaikat enkä ole kyllä ikinä ajatellut että oltaisiin jotain luusereita siksi että satutaan tykkäämään peleistä.
t. Mensan jäsen