Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua! pää kipee ja pyörryttää..tätä jatkunut jo jonkin aikaan.

Vierailija
17.10.2008 |

sellainen pistävä kipu eripuolilla päätä ja pää tuntuu raskaalta.välillä pyörryttää ja välillä on paha olo.

ihan ihme olotila jatkuvasti.

voikohan steressi aiheuttaa tälaista?hierojalla kävin 2 kertaa kun niskat olivat jumissa ja siitä nyt 3-4 vk aikaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vähän ylös, että milloin niitä särkyjä on (aamulla vai illalla jne) ja ainakin minusta tuo pistävä kipu kuulostaa lihasperäiseltä. Voisiko olla niskat jumissa? Auttaisiko keppijumppa? Entä puretko hampaita yhteen? Onko leukaperät kipeät? Ja mihin osaan päästä koskee? Onko verenpaine mitattu milloin?

Vierailija
2/8 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nykyään päivisinkin hampaita yhteen mutta ei leuat ole kipeät.

välillä muistutan itseäni etä älä pure taas hampaita yhteen jännitän niinkun jotenkin noita lihaksia.

pää on kipee melkein heti kun herään.. myös jos päätä heiluttaa ottaa päähän kipeää.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä vaikka mitä vaarallisiakin syitä mutta todennäköisin on kyllä niska. käypä katsomassa kaksplussan äitien terveys-palstalla jännitysniska-ketju!

Vierailija
4/8 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittaa se siihen, että kehosi lihakset eivät pääse rentoutuman yön aikana?

Kysymys kuuluukin, milloi olet uusinut patjasi ja tyynysi? Onko patjasi painosi mukainen ja tyyny oikein korkuinen?

Ei ole se ja sama, millaisella patjalla ja tyynyllä nukkuu. Niiden pitää olla sellaiset, että ne tukevat kehoa oikein, jotta lihakset saavat rentoutua yön aikana.

Suosittelen sinulle vuodevaatteiden lisäksi koko selän hierontaa useamman kerran säännöllisin väliajoin.

Lihaskireydet voivat aiheuttaa päänsärkyä, käsien puutumista, huimausta, oksentamista, rytmuhäiriöaistimuksia jne.

Terveisin alan ammattilainen

Vierailija
5/8 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti käyt vielä täällä...en ole ap mutta kärsinyt ap:n kaltaisista tuntemuksista, jotka luokiteltu niskasta johtuviksi. Sen lisäksi minulla erilaisia rytmihäiriötuntemuksia, (jotka myös luokiteltu ei-vaarallisiksi). Nyt on vatsataudin yhteydessä tullut paljon tuntemuksia kuin pallea töytäisisi sydäntä. Voisikohan kyseessä olla joku lihasjuttu? Jumissa yökkäilyn takia?

Vierailija
6/8 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyny nyt ei mikään mailman paras ole kyllä. minulla on hirveästi viimeaikoina ollut stressiä. joten jännitän itseäni varmaan kokoajan jotenkin ja olen huomannut että autolla ajaessa jännitän koko vartaloa.

-ap-

Vierailija
7/8 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos voit jäädä saikulle. Itse sanoit jo syyn:stressi. Kun saat sen laukeamaan kaikki helpottaa. Mulla aiheutti muuten hampaiden pureminen mahtavia päänsärkyjä, purentakisko helpottaa sitä. Kestää kyllä hankkiminen noin viikon vähintään.

Vierailija
8/8 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihaksissa voi tuntea ihan lihaskipua, kuten esim treenin jälkeen, vatsataudin seurauksena. Ihan pelkästään vatsalihaskrampit ovat tyypillisiä.

On todennäköistä, että tuntemuksesi johtuu vatsalihastesi ylirasituksesta.

Täytyy muistaa, että ihmisen keho on kokonaisuus ja sen perustana on luusto, jota lihakset pitävät yllä. Lihasten erilaiset ylirasitustilat, johtavat lihaskireyksiin ja siitä seuraa monia erilaisia oireita.

On tärkeää, että lihaksia huolletaan. Huoltotoimenpiteisiin kuuluvat reipas liikunta (sauvakävely oikealla tekniikalla erittäin hyvä), venyttely, lepo ja oikea ravinto sekä riittävä määrä vettä (2 l) päivässä. Lisäksi lihaksia tulee ylläpitää eli nekin tarvitsevat harjoittelua.

Aina voi kuitenkin tulla tilanteita, joissa itse ei enää saa kipeytyneitä lihaksi auki. Tällöin on hyvä käydä hierotuttamassa lihaksia. Vaikka ongelma olisikin vain niska-hartia -seudulla, kannattaa hierotuttaa koko selkä. Ja on järkevämpää käydä hieronnassa vaikka kerran kuukaudessa ja pysyä hyvässä kunnossa kuin odottaa, että särkee jatkuvasti ja sitten käydä 10 kerran kuuri hoidossa.

Pidemmän päälle nuo kuurit tulevat kalliimmiksi, lääkkeitä joutuu syömään melkoisiä määriä ja kiputilojen aikana elämänlaatu on huono.