Ilman seuraa leikkipuistossa
Meillä päin leikkipuistot ovat yleensä aika autioita, yleensä jos niihin menee, niin ei siellä muita samaan aikaan ole. Tai sitten kaikki muut tuntevat toisensa ja käyvät vain inside-keskusteluja.
Esim. tänään kun satuttiin tytön kanssa puistoon yhtä aikaa 6 äidin kanssa, niin nuo kaikki 6 tunsivat entuudestaan toisensa ja jutut olivat niin inside-luokkaa, ettei niihin todellakaan voinut ottaa osaa tai mitenkään kommentoida. Eli ainakaan tuohon meidän tämänpäiväiseen ei voi kommentoida, että " rohkeasti mukaan vaan!" . Juteltiin kyllä monen puistossa olleen lapsen kanssa.
Tämä nyt oli vain tällainen purkaus, kun on niin ulkopuolinen olo! Tietenkään en tarkoita, että toisilleen ennestään tuttujen pitäisi heti lopettaa inside-löpinät, kun joku vieraampi saapuu paikalle ja ruveta pitämään seuraa tälle. Kohtalotovereita??
Kommentit (11)
Mullakin oli joskus tollanen olo, ja joskus voi tulla vielakin tollasia paivia jos ketaan tuttuja ei oo paikalla.
Olis kylla musta ihan kohteliasta nailta insidereilta edes muutama sana vaihtaa, tyyliin hei, mika sun tyton nimi on, mene vain leikkimaan meijan Ainon kanssa tai jotain.
Minulla on esikoinen 11 kk ja mietin, että milloinkahan hänen kanssaan ' pitäisi' lähteä leikkipuistoon noin niinkuin ' tarkoituksella seuraa etsimään' ?
Voisin vaan kuvitella, että minulla olisi samantyyppisiä ajatuksia kuin sinulla sitten kun asia on ajankohtainen..
Mutta lapsen muskari oli aivan mahdoton. Aina vaan tuo sama porukka linnottautui piiriksi ja jutut oli jotain isompien lasten harrastustoimintaan tai kouluun liittyvää, oli vähän vaikea osallistua, kun ei ole sen ikäisiä sisaruksia.
Tsemppiä! ehkä siellä on sentään joku, jonka kanssa sulla synkkais.
Just kattelin sieltä asuntoa ja mulla leikki-ikäiset lapset. En tunne klaukkalaa ollenkaan saati tota aluetta, mutta onko sulla tosiaan tuommoinen fiilis siellä? Ainako, kauanko olet puistoillut siellä?
Yleensä aika tyhjillään noi puistot täälläkin ovat, mutta jos joku iso porukka siellä on, niin JUST tollasta se silloin on.
ketä käy meidän lähipuistossa, vastaan kyllä jos jotain kysytään, mutta minulla on omat kaverini muualla ja lapseni olen tuonut sinne leikkimään enkä itse juoruamaan, joten minua ei kyllä kiinnosta yhtään mitä läppää muut siellä heittävät tai mitä minusta ajattelevat.
Mutta sääli sinulle, jos seuraa kaipaat, kokeile jotain toista puistoa, jos siellä olisi enemmän itsesi tyylisiä ihmisiä?
muiden kanssa, paitsi jos on joku ihan oikee kaveri mukana. Toisaalta lapset onkin jo vanhempia (nuorin 5) joten voi oikeesti vaan lukea kirjaa tms puistossa. Itse sain aikoinaan perhekerhosta muutaman ystävän ja puistosta löytyi kans muutama jotka ei kuuluneet " sisäpiireihin" joiden kanssa oli ihan ok vaihtaa kuulumisia.
KUKAAN ei jutellut. no, sain juttukaveriksi venäläisen ja thaimaalaisen äidin. ihania. sitten muutkin alkoi jutella.
vasta muutettiin ja sama juttu oli taas. KUKAAN ei juttele.
Otin opiksi: aina kun näen " uuden" äidin puistossa katselevan muiden jutustelua, menen juttelemaan. ja kas, muutkin uskaltavat.
ihme hommaa todella. nyt tunnen puistosta kaikki. osa ei ymmärrä että voin jutella kaikkien kanssa.
tule meidän puistoon =)
ja siellä on joku äiti lapsensa kanssa, niin ne lähtee heti pois alta. ???
Itse olen joskus viritellyt muutamia päiviä keskustelua, mutta sitten lopettanut, kun vastaus tuulipukumammoilta on ollut vain kyllä tai ei. Nyt asutaan kivalla alueella ja olen saanut seuraa fiksummista mammoista.