Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amalia vs Lyydia

20.05.2008 |

Kaks ihanaa tytön nimeä..

Lyydia Vilhelmiina on ollu jo pitkään suosikkini ja ihan varma nimi mahdolliselle tytölle jo kahden raskauden aikana(poikia molemmat). Mutta nyt alkuraskaudessa tuo Amalia alkoi kummitella mielessä.. Ja mies ehdotteli Lumia-nimeä.

Ja meni ihan suunnitelmat sekasin..;)

Ajatuksia.....?? Pojat on Eliel ja Noel.

Pojan nimeksi on ajateltu tällä tietoa Aamosta. Ei siis tietoa kumpi tulossa..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kahdesta minua miellyttää enemmän Lyydia. Itse asiassa kuuluu myös omiin suosikkeihin :) Toki Amaliakin on ihan kiva, mutta jostain syystä mieleeni on jäänyt joku hokema "Amalia, kamalia" päähän.. Taitaa olla Leevi and the Leavingsien biisi, missä tuo sanotaan.

Aika yhteen taitaa nimimakumme muuten mennä, sillä jos lisää lapsia meille suodaan, olisi Eliel yksi varteenotettava pojan nimi. Myös Noel on tosi kaunis. Aina on hauska huomata, kun mieltymykset kohtaavat. Nimiä kun on maailma pullollaan ;)

Vierailija
22/30 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa sama viesti.. Sorry!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat mun mielestä ihan jees mutta Lyydia Vilhelmiina parempi.

Aamos myös kiva.

Vierailija
24/30 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyydia on erittäin kaunis nimi, ääneni menee sille! Meidän tytön toinen nimi on Lydia. Vaihtoehtoina meillä oli myös Karin, Linnea, Magdalena, Eleonora, Elisabet (osa taitaa olla liian pitkiä teille).

Elielin ja Noelin kaveriksi sopisi myös Aurelia, Alina, Alisa, Elviira, Helena, Hellen, Ilona, Ingela, Joanna, Juulia, Kielo, Leonoora, Lilja, Lilian, Malena, Olivia, Ottiilia, Raakel, Selina, Seela, Seelia sekä Viola (tämä ainakin mainittiin jo).

Amalia on myös kaunis, mutta ilmeisesti aika moni tuntee Leavingsien laulun jossa nimi joutuu huonoon valoon. Itse en ole kuullut sitä.

25/30 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voisi olla pojat Eliel, Noel ja Amos /Aamos! :O) Aivan ihanat nimet!

Amaliasta mulla tulee mieleen amalia-kamalia, valitettavasti! En ole kuullutkaan Leevi and the Leavingsien kappaletta, mistä lie jostain tuollainen negatiivinen mielleyhtymä. Mutta, ihan vaan paria kirjainta muuttamalla tulis parikin kaunista:

Miten olis Amelie? (laus. 'amelii'. Tässä olis el- kuten veljilläkin)

tai Emilie? ('emilii')

Lyydia on kaunis. Itse tykkäisin enempi yhdellä y:llä. Jos on "pakko" valita Amalia tai Lyydia, niin Lyydia saa ääneni. Mutta ennemmin Amelie tai Lydia ;o)

Vierailija
26/30 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamos myös suosikkini.

Eliel, Noel ja Lumia rimmaisi myös hyvin.

27/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidiaa ja Liliaa ehdoteltiin. Lidiasta en pidä..mutta Lilian on ollut yhtenä tykättynä vaihtoehtona. Oon vaan joutunu jättämään sen pohdinnoista sen vuoksi, koska oon ajatelllu, että lapsesta tulis sitten niin helposti Lilli...:-/ Inhoan sitä, että kaunis nimi hukkuu sitten jonkun lempinimen alle.

Viimeisimmistä ehdotuksista omaan mieleeni on jo em. Lilian sekä Lilja ja Olivia.

Jännä, että niin monella tuli Amaliasta negatiiviset mielikuvat...itse en oo mainittua laulua kuullut...ainut, joka on häirinny on se, että muistan lapsuudesta yhden tuttavaperheen koiran nimeltä Amalia.:-/

Ehkäpä Lyydia olis varmempi valinta...oon nimittäin jo tokaluokkalaisena päättäny, et mun tytöstä tulee Lyydia;)

28/30 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie ja Emilie sekä Lydia ei oo mieluisia, koska haluan, että kirjotusasu on sama kuin ääntämys... ja ensimmäiset ehkä hieman liian erikoisen makuisia.

Tuo Amalia on tullu itellekin niin yllättävänä, koska en aiemmin pitänyt siitä...:)

Lyydia on siis ollu vahvoilla koko ajan, mutta Lumia on kans tosi nätti...

Vierailija
29/30 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lydia kaunis runollinen nimi kun taas Amalia on aivan kamala, siis minun mielestani. Lydia sopii paremmin Elielin ja Noelin kanssa kuin A.

Pojaksi laittaisin Rafael tai Gabriel. Aamos on jotenkin afrikkalaisten kayttama nimi kuten Mooses ymv siksi en itse sita laittaisi jos lapsi on valkoihoinen.

30/30 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua laittaa kolmatta el-loppuista pojan nimeä..vaikka kovasti pitäisin nimestä Aarel. Rafael ja Gabriel on liian erityisiä..ulkolaisia nimiä, ei mun makuun.

Aamos on tällä hetkellä ykkösvaihtoehto, mietittiin myös muita, kuten Leo ja Aaron, jotka oli pitkään vahvoilla.:)

Ja korjauksena vielä, että Lyydia on siis nimenomaan kahdella yyllä..

Kiva on ollu kuulla mielipiteitä Amaliasta :) vaikka yllättikin, että niin moni ei siitä pidä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän