Kestoilijat auttakaa!
Kaipaisin vinkkejä kestovaipoista. Haluaisin alkaa käyttää kestovaippoja vauvallani (2kk) osittain. Eli käyttäisin myös kertakäyttövaippoja. Mikä olisi paras vaihtoehto tähän? Itselläni on bambino mio aloituspakkaus ja imse vimse kuorivaippa ja taiteltava imu ja hamppu lisäimu. Mitä ja mistä kannattaisi ostaa? Kamalan kalliita nuo ovat... Olisin kiitollinen vinkeistä
Kommentit (4)
unohdin mainita että nuo m-kokoiset ovat pul-vaippoja eli ne eivät tarvitse enää villahousuja/kuorta. itse pidin sellaisia m-koossa lapsilla. toki silloin oli kesa, joten en viitsinyt villahousuja pitää. m-koon sisävaipat ovat myös hyvä vaihtoehto, katsele huuto.netiä ja muita nettikirppiksiä.
Tepa
Mutta mikä on insertti? Noista vaipoista on niin paljon juttuja, mutta mä meen ihan sekasin ku yritän miettiä mitä hommaan. On vaikka mitä taittoja ja imuja ja inserttejä? yms....
Hei,
Meillä on käytetty kahdella pojalla kestoja. Itse olen tykännyt pienellä pitää sisävaippaa ja villahousuja. Jos olisin sinä, hankkisin tsi (tee-se-itse) vaippoja. Ne ovat todella paljon halvempia ja ihan yhtä hyviä (toki pyydä kuva ensin). Lisäksi hankkisin ruskovillan 60cm pitkälahkeiset vaippahousut. Itse tykkäsin pitkälahkeisista, kun ne korvaa sitten villahousut, jos laitat lyhyet niin joudut laittamaan toiset housut päälle. Hanki sappisaippuaa tahranpoistoon ja villanhoitoainetta eli lanoliiniä.
(muotoonommeltu) Sisävaippa ei sisällä imuja, ellei siitä ole mainittu. Imuksi voi käyttää esim harsoa. Meillä kyllä tarvittiin väliin esim flanellia. Jos osaat yhtään ompelukonetta käyttää, imuja on tosi helppo ommella. Esim vanhoja froteepyyhkeiltä, flanellia tms 35'35cm esim kokoinen ja ompelet reunat, ei muuta! itse ostin kirppikseltä esim flanellilakanan alle ekulla ja tein siitä hirveesti imuja/sisävaippoja.
Katsoin huuto.netistä pari hyvää pakettia (siis en ole myyjä, katsoin sinulle vaan)
Koko s: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=85175837
koko m: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=85076536
Sit kannattaa lukea vauvan vessahätäviestinnästä (google vvv, vessahätäviestintä), säästät vaippoja +itseltäsi aikaa kun pissatat vauvaa. Täytyy kehua että tällä jutulla meidän poika on pärjännyt ilman vaippaa kotona 1v3kk ikäisestä eli kannattaa kokeilla. Nykyään 1v6kk ja menee itse potalle kun on hätä =)
tsemppiä, kestoilu on tosi kivaa kun siihen vaan pääsee "sisään"
T.tepa ja pojat