Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuva hiivatulehdus

15.08.2007 |

Vaivanani on ollut raskauden aikana toistuvat hiivatulehdukset...olen saanut erivahvuisia (ulkoisia) lääkkeitä jo ties kuinka monta kuuria.

Hetken aikaa lääke auttaa, mutta sitten taas alkaa hiivaa tulla. Ja sitä on sitten paljon!

Tällä hetkellä menossa rv 33+0 ja alkaa todellakin hermo mennä tähän ainaiseen kutkaan ja kokkareiseen vuotoon. Maitohappobakteereita syön tabletteina ja gefilus-jogurttia, juon vihreätä teetä, puolukkammehua, sitruunaa veden kanssa...sokereita ei pitäisi syödä, tiedän...enkä syökään juurikaan. Välillä jäätelöä ja pari palaa suklaata. Leipää ja pastaa ja perunaa kyllä, etenki leipää pari kolme palaa päivässä, sillä täytyyhän kuitujakin saada.

Jos löytyy kohtalotovereita, antakaa vinkkejä, kuinka itse olette tätä inhottavaa vaivaa helpottaneet tai jopa päässeet eroon.

Ennen raskautta hiivaa oli aina vähän ennen kuukautisia, muttei koskaan NÄIN paljon kuin nyt.

sammal80 rv 33

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hintavia hiivanesto lääkkeet on?

Vierailija
2/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa sinua, mutta olen kohtalotoverisi. Minulla oli myös raskausaikana sama ongelma. Käytin sitä canestan rasvaa, se vaikutti parhaalta hoidolta. Sitten en uskaltanut syödä mitään sokeripitoista, en juonut mehuja ollenkaan. Joku sanoi että maitotuotteet jos jättää pois auttaa. Söin paljon sitten soijamaitotuotteita. Nämä toimenpiteet helpottivat hiukan tilannetta. Niitä maitohappobakteereja söin myös.

Nyt on taas vauvakuume ja ilmeisesti sama homma edessä hiivan suhteen kuin viimeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans käyttänyt Canesten voidetta siihen kutinaan ja heti kun on alkanut tuntua et hiiva on tulossa, niin niitä apteekin Gynophilus-kapseleita. Ne on maitohappobakteeria. Olen saanut niillä lievitettyä oireita niin että kerran pari on jopa mennyt ohi ilman " vahvaa" kuuria.

Mieskin voi käyttää tuota canesten voidetta jos saa oireita (usein saa) Useinhan toi hiiva hyppii toiselta toiselle ja siks tuntuu ettei siitä pääse koskaan eroon..

Vierailija
4/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaiken saman kuin sä, mut söin vaan tummaa leipää ja luonnonjugurttia ja kaikkea mahdollista missä ei ole yhtään hiivaa tai sokeria. Pullat tms on ihan pahimpia! Mä söin kans soijaa lopuu aikana ja silloin niitä oli vähemmän mut en tiedä johtuko siitä vai siitä et vedein muun ruokavalion niin kurinalaiseksi. Vihreästä teestä ollaan montaa mieltä joten sitä en itse uskaltais juoda ollenkaan raskauden aikana. Estää vauvalle tärkeän foolihapon imeytymistä.

Mä käytin kans jotain niitä kapseleita mitä voi paikallisesti laittaa tasapainottamaan emättimen ph:ta. Ja tietty jos seksiä ylipäänsä voi harrastaa sinä aikana niin vaan kortsun kanssa koska muutenhan se vaan heiluu eessun taassun miehen ja naisen väliä eikä parane koskaan.

Toivotaan et helpottaa!!

Vierailija
5/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sovi emättimeen laitettavat hoidot, joten vanhan ajan kikka, piimä, on ollut tosi hyvä varsinkin raskauksissani. Ei muuta kuin side housuihin ja kaada siihen piimää purkista ja housut sitten ylös. Kylmältä tuntuu ekaks, mutta auttaa kylmäkin kutinaan ja turvotukseen. Aamulla voi hieman vanha piimä haista, mutta pesemällä siitä selviää. Tämä keino on hyvin tehonnut ja on halpa ja ei ainakaan tarvitse miettiä onko haittaa vaaville. Itse kanssa join piimää ennen, mutta kun ei auttanut niin kohdensin hoidon...

Kutiamattomia päiviä!

Vierailija
6/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin aikanaan sitkeästä hiivasta eroon juuri ruokavaliomuutoksilla, joita kuvailitkin. Eli ei sokeria eikä hiivaa sisältäviä leivonnaisia (olutta ja viinejä nyt ei raskaana ollessa muutenkaan käytä). Runsaasti täysjyväviljatuotteita, puuroa ja maitohappobakteereja, esim. AB-piimä on hyvä ja Gefilus-tuotteet. Ruisleipä on valkoista leipää parempi vaihtoehto. Kurja vaiva, täytyy sanoa. Ilmeisesti raskausaikana vielä sitkeämpi kuin muulloin. Löysin joskus kirjastosta kirjan nimeltä Hiivasyndrooma, sieltä sain hyviä vinkkejä. Mutta kuten sanottu, taidat ne jo tunteakin, sitkeyttä vaan ohjeiden noudattamiseen. Toivottavasti apu löytyy!

Vierailija
7/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa maustamatonta jugurttia ja lisätä siihen marjoja. Vaikka ehkäpä näin olet tehnytkin.

Vierailija
8/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä noita maustettuja jogurtteja syö, ne on muutenkin ihan liian makeita.

Täytynee kokeilla tuota piimäkonstia! Joskus olen laittanut gefilus-jogurttia yöksi alapäähän, mut vissiin liian vähän, kun ei ole mainittavasti auttanut:)

Kuituja syön kyllä paljon, ehkä tosiaan pitää jättää tuo puolukkamehukin pois, siinä kun on sokeria. Ja jos vaiva jatkuu raskauden jälkeenkin, täytyy tosiaan harkita ihan kunnon ruokavaliomuutosta. Et poistais tuon hiivan kokonaan elimistöstä...mutta mitenkä sellainen sitten vaikuttaa imettämiseen.

Vihreätä teetä olen juonut kyllä aika vähän, ehkä kupillisen päivässä, joten tuksin se vauvaa on haitannut eikä kyllä varmasti oo auttanut hiivaankaan. En ole mikään teenlitkijä:)

Ja joo, seksiä ei ole kyllä voinut harrastaa piitkkään aikaan, kun emätin on sen verran arka koko ajan. Mutta jossain vaiheessa hiiva on varmasti tullut mieheltä mulle takaisin.

Kiitoksia tuesta!

Ehkä tämä joskus helpottaa...

Vierailija
9/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että täällä palstalla ois joku antanu jonkun hiivaa poistavan istumakylvyn reseptin. Silloin kärsin asiasta itsekin, mutten ennättänyt kylpyä kokeilla kun emättimeen laitettavat maitohappobakteerit auttoivat (jokaisen yhdynnän jälkeen, koska muuttaa ph:n hiivalle suotuisaksi ja välillä muutenkin).

Kylpyyn tuli ainakin valkosipulin kynsiä viilleltyinä, mutten kyllä muista niitä muita aineita...

Vierailija
10/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aluksi kuurina joka ilta, vaikka jonkun rasvan kanssa, niin pääsee tasapainoon. Apteekissa neuvovat kyllä varmastikin.

Vierailija
11/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti juoda paljon ja vielä vähän lisää VETTÄ! Huono puoli on se, että sitten todennäköisesti juokset vessassa vähän väliä, mutta on sekin huomattavasti mukavempaa kuin kärsiä noista oireista koko ajan.

Muut keinot on aika hyvin tullutkin jo esille..

Ja olen jostain kuullut/lukenut että hiiva kun tykkää kosteasta ja lämpimästä niin kannattaa mahdollisuuksien mukaan " tuuletella" alapäätä että pääsee välillä vapaasti hengittämään. Eli housut vaan alushousuja myöten pois ja vaikka sitten joku ihan kevyt hame päälle jos ei ihan alasti halua hyppiä. :D

Vierailija
12/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi varmaan muuten kokeillut, mutta imetin ja lapsi osoittautui vehnäallergiseksi. Simsalabim, dieetin myötä myös hiivavaivani hävisivät. Vehnän välttäminen on vaivalloista (vehnättömiä leipiä ei ole kovin monta, mutta on kuitenkin, esim. ruis Real), mutta jos ei mikään muu auta niin kokeilisin.

Jälkeenpäin kuulin, että muillakin vehnän välttäminen on auttanut tähän vaivaan.

Vierailija
13/14 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sokeri kannattaa jättää pois niin minimiin kuin mahdollista, mieluusti kokonaan, kuten myös valkoiset jauhot (kaupan vehnäjauhot/leivät). Täysjyvä leipää tilalle (kannattaa lukea tuoteselosteesta, että on yli 50% täysjyvä ruisjauhoja) ja hedelmiä ja marjoja makeannälkään.

Äidin bakteeristo tarttuu synnytyksen yhteydessä vauvalle ja suotavaa olisi, että vauva altistuisi hyville bakteereille ja pysyisi näin terveempänä. Suosittelen katsomaan kirjastosta " vihdoinkin hyvä olo" -nimistä kirjaa, missä on kappale raskaudesta ja elimistön bakteeristosta.

Vierailija
14/14 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen asiasta ravannut gynekologeilla ja noiden ravintovinkkien lisäksi painottivat tuota jonkun jo mainitsemaa tuulettelua. Eli yöt ilman mitään, päivälläkin kotona pelkällä hameella jos mahdollista. Alushousut 100 % puuvillaa (periaatteessa kai sloggeissakin on liikaa keinokuitua). Terveyssiteitä ei tulisis käyttää - kiva ohje kun sitä limaista vuotoa tursuaa - mutta jos käyttää niin halvinta mahdollista. Eli marketin oma merkki voittaa always ultrat, jotka hautoo liikaa.

t. Tuulinäiti rv 26