Onko muita?lapsi 1-v vieläkin syö öisin rintaa ja nukahtaa vielä rinnalle.
Tyttöni on ollut alusta asti oikea tissitakiainen. Hänellä oli tuntikausien maratonsyömisiä pienempänä koliikin kera. On ollut aika suuritarpeinen. Ongelmana on se, että hän ei osaa nukahtaa kuin rinnalle ja herää öisin useasti syömään. jään vielä kotiin vuodeksi, joten mitään erikoistarvetta vähentämiseen ei ole. Haluaosin vertaistukea ja vinkkejä miten vois alkaa vähentämään yösyömistä ja opettamaan turvallista nukahtamista muutenkin kuin rinnalle.
Kommentit (5)
Olipas niin ku omasta suusta :D
Meillä neiti tulee sunnuntaina 1v. Alusta asti nukahtanut rinnalle ja niin vieläkin.. sekä päikkäreille että yöunille! On oikee tissitakiainen meilläkin ;D
Oon kans miettinyt kuinka tuosta tavasta päästäisiin eroon.. olis vähitellen mukavaa jos mieskin voisi laittaa tyttöä unille ;) Kai sitä vaan pitää ottaa itteensä niskasta kii ja ruveta opettaan uutta tapaa nukahtaa!!
Ja tosiaan yöllä syö 2-3 kertaa, mutta se nyt on ihan ymmärrettävää kun ei puuroa syö illalla.. Kerrasta poikki lopetti puuron syömisen! Aiemmin kun puuroa söi saattoi nukkua aamu 7.00 ennen ku halus maitoo.. mut nyt sit syö useammin yöllä! Ei oikein jogurtti ja murot pidä nälkää..
Vinkkejä otetaan vastaan täälläkin :)
Esikoinen oli samanlainen ja hän alkoi itse alle 2-vuotiaana nukkua täysiä öitä. Ajattelin että jos en itse kovasti väsy, annan asian mennä kuopuksen kohdallakin omalla painollaan. Ja hampaat muuten nyt 5-vuotiaana on kuopuksella kunnossa, jos siitä joku huolehtii ;)
...sillä joskus tuntuu yksinäiseltä unikoulujen yms. vilinässä. ;) Meidän poika on jo 1,5 v. ja on ollut kova yösyöppö. Mä olen kovasti pohdiskellut tuota tissille nukahtamista. Mutta kun on välillä seuraillut kuinka paljon temppuja jotkut saavat tehdä, että saavat taaperon nukkumaan, niin olen tullut siihen tulokseen että 10 min mukava nukutus tissille ei välttämättä olekaan niiiin kamalaa. Tuossa 1 v. tienoolla poika söi myöskin 2-3 krt yössä. Nyt kun hampailla rauhaisa tilanne ja korvat kunnossa yleensä vetelee 3.30:een tai jopa 6:een (joskus yllärinä 8 :aankin) ilman heräilyjä. tai saattaa herätäkkin, mutta vaipuu itse takaisin, joten pystyy nukahtamaan ilman tissiäkin. Eli kyllä lapsi ihan luonnollisestikkin säätelee unirytmiään ilman mitään koulutuksi. Miehen kanssa ollessaan päivällä nukahtaa rattaisiin.
Ehkä on se helpoin tapa, mutta useimmiten nautin itsekkin iltahetkestä taaperoni kanssa ja näin ollen olemme jatkaneet.
Ajatuksissa on, että kun nyt luemme aina ensin kirjaa ja sitten otamme maitoa, että alkaisin pikkuhiljaa antamaan iltamaidon sohvalla ja sitten lueskelisimme vain ennen nukkumaanmenoa. Saa nähdä.
Tärkeintä kai on että taapero nukkuu ja rutiinit pysyvät yllä. Äläpä siis säkään turhia murehdi ;))
deux ja 1,5 v ilopilleri
Olen itsekin ajatellut että jos vain tämä ei pahemmaksi meni niin, antaa lapsen itse lopetella. Kovasti vaan tuntuu paineita tulevan ulkopuolelta ja omankin pään sisältä aika-ajoin. Musta kun ei ole huudatusunikoulun pitäjäksi, koliikkihuudot riittivät meille! Toivotaan että aika tekee tehtävänsä!
Vaikka otat tissin puoliuniselta pois suusta kesken kaiken. Näin joku aika että tottuu nukahtamaan itse.
Ja sitten tyyli on vapaa, syöttö kerrassaan pois, tai kerralla kaikki, tai joku aikaraja, että ei ennen kolmea, ei ennen aamukuutta... jne..
Meillä 1v10kk ja yövieroitusta (ja koko vieroitusta) yhä, nyt syö enää aamuisin jossain aamukuudelta, ja joskus iltaisinkin ennen nukkumaan käymistä. Mutta aloitin vasta tuossa puolitoistavuotiaana yövieroituksen.
Aiemminkin taidettiin yrittää just 1v3kk nurkilla, mutta ei siitä tullut mitään.