Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^ SyySSiSSiT keskiviikkoon ^^

15.08.2007 |

Koitetaan välillä yhden päivän pinoa, kun niiin oli tuota tekstiä edellisessä - joka on tässä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11008831&p=&mpage=1&tmode…

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiset aamut (kaikki 2) tuntuvat vielä toistaiseksi varsin hyviltä :) Tyttö meni taas mielissään eskariin - mutta eilen oli selvästi havaittavissa pientä kiukkua ja väsymystä päivän päätteeksi, vaikka eskarista tykkäsikin.

Yö oli kyllä niin ärsyttävä - täällä oli aivan kamala ukkosmyrsky! Lisäksi ukon ilmalla on niin turkasen hiostavaa, ettei nukkumisesta tahtonut tulla mitään - loppujen lopuksi seurattiin vain ukkosen jylinää ikkunasta miehen kanssa, molemmat hereillä. Tyttö onneksi ei ukkosesta välittänyt, mutta heräili painajaisiin :(

Jeps, eipä tässä kummempaa. Odotellaan miehen kanssa että Kodin1:n aukeaa 10 ja käydään hakemassa vauvalle vähän pyllypyyhkeitä ja jotain purnukoita pikkutavaroille. Samalla katsastetaan Lastentarvikkeessa (jälleen kerran) turvaistuimia.

Dumle rv 34+6

Vierailija
2/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman huonosti nukuttu yö takana.. Alku yö meni ukkosta kuunnellessa ja sängyssä pyöriessä.. Käytiin vielä illalla useamman kilometrin lenkinllä ja kylläpä sitten kolotteli.. Sitten heräsinkin jo klo 6.. Onneksi sain vielä hetken nukuttua.. Mutta positiivisin mielin uuteen päivään..

Eipä ole mitään suunnitelmia tälle päivälle.. Täytyy katsella mitä sitä kehittelisi..

Coliksellako tänään se VIIMEINEN työpäivä??? =)

Myöskään minulla ei pitäis olla perjantaina mitään ihan ihmeellistä, jos sitä tapaamista mietitään..

Piiu ja 007 rv 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Toinen yö peräkanaa kun nukuin ilman parin tunnin valveilla oloa. Taitaa sillä olla vaikutus kun mies kotona. Nukkuu paljon paremmin. Viime yö vaan oli aika kuuma ja hiostava. onneks tästä päivästä ei pitäs tulla niin lämmin ku eilen. Ihan hyvä vain.

Ja ylihuomena tulee jo 36 viikkoa täyteen. Äiti siellä jännää syntyykö poika pian. Se kun on synnyttäny veljeni ja siskoni viikolla 36 ja mut vko 37. Mulle ois jo ihan sama vaikka vauva syntyis. Alkaa oleen jo sen verran tukala ja hankala olo. Jalkoja särkee koko ajan niin penteleesti. Pitkään ei pysty jaloillaann olla kun jalkapohjiin alkaa sattumaan ja ne on kuin tulessa.

Harmi kun itse asun niin kaukana, et en pysty mihkään tapaamisiin osallistua. :( Mutta hengessä olen mukana.

Mutta nyt lähen jatkaan aamupuuhia.

Uma81 + Vesli 35+5

Vierailija
4/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lähtöä äitipolille vikaan läälärintarkastukseen. En ole ihan varma, miksi neuvolasta laittoivat minut polille eivätkä neuvolalääkärille, mutta arvelen, että tarkistavat sitä edellisessä synnytyksessä murtunutta häntäluuta. Kätilön kanssa olisi kiva päästä vähän juttelemaan, mutta saas nyt nähdä.

Sisätutkimus on tehty kaikissa kolmessa raskaudessa jokaikisessä lääkärintarkastuksessa, ja ihmettelen kyllä niitä, jotka kertovat, että sisätutkimusta ei tehdä. Mitäs ihmeen hyötyä siitä lääkäritarkastuksesta sitten on?

Palaan myöhemmin kertoilemaan kuulumisia

t. sparven rv 36+6

Vierailija
5/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippiijippiijippiijee!! Että piru vieköön tänään se sit on se virallisestikin viimeinen työpäivä!! Ihanaa!! Nyt on vaan lievä paniikki viel siitä mitä pitää muistaa tehdä ja ohjeistaa jne. Ihanku ne asiat ei sit muutenkin selviäisi, kyl mä sentään puhelimeen meinaan vastata jos jollakulla kysyttävää on!

Nyt ei ole haikea olo, ainakaan vielä =)!!

Käytiin eilen ostamassa uusi tietokone kun palautan tänään töihin kannettavani jota oon kotona käyttänyt. Jos oon poissa linjoilta pari päivää niin enpäs ole vaan saanut konetta kytkettyä nettiin.. Muuten luultavasti suoriudun asennuksista ihan hyvin, mutta meillä piti kai koti liittymässä joku ip osoite tai joku etsiä jostain (??) ja kannettavankin kanssa jouduin kirmaamaan pyytämään apua alakerran naapurilta. Mut eiköhän se sit onnistu, viimeistään naapurin avustuksella!

Voih, mulle ei valitettavasti sovi se tapaaminen perjantaina... =( Ehdin jo hädissäni sopimaan sekä huomisen että perjantain lähes täyteen ohjelmaa.. Mutta mähän voin sitten tulla joku toinen kerta. Olis nimittäin ihan hirveän alkaa treffailemaan useamminkin.. Oletan kuitenkin että eiköhän me sen verran hyvin toimeen keskenämme tultais?

Oli kyl mieletön ukkonen viime yönä, jopa kissat pelkäsi ja se on jo kovaa pauketta silloin. Koira parka oli luonnollisesti liimautunut eteisen ovea vasten, se luulee että se on kodin turvallisin paikka. Mutta kissat kyyhöttivät molemmat miehen mahan päällä tiiviisti toisissaan kiinni =). Hölmöjä!! Ja mä kääntyilin ja vääntyilin kun oli KUUMA! Tuulettimen otinkin kyl varuiksi pois päältä, noin kovaa ukkosta kun en ole aikoihin nähnytkään!

Nyt mun on pakko alkaa tekeen niitä viimeisiä hommeleita täällä, palaan vielä tänäänkin varmaan =)

Colis ja Kihlis 34+6

Vierailija
6/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kaikki varmaan ymmärsikin että olis ihan hirveän kivaa alkaa treffaileen.. Ei hirveää =)

Vierailija
7/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tähän toivottelemaan Colikselle mukavaa VIIMEISTÄ TYÖPÄIVÄÄ!!! Sä sit rautaisesti jaksoit loppuun asti painaa ;))

Täällä tosiaan kanssa oli järkky ukkonen!! Onneksi tytöt nukkuivat hyvin.

Pitänee lähteä tästä päivän töihin.

Jaksuja kaikille :))

outs@ ja masu rv 33+4

Vierailija
8/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten omat häät, tulevana lauantaina itsarin tehneen ystävättären hautajaiset, parin viikon päästä appiukon 6-kymppiset, ja vauvakin syntyy pian... sekopäistä meininkiä meilläpäin...

Ukkosti kovasti meilläkin männä yönä, en jaksanna nousta nykimään töpseleitä irti vaan tökin ukko-raasun kesken sikeimmän unen ylös. Kertoilitte eläinten ukkos-pelosta: meillä koirat ei reagoineet mitenkään, talouden ainoo ukkoskammoinen olen minä.

Neuvolassa maanantaina ilmi-tullutta: hemppa alhaalla (104) alapaine hieman korkealla (87) ja -TADAA- vauva perätilassa!!!!! Mieluusti haluaisin tämän alateitse synnyttää mutta olen toisaalta alkanu etsiskellä jo sektionkin parhaita puolia. Vois esim. suunnitella lastenhoidon etukäteen. Ja toisaalta, kaverin täyden kympin poikavauva sai taannoin synnytyksessä aivoverenvuodon ja sitä kautta ongelmia lopuksi ikäänsä, joten yritän olla positiivinen puukkokammostani huolimatta :o/

Joko olette valmistautunu kotiintuloon, tekeekö kukaan ruokia tms pakastimeen valmiiksi? Entäs onko kaikki vauvaa varten jo valmiina? Kuinka olette järjestäneet isompien lasten hoidon synärillä olon ajaksi?

Sori tökerö lopetus mutta nyt alkaa kiivetä kakaroita syliin siihen malliin että kirjoitteli turhan hankalaa!

Vähemmän hikisiä päiviä salaa toivoen tonttis + sahara

Vierailija
9/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain laitettua hieman väriä naamaan ja tukkaa ojoon ja ajattelin lähteä kirppiksille jne. asioille.. Jäin miettimään noita rela-tippoja.. En ole niitä siis aiemmin käyttänyt.. Ovatko ehdottoman hyvä asia ja toimivatko rahansa edestä? Auttakee tietämätöntä.. =)

Juu.. Ei kai minulla muuta.. Lähden sivistyksen pariin.. =)

Vierailija
10/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten hyvin yö meni, heräsin vain kerran, kun ukosti kovasti ja vesisade rummutti peltikattoa voimallisesti. Nukahdin kuitenkin aika pian uudestaan ja aamulla kun heräsin oli talo tyhjä, lapset koulussa ja mies töissä. Hieraisin pari kertaa silmiäni ja vilkaisin kelloa, totta se oli :) .

Siitä perjantain tapaamisesta sen verran, että mulla on neuvola-aika sovittuna puolen päivän maissa, joten en tule pääsemään sinne. Harmi.

Nyt ajattelin myös minä suunnata kirppikselle.

Haikarapolska ja neiti masukki rv 37+2

Vierailija
11/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja äitipolilta. Täsvä varsin omanapaisia kuulumisia...

Kätilön kanssa en päässyt juttelemaan, ilmeisesti henkilökuntapula vaivaa sen verran, että kesäaikana äitipolikäynneillä tavataan vain lääkäri. Lääkäri oli kuitenkin nuori ja mukava ja ehti vähän jutellakin.

Vauva oli ultran mukaan nyt 3,1-3,2 kg ja arvioitu syntymäpaino laskettuna aikana 3,7 kg eli olisi saman kokoinen kuin esikoinen. Toinen lapsihan minulla oli 4,1 kg, tosi n raskaus meni kaksi viikkoa yli la:n, joten ehkä olisi ollut vähän pienempi, vähän alta nelikiloinen, jos olisi ajallaan tullut.

Kohdunkanava oli vähän pehmentynyt ja lyhentynyt ja kohdusuu oli sormelle auki. Toivonkin, että tämä tulisi ajoissa ja spontaanisti, vaikka eiväthän nuo merkit mitään todista. Lasketunut vauva ei ollut, eikä sitä tule tekemäänkään, eiväthän edellisetkään ole laskeutuneet kuin vasta synnytyksessä...

Lantio on kuulemma tilava, joten hyvin mahtuu tulemaan isompikin lapsi, edellisen kerran häntäluun murtuma johtuikin siis todennäköisesti huonosta synnytysasennosta eikä lapsen koosta. Silloin kätilö pakotti vauvan isoon kokoon vedoten poikkipöydälle puoli-istuvaan asentoon synyttämään, vaikka asento tuntui minusta tosi pahalta. Ensimmäisen synnytin seisten ja ihan viimeiset ponnistukset jakkaralla, ja se oli minusta paljon mukavampi tapa synnyttää.

Nyt toivon, että pääsisin altaaseen, aikaisemmin on käytössä ollut vain pallo ja suihku. En kyllä tiedä, uskaltaisinko synnyttää veteen, vaikka mieli tekisikin... Todennäköisesti ponnistan kuitenkin kuivalla maalla...

Helle on kiusannut täälläkin. Viime yönä kävin 5 kertaa alakerrassa vessassa ja sitten valvoin jonkin aikaa kamalan ukkosmyräkän takia, joten ei siinä ihan hirveästi tullut nukuttua...:/

Vierailija
12/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkin jo illalla miehelle,että kun kaksi yötä olen nukkunut huippuhyvin niin ei voi jatkua kolmatta yötä. Ihan kaamea hiki oli koko ajan ja ukonilma ja rankkasade eivät yhtään auttaneet asiaa. Nyt odottelen että poika nukahtaa, jotta pääsen itsekin lepäämään. Muutaman kerran tullut jo huoneestaan eikä meinaa taas millään rauhoittua, huoh! Ja nyt alkoi huuto, huh huh. Kauankohan tätäkin vaihetta taas kestää kun nukahtaminen on niiiin vaikeaa..

Meillä poika menee jommalle kummalle mummolleen synnytyksen ajaksi, molemmat on onneksi kotona ja asuu tässä ihan lähellä. Vakaa aikomus oli tehdä pakkaseen ruokia odottamaan sitten synnytyksen jälkeisiä päiviä, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi ja ongelma onkin nyt se, että saatiin vanhemmiltani niin paljon mustikoita, että eipä sinne enää paljon mitään mahdukaan.

Meillä on kanssa kolme neuvolalääkäriä, joissa tuo alapään tilanne katsotaan jokaisessa. Näin käsittääkseni useimmissa kunnissa tapana.

Pakko kai mennä poikaa nukuttamaan kun ei meinaa rauhoittua..

Jondeliini ja pikkuinen 37+4

Vierailija
13/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla kaikki hyvin- Hope hyppeli sitten koko yon aina kun kylkeani kaansin! Joten taisi olla neidolla paivarytmi sekaisin...

Jalat edelleen turvoksissa ja sormiinkin sattuu, mutta periksi en anna ja odottelen talla kertaa supistuksilla alkavaksi synnytysta! Yks kaynnisty kylla riitti meikalaiselle, ainakin nyt toistaiseksi nain aattelen!

Sukulaisnaiselle syntyi eilen poika; ja hallakin oli LA mun jalkeen... hmmm laittoi miettiin etta kyllahan taa vois syntya jo kohtapuoliin itellekin?!

Synnytyksista viela, etta munsta paras paikka ennen oikeeta actionia on suihku! Kylpy tuntuu hetken mukavalle, sitten alkaa ahdistaa kun supistukset tihenevat, nain ainakin mulla. Samoin kylkiasento on ollu mulle paras, tai jos oon saanu nojata esim. hoitsuun ponnistuksen ajan...

Ja jokainen kerta on ollu erilainen fiilistelyissa!

Pikku keskeytys:

Kavin vaan keittiossa kun ruoka kypsyy tassa samalla.

Ma en tee mitaan valmisteluja esim. ruokia etukateen. Oon joka kerran ollu niin hyvassa kunnossa etta kotityot sujuu ihan normaalisti ja mies mulla kokkailee kans mielellaan ja siis jaa lomalle synnytyksesta!

Ja muksutkin on jo valilta 15v - 4v joten apuja loytyy...

Vieraista jotka tulee katsomaan vauvaa?! Meilla sairaalaan ei paase kuin isa ja sisarukset- tarkotuksena ei kyllakaan oo olla siella yota, riippuen synnytysajasta tietenkin. Mutta naa on kaikki syntyny valilla 05.00- 12.00 joten jos talla kerralla menee iltaan niin sitten yovyn muuten en!

Kotiin tullessa kylla alkaa lappaan porukkaa heti; miehen sisarukset ja vanhemmat muksuineen (aika poppoo jo sinallaan) ja siita sitten viikon sisalla varmaan koko suku! Kun kaikki tuliskin melkein kerralla, olis helpompi ' kahvittaakin' kaikki, mutta ei niin ei; tulevat kun huvittaa...

Toinen vaihtis olis etta heti ilmotettais etta pidetaan ns. 7paivan juhlat, jolloin kaikki tulis yhtaaikaa, mutta en taida niita viittia jarjestaa.

Mun omat vanhemmat tulee Suomesta sitten syyskuun lopulla.

Eipa nyt taas oo muuta mielessa; kaks plussalla pippurimamma on edelleen kotosalla!

Voikaa hyvin

- levinia ja Hope rv 36+5 -

Vierailija
14/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikään kikka ei yöllä toiminut :) Ilma on edelleen ainakin Espoossa varsin painostava. Ukkoskuuro viilentää hetkeksi, mutta kun se on ohi niin mittarissa on heti taas reilusti yli 30 astetta. Ja omituisen nihkeää, johtuen tuosta kosteusprosentista.

Mukavaa viimeistä työpäivää Colikselle! Minä en sitten ilmeisesti jäänyt suotta sairaslomalle kun pää on hatara kuin mikä. Aamulla käytiin tytön kanssa kaupassa ja arvatkaas mitä tämä kurppa teki? Jätin lompakon auton katolle ja se oli sitten tippunut Suomenojan liikenneympyrässä sieltä. Onneksi oli tuuri myötä ja joku Schenker Expressin mieskuski oli huomannut sen maassa ja poiminut sieltä keskeltä ympyrää. Soitti sitten minulle ja kävin sen hakemassa. Eli maailmassa on siis sittenkin myös rehellisiä ihmisiä ja minulla kävi tänään julmetun hyvä tuuri. Hirveä homma ja kalliskin olisi tullut kun kaikki kortit olisi pitänyt uusia ja peruuttaa pankki- ja luottokortit sun muut. Plus tietenkin väärälle henkilölle osuessaan niitä olisi voitu vinguttaa aika hyvin ennenkuin olisi edes huomannut puuttumista :(

Lykkäsin miehelle parikymppiä käteen ja sanoin että menee nyt edes hyville kaffeille. Tosi reilu kaveri! Pitäisiköhän sitä käydä lottoamassa kun kerran on näin hyvä tuuri...

Pikkuäiti täällä pukee taas nallea, mitenköhän sen saisi hetkeksi huilimaan. Itse olisin jo ihan valmis petiin. Laskin yöllä että heräsin puoli kolmelta jo viidettä kertaa (vessaan, ukkoseen, tytön vessareissuun) ja miehen kello soitti sitten 5.20 jonka jälkeen en enää saanut kunnolla unen päästä kiinni, hikoilin vaan sängyssä kuin pieni possu. Ja ulkona minua pyörrytti ihan tarpeeksi paljon vaikka vesipullot olikin mukana. Kuinkahan pitkään tätä ilmaa jatkuu, tietääkö kukaan?

T: Typykkä saikulla, pikkuäiti pois kidutushoitopaikasta ja kuumakalle mahassa, huomenna 35 vkoa

Ai niin tuosta treffaamisesta, en kyllä taida ajella Jumboon asti vaikka kiva teitä muita olisikin nähdä. Täältä eteläisestä Espoosta on sinne kuitenkin sen verran matkaa ja ilman ilmastointia liikun mieluiten vain aamuvarhaisella.

Vierailija
15/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen päässyt taas hiekkisseurapiireihin niin kuulin tänään että Pisan asukaspuistossa on seuraavan kerran kirppari to 6.9.

Eli jos olemme vielä silloin kasassa niin eikun tyttöjen vaatteita penkomaan oikein kaksin naisin :) Pitänee oikein kirjoittaa kalenteriin, kun muisti on nykyään mitä on.

Terkkuja peltojen toiselle puolelle

t: Typykkä

Vierailija
16/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva istuskella soffalla kannettava sylissä, kun vauva pompottelee masussa :) Mulla hyvä yö takana, ei mitään tietoa mistään ukkosista ja sateista. Normaalin kaavan mukaan kävin puoli viisi pissalla, ja palasin muumiona petiin ja sammun samantein. Aamulla tosin väsytti, kun oli koululaisilla eka kasin aamu, mutta kömmin takas peiton alle hyvällä omalla tunnolla ja nukuin vielä 2.5 tuntia. Nyt siis pirteä ja aurinkoinen olo.

Katselin tuossa vanhoja äitiyskortteja ja huomasin, että molemmista aiemmista lapsistani painoarvio on ollut alakanttiin, mitä sitten ovat syntymähetkellä painaneet. Voipi tosin olla, että mittauslaitteet ovat 8 vuoden aikana kehittyneet...

Ajattelin vähän siivoilla, kun on niin energinen olo ja hyvä mieli. Voisin antaa teillekin osan tästä hyvästä mielestäni!

Aurinkoa kaikille ja voimia!

Mammavirtahepo 36+5

Vierailija
17/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colatoffe-lle onnea viimeisien työpäivän johdosta! Ihana että pääset viettämään äitiyslomaa ja toivottavasti oikeasti sitten lomailetkin (kaveri kun joutui heti äitiysloman alkaessa synnyttämään).

Tonttis-ella kaikenlaisia menoja, jaksamista vaan! Minä olen jo laittanut ruokia pakastimeen, niin itselleni kun esikoiselleni. Odotan viileämpää keliä, että jaksaa taas laitta jotain laatikoita yms, nykyään vaan jotain helppo ja nopea syödään, ei tee mieli kuumaan keittiöön hellan eteen. Esikoisen hoitoa olen miettinyt, mutta epäselvä on. Toivon vaan että mies on kotona kun synnyttämään meno edessä, mutta jos taas matkoilla, sitten aika vaikea! Oma äiti Virossa ja miehen vanhemmat ei ihan luotettavia (töissä ja viikonloppuina ' kosteat päivät pullojen kera' ). Kai joku kaveri/tuttu pääse tulemaan tänne¿

Piiu, en tiedä onko rela- tipoista apua, ihan järkyttävän hintaisia ovat, mutta ajattelin ensimmäiset 3-e kuukautta antaa. En usko että haitaksi ovat.

Sparven-illa ihanat uutiset, toivottavasti vauva syntyy itse ja kaikki menee hyvin.

Kirahviina-lle esikoisen uhmasta: meillä oli samanlainen tilanne ja sanon vaan että jokainen kuukausi auttaa ja helpottuu vähän. Poika 1v5kk ja uhma kyllä, mutta ei niin usein. Kaikki sanovat että hänestä on nopeasti tullut iso poika, eli jaksamista sinne! Meillä kyllä jo karkotus omaan sänkyyn ollut käytössä useita kuukausia, raskasta on itselle kun huutava kakara jää sinne yksikseen, mutta muu ei auttaa.

Oma napa - poika heräsi jo 0600 ja koko aamu oli kauhea huutoa ja kitinaa täynnä. Laitoin jo 11 hänet sänkyyn ja täällä sitten ollaan jo hereillä. Mitä nyt keksin tekemistä? Tietenkin aamulla heti riita miehen kanssa (tai siis ma sanoin että olen jo nyt koko ajan yksin, miksi ollaan enää avioliitossa) ja hän poistui saman tien sanomatta mitään. Aika lapsellista käytöstä aikuiselta mieheltä. Hän vaan nauraa jos ehdotan pariterapia. Onneksi ulkona oli tuttuja äitejä ja perhepäivänhoitajia, joten sain muuta ajateltava.

Kewa 35+2

Vierailija
18/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kierros kaupungilla tehty.. Tuli aivan äärettömän heikko olo kaupassa.. Palailinkin sitten piakkoin kotiin.. Ehkä tuo viime yön pyöriminen verottaa.. Ajattelinkin, että syötyäni painelen päiväunille.. Tosin olo hieman helpotti kun kotiin tullessa joi pari lasia mehua ja oli paikallaan.. Sain sentään ostettua hyönteisverkon vaunuihin..

Voih! Kävin tuolla syntyneet.fi sivuilla.. Ihania vauvoja!! Pongasin sieltä pari tuttuakin.

Tuosta perjantain tapaamisesta.. Minullekkin voisi itse asiassa käydä paremmin esim. maanantai.. Tietty riippuu niin taas tästä voinnistä.. Taitaa vauva painaa tuolla masussa jo verisuonia yms. josta heikotukset johtuu..??

Vierailija
19/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu ja lompakko kiittelee :D

[b]Tonttis[/b] - Jaksuja sinne elämänpyörteisiin!

[b]Valmistautuminen kotiintuloon[/b] on aika hyvällä mallilla. Ruokia oon tehnyt muutamaa kiusausta pakkaseen, tosin pakkanen pieni ja marja-aika kun on niin aikasta vähän kuitenkin. Ajattelin että käyttää sitten vaikka eineksiä alkuviikkoina, jos siltä tuntuu :)

Vauvaa varten on suunnilleen kaikki valmiina - pinnasänky kootaan tänään. Vaatteita on riittävästi, pestyinä ja viikattuina. Vaunut on varastossa uuden karheana ;) Turvakaukalo ja amme puuttuu. Vaipat, kosteuspyyhkeet ym. ostin tällä viikolla. Jotain vaatteita ja harsoja tulee siskolta sekä anopilta vielä. Ja sisko tekee kohta puoliin pinnasängynpehmusteet+lakanoita. Eiköhän siis ihan hyvällä mallilla ole :)

Niin ja hoito-asia on vielä hieman auki, josta taisinkin eilen jotain kirjoitella..

[b]Rela-tipat[/b] - En minäkään ole esikoisella niitä käyttänyt, olikohan moisia edes silloin 6v sitten.. Mutta koska meillä vanhemmilla on atopiaa, allergioita ja astmaakin - aion ehdottomasti kokeilla niitä tippoja!! Tytöllä oli paha atooppinen ihottuma alta 3-vuotiaana ja allergioita useampia. Joten kaikki apu otetaan vastaan, mikä vaan voidaan :)

[b]Typykkä[/b] - Kävipä sulla tuuri rahapussin kanssa!!

Kylläpä sain kulutettua jalkaparkojani kauppa-kierroksella. Nyt ihan mielelläni nostelen kinttuja kohti kattoa :P Muutamia tuttuja tuli vastaan ja sanoivat että maha on laskeutunut. Entisellä työpaikallani kävin (Lastenvaateliike) ja ostinpa sieltä pörröisen nallesyyshaalarin vauvalle. Ja vauvalle ostettiin peppu-pyyhkeitäkin, meillä kun oli niin vähän muuten käsipyyhkeitä. Turvaisuimet/kaukalot katsastettiin Lastentarvikkeessa - ja eipä hullua hurskaammaksi tultu :/ Todennäköisesti suunnitelmamme menee uusiksi, kun ei löydy markkinoilta turvaistuinta johon voisi laittaa jo puolivuotiaan - niin ehkä joudumme ostaa ihan sen kaukalon. Turvallisuuspääasia :)

Jaa, pakko penkoa kaappeja löytyskö mitään hyvää naposteltavaa. Niin karkkihammasta kolottaa :I

Vierailija
20/22 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ilma on taas ollut, mutta ei mikään kauhee helle kuitenkaan. Tänään sain viinimarjoja poimittua 10 litraa. Kaksi sankoa oli vieressä, toiseen poimin marjoja ja toisessa oli vettä ja muki, josta aina välillä kaadoin vettä päälle viilentääkseni oloa..:) Huomenna pitää sit jatkaa poimimista, ja eihän sitä tiedä vaikka illalla innostuisin vielä..

Muutenkin on tullut lähes koko päivä jotain hommailtua...nyt sitten vähän lepäilen täs koneella..