Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon lastenvaatteista?

14.08.2007 |

Hei,

Olisiko kenelläkään vinkkejä, miten pääsee järkevimmin eroon ISOSTA kuormasta lastenvaatteita (0-7-v)? Ei ole tullut annettua pois, kun ajateltiin, että jos vaikka olisi omaa käyttöä, mutta ei taida ollakaan.

Minulla on paljon hyväkuntoisia merkkivaatteita. Ei ole aikaa (eikä viitseliäisyyttä) myydä ja lähetellä niitä yksitellen netissä. Ajattelin kirpputoria: kannattaako ottaa pöytä itse päiväksi tai pariksi? Mikä on Helsingissä paras paikka, jossa tavara liikkuisi ja josta tarvitsivat osaisivat etsiä?

Kannattaako arvokkaimmat antaa käytettyjen vaatteiden liikkeeseen myyntikomissiolla, on esim. ulkomailta tuotuja Donna Karanin ja Ralph Laurenin mekkoja?

Kiitos etukäteen vinkeistä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myymällä (vaikka netissä) saat vaatteista todennäköisesti itsellesi suurimmat tulot mutta olet oikeassa siinä että homma on työlästä: Kaikki vaatteet pitää valokuvata ja niistä pitää tehdä tarkat kertomukset jokaista tahraa ja pikkuvikaa myöten. Joudut lisäksi vastailemaan sähköpostitiedusteluihin, tekstiviestejä tulee jne.. Lisäksi ihmiset ostelevat mielellään yksitellen ja osa postitse jolloin saat vielä juoksennella postittamaan vaatteita, pakata niitä ja sopia treffejä ties minne ja milloin.

Vähän helpommalla pääset jos myyt vaatteet ns. pakettina esim. Huuto.netissä mutta siitä huolimatta joudut kuvaamaan ne kaikki. Saamasi hinta riippuu paljon siitä miten hyvin kuvaat ja kuvailet vaatteet ja miten " osuvan" paketin saat tehtyä. Todennäköisesti pakettina myymällä saat vaatteista kuitenkin vähemmän kuin yksitellen.

Jos viet vaatteet käytettyjen vaatteiden kauppaan myytäväksi niin myyntiprovisiot ovat usein n. puolet vaatteen myyntihinnasta eli saat puolet siitä mitä itse myymällä. Myyntiajat vaihtelevat hurjasti.

Oma kokemukseni on, että hyväkuntoisista ja uudenveroisista merkkivaatteista on vaikea saada sellaista hintaa jolla niistä hyvillä mielin luopuisi: 100 euroa maksaneesta vaatteesta 10 euroa voi monen mielestä olla liikaa... Sen sijaan tusinavaateketjujen (H&M, KappAhl, Lindex,...) halvoista perusvaatteista voi hyväkuntoisina saada melkein saman hinnan kuin mitä ne maksavat kaupassa.

Menekki voi tosin riippua merkistäkin. Hyvin tunnettu " luxusmerkki" voi mennä kaupaksi vähän kalliimmallakin, mutta vähänkään vähemmän tunnetusta ei saa mitään. Meillä roikkuu kaapissa vaikka kuinka paljon tytön vanhoja, kerran tai kaksi käytettyjä ja 40-100 euroa maksaneita laatumekkoja kun en halua niistä eurolla - kahdella luopua. Toisaalta Diorin potkupuku meni aika nopeasti vaikka hyvää hintaa pyysinkin.

Vierailija
2/6 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että parin päivän pöydällä saat hyvää hintaa laatuvaatteista, tavallisen bulkin myymiseen se voi olla ihan hyvä keino. Kirpparikävijöistä valtaosa etsii halpoja vaatteita ja todennäköisyys sille että yhden tai kahden päivän aikana kohdallesi osuisi laatuvaatteista hyvää hintaa maksavia asiakkaita on suhteellisen pieni. Itse en ole toistaiseksi keksinyt hyvää foorumia noiden laatuvaatteiden myyntiin, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutuilla lapsia...

Nettiin ilmoitus -esim. Voi tulla katsomaan teille vaatteita...

Netin kautta myydessä moni haluaa nähdä kuvat.

Itsekin mieluiten ostan vain näkemääni.

Missäpäin asut?

Vierailija
4/6 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä varmaan menevät hyvään hintaankin. Itse olen ainakin valmis maksamaan vähän käytetystä ja hyväkuntoisesta merkkivaatteesta ainakin 50% jopa 70% alkuperäisestä hinnasta. Tuo 70% kuitenkin vain jos tuote lähes käyttämätön.

Työlästähän se on jos merkkivaatteitakin on kertynyt vinot pinot mutta pikkuhiljaahan niitä voipi sinne laitella. Sääli jos kaapissa pölyttyvät.... Kirppiksille on kuitenkin turha raahata melkeinpä edes Reimateciä. Ei siitä olla valmiita maksamaan kuitenkaan. Toisaalta kaikki muu ehdottomasti hyväkuntoinen lastenvaate meneekin sitten kirpparilla paremmin kaupaksi. En tiedä missä päin asut mutta Vantaan Myyrmäki-hallissa on varmaan taas syksyllä muutama kirpparipäivä ja siellä lastenvaatteet menevät yllättävän hyvin kaupaksi.

Vierailija
5/6 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin itsellä kokemuksia, liikkuuko niissä tavara, tuleehan sille pöydällekin hintaa. Mekin mietimme samaa asiaa, mutta päädyimme antamaan tuttuun perheeseen, jossa mies opiskelija ja äiti kotiäiti. Meni tosi tarpeeseen ja itsellekin tuli hyvä mieli. Työkavereilta, omilta ja miehen, kannattaa tietysti kysyä.

Vierailija
6/6 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pääkaupunkiseudulla, esim. Espoossa on tällainen kirppis pari kertaa vuodessa. Itse tarvitsee vaan kerätä ja mielellään pestä vaatteet ja hinnoitella(laittaa maalarinteippi vaatteeseen, hinta ja myyjänumero), sitten vaatteet viedään esim. jätesäkissä myyntipaikalle edellisenä päivänä ja MLL:n henkilökunta järjestää ja myy vaatteet kirppispäivänä. Kirppis on yleensä sunnuntai-päivänä ja kestää 3 tuntia, iltapäivällä saa hakea myymättä jääneet tavarat/vaatteet ja he tilittävät rahat heti. Ottavat vain 20% provisiota, mikä on mielestäni tosi vähän. Itse sain viime kerralla tältä kirppikseltä 170¿ ja myin pelkkiä vaatteita, niitä oli kyllä paljon mutta kuitenkin.

Tämä olisi ehkä yksi vaihtoehto? Tosi helppo ainakin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme