Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapsi aina meillä leikkimässä, meidän lasta ei oteta vastavuoroisesti

Vierailija
17.10.2008 |

juuri koskaan sinne. Molemmat lapset suht rauhallisia, naapurin ja meidän. Lapsemme ollut siellä ehkä pari kertaa koko tuttavuuden aikana, naapurin lapsi olisi tulossa meille sisälle leikkimään viikoittain, useammankin kerran.

Eikö nykyvanhemmat enää välitä minkäänlaisesta vastavuoroisuudesta?

Mun mielestä ei ole ihan kohtuullista että oma lapsi ei pääse juuri koskaan kaverille leikkimään, mutta kaveri on aina joko meidän pihalla tai tulossa meille sisälle. Meillä on useampia lapsia itselläkin, ja olisi kiva jos joskus tuo leikkiminen toteutuisi toisinkin päin. Naapuri on antanut ymmärtää ettei oikein pidä siitä että lapset ovat heilläpäin.

Lapsen kaveri tulee usein sateella hakemaan ulos, sisävaatteissa ja ilmoittaa ovella että 'mä voisin kyllä tulla teille'. Nykyään on aina aikuinen avaamassa oven kun muuten on täällä lähes joka ilta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin leikkikaveri oli varsin nuori, niin naapurinkin lapsi oli hoidettava meillä.

meille naapurin äiti sano, että ei tykkää lapsista ja siinä syy että heillä ei saanut olla.

tosin omansakin päästää pihalle ilman valvontaa, vaikka lapsi oli vajaa 3v.

kyseistä äitiä ärsyttää lasten pyöriminen kodissaan.

Vierailija
2/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttää kun tämän lapseni kaverin kotoa käsketään häipyä jollain syyllä yleensä jo max. tunnin jälkeen. Kaveri voi silti olla meillä ihan miten pitkään vain.

On kiva että lapsella on kaveri, mutta olisi kiva että oma poikanikin joskus pääsisi kaverille kylään.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä ilmaisena hoitopaikkana saadakseen itselleen vapaa-aikaa.

Vierailija
4/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisiä ja heidän kavereitaan.

Harvassa on ne jotka ottavat.

Vierailija
5/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa oma lapsi naapureihin, ja omaan kotiin ei päästetä toisia?

Vierailija
6/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni jokainen kuitenkin syö ruuan kotonaan jollei oikein erikseen sovita muuta. mehua ja jotain pientä voi tietysti leikkien tauolla tarjota jos haluaa.

Vierailija
7/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas naapurin 3-vuotias pikkutyttö tulee AINA pihalle kun itsekin olemme siellä. Asumme rivitalossa ja meillä on oma leikkialue talojen keskellä. Kun menen sinne lasteni kanssa, niin 5-10 minuutin sisällä tämä tyttö tepsuttaa omasta ovestaan ulos, äitinsä päästää. Ketään aikuista tällä tytöllä ei ole mukana, vaan minun on sitten vahdittava pihalla häntäkin omien lasteni lisäksi. Emme ole sopineet tällaisesta ilmaisesta lastenhoitoavusta, ja naapurin emäntä taas ei koskaan ole pihalla vahtimassa minun lapsiani. Vastavuoroisuutta kaipaisin!

Vierailija
8/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kaveri on yleensä aina meillä. Jos hän soittaa ja pyytää meidän lasta sinne, se tarkoittaa pihalle, ei sisälle. Ja jos meidän lapselle tulee vessahätä siellä heidän pihalla ollessaan, niin hänen on sitten tultava kotiin vessaan, kaverin kotiin ei päästetä.

Vierailija
9/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kiireesti lähtee toisten pihoja kohti jos joku näyttäisi olevan heidän pihaansa tulossa. Mun mielestä on itsestään selvää, että välillä täytyy itsekin joustaa, ei aina niin et mene toisille mut älä tuo ketään tänne.

ap

Vierailija
10/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt-alueella asutaan, mutta aiemmin jo 4-vuotiaana sai kulkea yksin missä tahtoi, ja heti aamulla kun meiltä joku tuli pihalle oli tämä tyttö siellä myös. Vanhempia ei koskaan näkynyt. Nyt tytön täytettyä 5-vuotta käytösongelmat tämän tytön taholta menivät niin pahoiksi että sanoimme vanhemmille.

Lapsemme nykyään sanovat että älä tule, jos on tuloillaan.

Jotkut ei vaan tajua ettei omia kersoja voi hoidattaa muilla.

Meillä taas naapurin 3-vuotias pikkutyttö tulee AINA pihalle kun itsekin olemme siellä. Asumme rivitalossa ja meillä on oma leikkialue talojen keskellä. Kun menen sinne lasteni kanssa, niin 5-10 minuutin sisällä tämä tyttö tepsuttaa omasta ovestaan ulos, äitinsä päästää. Ketään aikuista tällä tytöllä ei ole mukana, vaan minun on sitten vahdittava pihalla häntäkin omien lasteni lisäksi. Emme ole sopineet tällaisesta ilmaisesta lastenhoitoavusta, ja naapurin emäntä taas ei koskaan ole pihalla vahtimassa minun lapsiani. Vastavuoroisuutta kaipaisin!

Vierailija
11/11 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää kävelylle omien lastenne kanssa ja passittakaa naapurin lapset kotiinsa. Ärsyttää tuollanen hyväksikäyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi