Raskaana ja menossa työhaastatteluun...
Eli haen 3-6kk määräaikaista työtä, kannattaako/pitääkö raskaudesta kertoa, viikkoja 14...?
Kommentit (7)
Naisten ei todellakaan pidä alistua tällaiseen!!! GGGRRRRRRRRRRRRR
Jos kerran muutenkin haetaan vain määräaikaista työntekijää ja raskaus on noin alussa, niin ihan ok hakea töitä. Ei siinä mistään huijauksesta ole kyse.
muutaman kuukauden kuluttua.
Jos työtä on tarjolla vain 3 kk on ihan ok hakea sitä, mutta pidempiä pätkiä en hakisi noinkin pitkällä raskaana ollessani.
vaikka ei edes itsekään tiedä vielä olevansa raskaana. Tekevätkö he väärin??
Tiedänpähän tapauksen, jossa eräs nainen oli 36 viikolle asti TIETÄMÄTTÄÄN raskaana. Kovissa kivuissa sitten abmulanssilla sairaalaan, ja siellä vasta huomattiin että nainenhan alkaa synnyttää. No, tämä on ääritapauksia. Mutta moni voi olla raskaana muutamankin kuukauden tietämättään, koska monilla normaali kuukautisvuoto voi jatkua raskaudesta huolimatta.
Tsemppiä sinulle, ap!
t. 6
Mutta kokemuksesta voin myös sanoa, etteivät miestyönantajat ota vauvauutisia aina ihan suopeasti vastaan. Kerroin raskaudesta about puolivälissä. Eli siinä vaiheessa kun sain neuvolasta sen todistuksen. Vaan eipä tullut työnantajalle mieleen onnitella. Sain kasvoille sättimistä siitä, että kehtaan nyt äitiyslomalle jäädä, ja kesälomallakin soitteli perään, että olin muka jättänyt äitiysvapaahakemukseeni virheitä, vaikka sitten lopulta selvisi, että ihan oikein se hakemus oli. Ärsyttävä asenne oli työnantajalla. Kuvitteli kai voivansa määrätä meidän perhesuunnittelusta.
Pää pystyyn ap vaan, ja ei muuta kuin haastatteluun!
Itse menin haastatteluun kun olin 10 viikolla raskaana, sain paikan, joka sitten vielä myöhemmin vakinaistettiin.
EIKÄ sinun pidä kertoa raskaudestasi. Todellakaan! Jos kerrot ja jäät vaikka sen takia valitsematta ( se olisi kyllä lain vastaista eli rikos. tuomioistuimessa raskaana oleva voittaa aina tällaiset jutut), tai sitten eihän sitä tiedä vaikka raskaus vaikka keskeytyisi.