Hajuvesi 4-vuotislahjaksi?
Kolmivuotiaani vonkuu omaa meikkipussia ja hajuvettä. No meikkejä en osta enkä kynsilakkoja (tiukkisäiti :-)) mutta jos jostain löytyisi lapsille sopiva " hajuvesi" niin sitä voisi harkita. Tietääkö kukaan millaista voisi ajatella?
Kommentit (30)
En oo tiennytkään että lasten huulirasva olisi vahingollista. Täytyypä vaan antaa kärsiä kuivista huulista ja sanoa ettei laiteta kun pyytää. Jotain rajaa kuitenkin tässäkin asiassa.
Vierailija:
En oo tiennytkään että lasten huulirasva olisi vahingollista. Täytyypä vaan antaa kärsiä kuivista huulista ja sanoa ettei laiteta kun pyytää. Jotain rajaa kuitenkin tässäkin asiassa.
Jos mulla olisi allerginen/astmaattinen lapsi, en tosiaan esim. haluaisi jonkun muun päiväkotilaisen lemuavan hajuvedeltä. Kyllä hiukan voi ajatella muitakin kuin itseään. Lapsi on varmasti tyytyväinen johonkin " leikkihajuveteen" , ei hän tarvitse siihen oikeita hajusteita.
[/quote]
Kun sohvissa, lakanoissa ja ihan joka paikassa on kemikaaleja niin väittäisin että eniten tutkitut ja vähiten vaaralliset ovat paljon tutkitussa kosmetiikassa esim. Body Shopilla joilla on mansikkahajuvettä mikä sopii lapsillekin.
Höpöhöpö! Vanhemmista se on kiinni! Sama juttu kuin tuossa tietokonekeskustelussa; " lapsi passivoituu pelin ääreen" .
Hajuvesisuihkaus silloin tällöin ei taatusti saa lasta astmaattiseksi allergiapesäkkeeksi, jonka elimistö on tuhottu kemikaaleilla. Kohtuuden kun pitää, niin hyvin menee.
Ja sille, joka pelkäsi lapsensa saavan astmakohtauksen/astman (tjsp.) jos tarhakaveri käyttää hajuvesiä... Kai olet muistanut sanoa myös henkilökunnalle, että hajuvedet, tuoksudödöt ym. ovat kiellettyjä?
(Eri asia toki, jos lapsesi on allergiapäiväkodissa.)
Tyttö oli siellä keuhkokuumeen takia ja huulet oli aivan kuivat. Lääkäri määräsi huulirasvan ja hoitaja toi sen. Taisi olla Labello-merkkinen rasva.
Mun lapsi oli sairas puolitoistavuotiaana niin lääkäri (viiden lapsen äiti) määräsi (ihan totta) meidät lähmpään MacDonaldsiin syömään ranskalaisia ja hampurilaista että lapsi saa suoloja sisäänsä.
Mitäs siitä sanotte tiukkikset? Meillä lapsi sai silloin ekat ransikksensa :-) Mitähän kemikaaleja tai transrasvoja lapsi sai, HUI!
aivan mahtava tuote!
meidän 2 vee halusi kynsiinsä lakkaa, kun kaverillakin oli. ja sai. VOI KAUHEAA!
saa myös joskus vonguttua " huulipunaa" eli vähän huulikiiltoa, kun äiti meikkaa.
uskoakseni kun henkensä heittää, niin tuskin juuri näihin em. asioihin kuolee. tietenkin korjaatte jos olen väärässä...
Morre:
Höpöhöpö! Vanhemmista se on kiinni! Sama juttu kuin tuossa tietokonekeskustelussa; " lapsi passivoituu pelin ääreen" .Hajuvesisuihkaus silloin tällöin ei taatusti saa lasta astmaattiseksi allergiapesäkkeeksi, jonka elimistö on tuhottu kemikaaleilla. Kohtuuden kun pitää, niin hyvin menee.
Ja sille, joka pelkäsi lapsensa saavan astmakohtauksen/astman (tjsp.) jos tarhakaveri käyttää hajuvesiä... Kai olet muistanut sanoa myös henkilökunnalle, että hajuvedet, tuoksudödöt ym. ovat kiellettyjä?
(Eri asia toki, jos lapsesi on allergiapäiväkodissa.)
Joskus aina ihmettelen käsittämätöntä ehdottomuutta äitien parissa. Lieneekö muoti-ilmiö vain nykyajan mukanaan tuoma seuraamus? Koko ajan pelätään että lapsen kanssa tehdään jotain hirveän väärin ja että siitä tulee seuraamuksia. Minulla oli onni saada ihana neuvolantäti kun aloittelin ensiaskeleita tuoreena äitinä. Täti korosti maalaisjärjen käyttöä ja sanoi aina että ei lapsen kanssa voi tehdä kovin väärin ellei laiminlyö häntä.
Toki maailma on vaaroja täynnä. On pahoja ihmisiä, pahoja kemikaaleja, onnettomuuksia, ja vaikka mitä. Mutta itse olen myös tuota maltillista linjaa (kiitos ihanan neuvolatädin) samoin kuin Morre vaikuttaa olevan eli kohtuus kaikessa ja ehdottomuus on pahasta.
Vierailija:
Jos mulla olisi allerginen/astmaattinen lapsi, en tosiaan esim. haluaisi jonkun muun päiväkotilaisen lemuavan hajuvedeltä. Kyllä hiukan voi ajatella muitakin kuin itseään. Lapsi on varmasti tyytyväinen johonkin " leikkihajuveteen" , ei hän tarvitse siihen oikeita hajusteita.