¨¨Joulutontut tiistaina¨¨
Kommentit (13)
Täälläkin kukuttu taas neljästä asti mutta vasta äsken laitoin koneen päälle.. jos vähän saisi vielä nukuttua kun aamulla lähdetään miehen siskolle talkoisiin.
Eilen oli oikein hyvä päivä. Sain selvitettyä anopin ja appiukon kanssa välejä..on ollut riitoja.. Tosi hyvä olo ollut sen jälkeen! Voi kun saisi pidettyä välit kunnossa sinne päin! Mä oon semmonen aku ankka joka raivostuu ja sanoo mitä sylki suuhun tuo. Tosissaan haluaisin vähän itsehillintää lisää!
Joko te muut mietitte vauvan talvivaatejuttuja? mä oon miettinyt että mistä löytäisin suht edullisen haalarin joka menisi tytölle ja pojalle..Kai se jossain sitten vastaan tulee :)
Sormia syyhyttäisi myös päästä neulomaan..lapsille pipoja ym. Olen nyt kesällä ensimmäistä kertaa innostunut siitä hommasta! Jos vielä kuukauden odottelisi, syksyllä sitten on aikaa neuloa.
Mukavaa päivää kaikille!! Toivottavasti saan ensi yönä nukkua koko yön!
Puolkymppi rv 23+6
Väsyttää!
Nämä helteet ei o minusta enää kivoja ne väsyttää. Eilen tuli koko päivä touhuttua ihan kauhiasti sekin väsyttää, toissayön kukkuminen tuli sentään nukuttua viimeyönä seurauksella, ettei olisi kyllä nousta jaksanut :-(
Ja ohjelmaa joka päivälle koulu ja eskari kuljetusten lisäksi, sekin stressaa, kun saa olla koko aika menossa.
Unista: täälläkin unet on paljon railakkaampia kun yleensä, seikkailua ja painajaista.
Jaa se on taas alettava lapsia nostelemaan tuolta sängyistään aamupalalle, mukavaa päivää kaikille!
ponnari ja itu 22+4
Mua ei ole unet häirinneet yhtään,ei aavistustakaan milloin olen viimeksi nähnyt jotain unta.
Olen nyt muutamana yönä nukkunut todella hyvin,ja heti huomaa että on päivälläkin paljon pirteämpi,pärjää jopa ilman päiväunia. Edes nämä helteet eivät tunnu väsyttävän ja mikä tärkeintä päätä ei ole särkenyt yli viikkoon!! Taisi vaan sillä stressillä vauvan terveydestä olla vaikutusta väsymykseen ja pääsärkyyn,vaikka olihan mulla niitä jo ennen sitä rakenneultraa. No joka tapauksessa sen iloisen ultrauutisen myötä poistui kaikki vaivat!
Suuri ihmetyksen aiheeni on liitoskivut,tai siis niiden puuttuminen. Kahdessa edellisessä raskaudessa ne ovat alkaneet vaivaamaan puolen välin paikkeilla,nyt niistä ei ole tietoakaan. Tosi kiva juttu,en vaan jaksa uskoa,että välttyisin niiltä kokonaan tällä kertaa.
Kukas kyselikään siitä toppapuvusta...? Mä olen katsonut elloksen sivuilla olevaa valkoista toppapukua,vähän sillä silmällä,että taidanpa tilata sen joku päivä.
Nyt aamupalalle ja sitten hoitamaan asioita kaupungille.
Himpula rv24 tasan
Toppapuvuista...mähän tuossa reilu kuukaus sitten jo ostin käytettynä name it:in valkoisen toppahaalarin jossa ruskealla apinapariskunta rinnassa. On kokoa 50/56 ja saa aluks pussimaiseks ja sitten haalarimalliseks. Näitä saa mielestäni edelleenkin kaupoista..Sit huusin myös sellasen pörrösen nallahaalarin joka on kevyttoppa-asu. 68cm toppis löytyykin mut kattellaan millanen se äippäpaketin on et laitanko sen vanhan kiertoon. On beige pupunkorvilla et ihana sekin =) Pipoa vielä pitäs löytää sitten noihin haalareihin ja tumppuja. Neuloa ajattelin minäkin vauvalle..löysin yhden mitä ihanimman ohjeen ja jospa kerkeis sen tekemään.
Me ollaan täällä pähkäilty auto asioita ja vietetty miehen kesälomaa jota onkin tosi ruhtinaallisesti 4pv:ää!! Eikä ees putkeen...vaihto siis alkuvuonna työpaikkaa ja lomat meni siinä.
Masu kasvaa ja poitsu on vissiin kääntynyt ja potkii nyt onneks ylöspäin, se virtsarakon kiusaaminen EI ollut kivaa ;)
Nyt taas päivän askareet kutsuu..piti jotain jollekkin kommentoidakkin mutta tässä päässä mikään pysy ;D
masuviikot 24+4 (mahtokohan mennä noin..nyt kun ei oo pariin päivään kirjotellu niin on ihan ulapalla missä mennään =O )
Mä nukun jostain syystä tosi huonosti. Lähinnä sellaista puoliunta, eikä mikään asento ole hyvä :( Normaalisti voisin nukahtaa ihan mihin tahansa ja mihin asentoon tahansa.
Eilen ole neuvola :) Sf-mitta menee keskikäyrällä, 20, ja vauvan syke oli 140-150. Painoa oli tullut neljä kiloa, NELJÄ KILOA! Tuo nyt on koko raskauden aikainen painonnousu, mutta silti järkytti. Pitää kai oikeasti luopua niistä karkeista ja jäätelöstä :P Eilinen meni jo menestyksekkäästi ilman.
Tänään on siivoustalkoot ja huomenna 4D :)
Nunia ja Lumikko 23+3
talvivaateista: olen miettinyt tosiaan, mistä sais kivan haalarin, ehkäpä syksyn mittaan löytyy mieluinen. Nyt kun kävin Himpulan vinkistä elloksen sivuilla, niin sieltä löytyi kyllä nätti haalari:-D Odotan yli 4d:n ja tilaan sitten. Jos on tyttö niin valkoisen ja jos on poika niin ruskean.
Sitten vakoilin tuolta tammikuisista hyvän linkin vauvan vaatteille, tai siis hieman erilaisen: www.sisukas.net
P-M
hikoilua ja turvotusta, plaah. Kyllä on niin nihkeä olo.. Täällä myös yöt on kaikkea muuta kuin kunnon nukkumista, kuuma on ja pissattaa aika tarkkaan aina kahdelta ja viideltä. Sitten ei meinaa saada unta kun käy vessassa. Unet on ihan sekavia, toissayönä saimme sokean pojan jolle remontoimme kotimme uusiksi, takan eteen mies rakensi lasitiilistä kaaren ettei mene takkaan jne jne...Viime yönä meille syntyikin tyttö vaikka poika pitäis olla ultran mukaan tulossa.
Isommilla lapsilla oli eka koulupäivä tänään. Kiva ukkonen vaan iski just päälle kun piti koulusta tulla kotiin ja kuopus oli sitten just päiväunilla, hankalaa näiden aikataulujen kanssa, tyttö soitti ettei uskalla kävellä kotiin. Onneksi pääsivät kaverin äidin kyydissä. Enpä tiedä miten tulevasta talvesta selviydyn kun nuo koululaisetkin vielä kaipaa kuitenkin kyytiä etenkin jos kelit on huonot ja 1v:llä on taas päikkärit ja puhumattakaan vauvasta. Huh huijaa, kyllä tämä kotiäidin elo on sitten helppoa ja leppoisaa? Ja on se kiva että tästä vielä maksetaankin niin hyvin, nyt kun olen hoitovapaalla, toki muutamalla sadalla eurolla pärjää loistavasti.
Meinaattekos muut syödä maitohappobakteereja? Mä söin kolmannen lapsen kanssa vikat kuukaudet raskaana ja ekat kuukaudet imetysaikana. En tiedä oliko tehoa mutta eipä ole ollut juurikaan vatsavaivoja, atopiaa ym tällä kuopuksella. Esikoisella on atooppinen iho ja toisella lapsella oli tosi paha koliikki. Meinaan nytkin syödä, oli se sitten turhaa tai ei, mutta en uskalla riskeerata jospa niistä olikin sitten hyötyä.. :)
t. mariadee ja poika 21+2
Täällä niin hoistava ilma, illalla paukkui ukkonen vaan ei se saanut ilmaa puhdistettua, liekö tulossa uusi ukkonen..
Olo on kuin vaihdevuodet ois päällä(= Hikoiluttaa ihan sikana;O
Päässäkin meinaa heittää, siis huipata hiukan, paineet varmaan alhaalla, pitäs juoda enemmän tms.
Illalla hyvä kun kuopusta ei oikeen väsyttänyt ja se pyöri ja lallatteli sängyssä ja masussa oli kanssa mahottomat menot..
Nyt on masukki sitten ottanut vähän rauhallisemmin tänään.Väsy varmaan:D
Eilen en ottanut niitä rouheita ilmavaivoihin niin heti oli aamusta kun potkupallo taas maha. Muistettava vaan on ne rouheet näköjään. Ruisleivästä luovuin myös vaikka vaalee lihottaakin vaan ruisleipää ei taida taas masu kestää. Harmi. Ja mikä ihme siinäkin on, tyttöä odottaessa ei kärsinyt tätäkään vähää mitä nyt on.
Talvihaalareista, kuopus on joulukuinen 05 niin sille ostin H&M beigen pupunkorvahaalarin, tosi ihana ja saa mennä tällekkin, 62 senttinen ja sais olla kyllä pienempi mutta saa kelvata, eipä me kovasti kuletakkaan pakkasaikaan kylillä tms. ja jos on keliä vaunuissa nukkua niin hyvä vaan kun alle mahtuu.
Kuopukselle ostin myös sinisen Bamse toppahaalarin 62 cm ja sekin on tuolla kaapissa.. Plus kolme äippäpakkaushaalaria ja varmaan tulee vielä uusinkin pakkaus ja sen haalari,e ttä on mistä valita..
Bamsea kotin viime talvena myydäkin Huutonetissä mutta eipä kelvannut vaikka olisi kyllä luullut kun on ihan kuin uusi.
Pitäs vielä viittiä lähtee kirkolle kontaktimuovia ostamaan, olin satavarma, että meillä on sitä paksu rulla viime syksyltä vaan ei löydy ei..Kolme kirjaa toi poika päällystettäväksi ja kai ne ois kiva huomiseksi saada..
Uusi ope pojalla ja ihan oli tykästynyt, eskarin ope onkin ollut pojallakin ja tyttö tunsi ennestään ja ope on kyllä niin ihana ettei parempaa maa päällään kanna!
Pärjää niin hyvin näitten meiän jukuripäitten kanssa!
Juu, pienin haisee.. Millonkahan se alkais malttaa istua potalla, varmaan kun kouluun menee...Plääh, kaks vanhinta on olleet jo vuotikkaista päiväkuivia eikä kakkavaippoja oo tarvinnut vaihdella, tää nyt sitte teettää niidenkin edestä;O
palataan!
Lahja ja masu rv 20+4
Onko tämä pino tarkoitettu joukukuussa vauvan saaville? Itse nimittäin odotan ekaa lastani ja laskettu aika on 6.12. itsenäisyyspäivänä. Asun lahdessa avopuolison kanssa. Ja nyt olisi tosiaan viikkoja kasassa 23+5. Että olisi mukava jos saisin liittyä mukaan keskusteluun : )
Kyllä! Ihan oikeella palstalla oot! Täällä me joulukuiset turinoidaan kaikesta maan ja taivaan väliltä ja puretaan toisillemme ilot ja surut.
Tervetuloa huippusakkiin!
elikkäs olen tosiaan 21v. Täytän 2.9 22!! Asutaan lahdessa minä ja avopuoliso on meillä 2 kissaakin seurana. Teen töita kahvilassa. Esikoinen on meille tulossa ja laskettu aika on 6.12. Eilen vein paperit kelaan äitiyspakkausta ja äitiyspäivärahaa varten. Saa nähdä kauan menee kun saan pakkauksen.
Mitäs muille kuuluu?Mistäs päin täällä on porukkaa?
sannis ja masuasukki 23+5
Rintojen kasvusta piti kysymän..mulla tytöistä on aluks pullahtaneet ja olleet sikakipeetyms. mutta nyt tuntuu että viikon sisällä ovat kasvaneet ihan silmissä!!! Iso rintanen olen aina ollut mutta nyt oli pakko käydä ostamassa isommat tavalliset rintsikat vaikka juur päätin että kyllä mä loppuun asti sinnittelen vanhoilla. Alko niin nännit oleen tiukoilla ja kainalon paikkeilta vetää suonta (ei nyt ihan kirjaimellisesti) 95DD Sain sitten ostaa!!! Mies sanoo olevansa niin ylpee ja onnellinen ;DD mut kyllä nä alkaa jo tiellä kohta oleen!!Mitenkäs muilla? Hassua että tässä vaiheessa kasvuspuritn ottavat.
Nyt koisaan, siivosin taas tänään pika pikaa kun tuli vieraita yllärinä ja kyllä on maha ollu arkana =/
viikot edelleen 24+4
Alan olla täysin leipääntynyt öihin, koska jatkuvasti pyörii jotkut typerät unet. Onhan niitä painajaisiakin seassa, mutta, melkein kaikki kuitenkin jotain ihan hullua vaan. Ihan siis kaaoksia yöt on. Mitenkäs muilla?
Ylihuomenna ois sinne tallinnaan meno, onko siis mitään vinkkejä esim. hyvistä vauvan tarvike kaupoista tai mammavaatteista?
Lapset lähtee kohta koulutielle, ovat olleet kyllä aika levottomia, kova on tahto taas lähteä touhuamaan.
Pitänee ruveta puuron keittoon (edes yhtenä aamuna lukukaudessa)
P-M 22+2