Mitä mieltä nimestä Vilppu? Ristiäiset lähestyy, eikä osata päättää.
Kummatkin tykätään, mutta millaisia mielikuvia herättää teissä?
Toiset vaihtoehdot olisi Valtteri tai Verneri.
Kommentit (20)
Minusta Vilppu Volmari olisi aika kiva...
Niin on Valtteri ja Vernerikin. Kivoja kaikki.
Aina sit kysytään, et onko toi sun lempinimi tms...Ei koskaan kukaan voi uskoa tota oikeaksi nimeksi...Säälikää lasta.
Hevonen ei tullut mieleemmekään, mutta kiitos kaikista arvokkaista mielipiteistämme.
jossa Vilppu eli vili oli kutsumanimi, empä ollu ennen kuullu ees tollasta.
minun korvissani kuullostaa ihan tytön nimeltä. Ja minusta nimet, joista ei selkeästi osaa sanoa onko tytön vai pojan, saattaa aiheuttaa hankaluuksis.
Ensinnäkin, minusta se on ihan huippunimi, kuinkas muuten!! Sekaannuksia nimi on kyllä aiheuttanut, ainakin ihan alussa: ei ole tiedetty, onko lapsi tyttö vai poika tai on luultu, että kyseessä on lempinimi. Nyttemmin nimi on tuttavapiirissä ja paikkakunnalla " vakiintunut" eikä juuri enää herätä hämmennystä. Kaiken kaikkiaan Vilppu on aika harvinainen nimi, vuonna 2004 muistaakseni Väestörekisterikeskus ilmoitti 10 lapselle annetun sen nimeksi.
Hassu tuo hevosmielleyhtymä - Vilppu nimittäin tarkoittaa hevosten ystävää (ja sopii senkin puolesta meidän eläinrakkaalle pojalle). Me valitsimme nimen Vilppu, koska se on vekkuli, vanha suomalainen nimi. Ei ole kaduttanut lainkaan!
Jos kerran itse pidätte nimestä niin laittakaa ihmeessä se!! Pojasta tulee varmaan ihan " nimensä näköinen" pellavapää:)
On kyllä mielestäni ihan pojan nimi, eikä tule hevoset mieleen. Jotenkin en vain tykkää. Ehkä mielikuva on joku vilunki...
tämä mulle tulee mieleen..
Mun mielestä ihania ovat kummatkin: valtteri ja verneri...
Mutta vanhemmathan sen päättää!
onnea ristiäisiin..!
Kerran olen meidän Vilpun olemassaolon aikana törmännyt toiseen pikku-Vilppuun, kerran kaupassa. Ehkä se olit sinä :D.
Meillä ei ole ollut oikeastaan mitään sekaannuksia. Kerran kuultiin, että kyseessä on Vilkku, muuta ei muistu mieleen.
Ja tosiaan, papan kotona tais olla pienenä tämänniminen hevonen, mutta sepä ei meitä haittaa.
t. Toinen Vilpun äiti
Johtuu ihan siitä, etten yhtään Vilppua ole tuntenut ja tuo muistuttaa nimiä Vappu, Ulpu
Tunnenkin kaksikin pikku-Vilppua.
Onhan noita muitakin tyttö-poikanimiä (Tuisku, Mirka...), mutta ikävää jos lapsi joutuu aina toistamaan nimeään. Valtteri on IHANA!!
Mukava törmätä, vaikka näin netissäkin!
T. 16, myös kolmen muun äiti (nimistä taitaa juuri tämä Vilppu olla harvinaisin)
JA olipa mielenkiintoista, että kaksikin Vilpun äitiä sattui tähän ketjuun.
Odotin jopa suurempaakin tyrmäystä, ollaanhan tässä av:lla :D.
Joten kyllä me se nimi taidetaan antaa, hevosluuloista ja muista huolimatta.
Kiitos siis teille avusta. Sunnuntaina on ristiäiset.
t. ap.
Löytyy myös kalenterista eli ei mikään " keksitty" . Ollut meidänkin listoilla.
Hiukan ehkä totuttelua vaativa nimi, ei muuten paha.
hevonen.
:D