***Tammimammojen esittelypino***
No niin, olemme saaneet kivasti kasaan uusia tammimammoja, joten esitelläänpä itsemme vielä kerran.
Kommentit (13)
Heippa hei,
olen 36v. kahden lapsen äiti, naimisissa ja asutaan Espoossa.
Poikamme syntyi kesällä 2003 ja tyttömme 17.1.2007. Molemmat synnytykset " helppoja" (jos synnytyksestä nyt tuollaista ilmaisua voi käyttää).
Tyttövaavi on täysimetyksellä 6kk3pv ja nyt syödään kaksi ateriaa päivässä, puuroja yritetään saada mukaan ruokavalioon mutta huonolla menestyksellä, ei oikein maistu ei. Lounaan ja päivällisen neiti syö hyvällä ruokahalulla ja on tosi kiinnostunut kiinteistä, jopa siinä määrin, että imetän ennen ruokaa jotta saa myös sitä maitoa. Vesi maistuu nokkamukista tosi hyvin.
Päivisin nukkuu yleensä kahdet unet, joskus kolmet. Päiväunien määrä 2-3h, yleensä kahdet tunnin unet. Yöunet 20-7/8 yhdellä tai kahdella syötöllä, helteet tuoneet hiukan levottomuutta öihin mutta levottomia ovat kaikki muutki perheenjäsenet kun on niiiiiin kuuma.
Ei ryömi, yritystä kyllä löytyy, kääntyy molempiin suuntiin ja pyörii napansa ympäri, iloinen ja hymyilevä kuten kaikki vauvat :)
Vierastaa jonkin verran, paitsi äidin sylissä ollessaan, silloin hymyillään jokaiselle vastaantulijalle.
Näin meillä, entäs muilla? :)
täältä pirkanmaalta kirjoittelee toinenkin äiti:)
eli olen 31-vuotias kahden lapsen äiti, meillä on 3,5 vee poika ja 19.1 syntynyt prinsessa ja naimisissa olen.
Alkua vähän pelkäsin miten kahden lapsen kanssa lähtee sujumaan, kun esikoinen ei ole helpoimpia tapauksia, mutta meillä on sujunut aivan loistavasti. Meidän prinsesssa on niin aurinkoinen ja tyytyväinen vauva kuin vaan voi olla:) meillä nukutaan päivästä riippuen kolmet päikkärit (joskus kahdet) ja yötkin on nukuttu alusta asti yhdellä syötöllä.
Kiinteät aloteltiin 4kk:n iässä ja nyt syödään viisi ateriaa päivässä ja tissimaitoa saa vielä kun muut maitotuotteet aiheuttaa hirveän oksennuskohtauksen eli epäilyksenä on nyt maitoallergia.
Meillä ryömitään hirmuista vauhtia ja konttausasentoakin on harjoiteltu jo kuukausi mut eteenpäin niin ei olla vielä menty ja kovasti koittaa nousta pystyyn, mut onneksi sekään ei vielä onnistu:)
terkuin miisa ja elli kohta jo 7kk
Olen 26-vuotias, vielä toistaiseksi opiskelija Keski-Suomesta. Poika siis syntyi 30.1 25 tuntia kestäneen uurastuksen jälkeen ja on meidän ensimmäinen. Lisäksi talouteen kuuluu kihlattu ja 3-vuotias koiruus.
Imetyksellä meilläkin menty, kiinteitä syödään keskimäärin neljästi päivässä hyvällä ruokahalulla. Kahet tai kolmet päikkärit nukutaan ja yöllä on mukava herätellä äitiä monta kertaa... Muuten poitsu on oikein helppo ja hymyilevä lapsi:) Konttausasennossa heilutaan muttei vielä liikkeelle päästä. Istuminen sujuu tuettuna, mutta ei vielä yksin.
Siinäpä pikainen esittäytyminen, nyt kutsuu ruoka-aika!
Olen kohta 27-vuotias kolmen lapsen äiti Oulun läänistä. Lapset ovat syntyneet vuosina 2003, 2005 ja 2007. Aviomieskin talouteen kuuluu, tosin vain viikonloppuisin, työn vuoksi.
Meidän prinsessainen syntyi siis 23.1 ja oli syntyessään melkein 4 kiloa ja 52,5 cm pitkä. Vauva ei ole kärsinyt vatsavaivoista onneksi ollenkaan ja on ollut siinä mielessä aika helppo vauva. On hyvin iloinen ja seurallinen. Tissillä mennään ja kiinteitäkin syö. Ryömii ja harjoittelee konttaamista.
...Pirkanmaalla asustellaan mekin, meitähän on täällä jo useampi:-)
Neiti syntyi 14.1. kaksi viikkoa yli lasketun ajan, käynnistysaika oli seuraavalle aamulle, mutta itsekseen sitten päätti kuitenkin tulla. Synnytys oli helppo ja nopea, strategiset mitat 3320g ja 50 cm eli siro neiti.
Perheessemme kuuluu lisäksi siis kaksi poikaa, 6v ja 4v ja mies.
Työskentelen henkilöstönkehittämistehtävissä isossa it-yrityksessä, mutta nyt on tarkoitus olla ainakin vuosi kotona lasten kanssa. Neiti syö 5 krt päivässä ja tisuttelee tarpeen mukaan, nukkuu 2-3 päikkärit ja yöllä heräilee jonkin verran.
Iloinen, rauhallinen ja tarkkaavainen neiti.
Tässäpä meistä lyhyesti:-)
Rixu
Elikkäs minä olen tässä kuussa 24-vuotta täyttävä opiskelija Turun seudulta. Perheeseen kuuluu myöskin kohta 24v. täyttävä avomies, iiiiso koira sekä esikoisemme joka syntyi 10pv la 23.1.
Poika syntyi käynnistyksellä vähäisen lapsiveden takia,kaiken kaikkiaan homma kesti 6h10min. Pituutta syntyessään hänellä oli 52cm ja painoa 3,450g. Alku huutojen jälkeen pojasta on tullut esille temperamenttinen mutta hymyilevä persoona.
Kiinteitä syödään pari kertaa päivässä sekä aamu ja iltapuuro hedelmäsoseen kera ja tissiä siinä sivussa. Parin päivän ajan ollaan menty ilman aamuyön syöttöä eli herää n.6-7 mutta nukahtaa viereen ilman syöntiä ja herää 9. Saa nähdä miten jatkossa.. Alusta asti on yöt nukkunut
hyvin vaikka tosiaan alussa huusikin melkein sen 3kk aamusta iltaan niin yöt onneksi nukkui.
Siinä nyt vähän tietoa meistä.
jiinas ja pikku J
Eli olen 29- vuotias kirjanpitäjä Vantaalta, naimisissa, harrastuksina hevoset. Laskettu aika oli 29.1. ja siksi tammikuisten pinoja olen lueskellut, mutta en odotuksen jälkeen kirjoitellut.
Poika kuitenkin syntyi 3.2. helposti ja on sen jälkeenkin ollut helppo lapsi. Imetystä lukuunottamatta, se takkusi koko 4,5kk minkä osaimetin ja pumppasin.
Syntyessään poikamme oli 53cm ja 3,990 kg, nyt 6kk neuvolassa 72,2cm ja 9,7kg. Kiinteitä aloteltiin 4 kk iässä kun imetys oli niin vaikeaa ja nyt syödään jo 5 ateriaa päivässä korvikkeen kera. Meillä liikutaan kierien ja pyöritään navan ympäri sekä peruutellaan. Pari kertaa on ryöminyt eteenpäin ja hakee konttausasentoa mutta eteneminen on asia erikseen... =) Yöt nukutaan omassa huoneessa 21/22-8/9, muutaman kerran yössä saa tuttia laittaa ja 6-7 aikaan otetaan maitohuikat. Päikkäreitä kahdesti päivässä tunti tai kaksi kerrallaan, mutta nyt helteillä on unet vain 15-30min.
Lomailtiin mökillä ja viikon verran reissattiin Virossa, Haapsalussa ja Pärnussa ja kaikki meni todella hyvin. Iloinen pikkumies meillä =)
Eli olen 25v naimisissa oleva kolmen tytön äiti,ja tytöt on syntyneet 4.12.2004,28.12.2005 ja 10.01.2007,kaikki synnytykset on olleet helppoja ja 2 viimistä tosi nopeita..meidän tammityttö syntyi mitoin 3900g ja 50cm..ja nyt meille odotetaan neljättä lasta jonka la on näillä näkymin 10.3.2008.
Me muutettiin heinäkuun puolessa välissä Tampereelta Turkuun.
Asustellaan keskisuomessa avomieheni kanssa, oon 22 vuotias ja mieheni vuoden vanhempi. Tyttömme on ensimmäinen ja syntyi 20.1.2007, synnytys meni ihan nopeesti.
Viisi kuukautta täysimetin ja nyt kiinteitä menee neljä kertaa päivässä + tisuttelut.
Tyttö osaa jo liiankin kanssa, konttaa erittäin sujuvasti ja seisoo nytkin minun selkää vasten ja repii hiuksista!! =) ihanaa... Keskittyminen ei ole ehkä parhaimmillaan et ei kai muuta.
Perheeseen kuuluu mies ja poika. Asustellaan Helsingissä. Olen 36-vuotias.
Vauva syntyi parisen viikkoa etuajassa ja oli painoltaan hiukkasen alle kolmikiloinen ja pituutta oli 51 cm. Synnytys kesti liian kauan:) Lapsivesi oli mennyt jo aiemmin ja sitten kärvistelin laitoksella jonkin aikaa ennen kuin supistelut alkoivat. Vauvan uhkaavan hapenpuutteen takia oli lähellä, että mentiin sektioon, mutta ponnistus sujui hyvin ja sektiota ei tarvittu. Vauva vietiin saman tien tehohoitoon, mutta palasi onneksi puolentoista tunnin kuluttua takaisin.
Täysimetin viisi kuukautta ja aloitin sitten kiinteät. Tällä hetkellä menee neljä viisi ateriaa päivässä + rintamaito ja vesi. Porkkanasose on yhä kaikista parasta. Imetän poikaa yhä kaksi kertaa yössä. Muuten nukkuu hyvin, ei itkeskele. Nukahtaa klo 21 - 22 ja herätys on 7 - 8 aikaan.
Konttaa ja yrittää nousta tukea vasten siinä kuitenkaan vielä onnistumatta. Luonteeltaan välillä aurinkoinen, välillä vaativa. Toisin sanoen aurinkoisen vaativa:)
Heippa!
Olen 26 -vuotias ja tytymme syntyi 11.1. 2007. Perheeseemme kuuluu myös mies ja spanieli. Asumme Etelä-Suomessa.
Synnytys oli pitkä ja uuvuttava, kestoltaan yli 30 tuntia. Alakautta kuitenkin vihdoin ja viimein syntyi iso tyttö, 4420g ja 54cm. Alussa kaikki oli uutta ja ihmeellistä, mutta ihmeen hyvin sitä vaan kaikkeen sopeutui. Tyty on ollut melko helppo vauva, iltaitkuja alussa jonkin verran, mutta sekin loppui aika lyhyeen.
Nyt 7kk iässä syödään kiinteitä 5 kertaa päivässä, strategiset mitat 6kk iässä olivat tasan 9kg ja 72cm. Imetys loppui n. kk sitten. Yöt tyty nukkuu hyvin. Kovin ryömii ja hytkyy konttausasennossa...tästä se lähtee:)
-Bellevue ja tyty 11.1-
Täällä on korvatulehduksesta toipuva äippä ( mistähän tuo tulehdus oikein tulla tupsahti..) ja 14.1 syntynyt tomera poika. Perheeseemme kuuluvat myös reipas tokaluokkalainen tyttö ja aviomies.
Synnytys sujui sukkelasti, pojan syntymämitat 49,5 cm ja 3900 g. Puolen vuoden neuvolamitat olivat 69,4 cm ja 7820 g.
Pikku-ukko on kasvanut imetyksen ja kiinteiden voimin. Peruna-porkkana ja kinkku-kasvis ovat lemppareita ja makeamman puolelta vadelma-mustikka jogurtti piltti.
Aikaisemmin oon taustaillut, tosin oli tuon korvakipuilun takia poissaoloa koneen äärestä ja huomasin että täällä oli tapahtunut muutoksia, joten aattelin että josko vielä ehtis tähän pinoon mukaan ja helpompi nyt tulla ku on muitakin uusia : )
Pikku-ukko kääntyilee masulta selälleen ja toisinpäin, selällään kiertää ympyrää, välillä nousee jo konttausasentoon ja kovasti yrittää päästä eteenpäin, vaan ei vielä onnistu..
Yöllä syödään vielä 2-3 krt. Alhaalla on kaksi hammasta.
Paljon tykkää pikku-ukko olla vielä sylissä ja kurkkia sieltä touhuja : D
Heipsan kaikille!
Edelliseen ketjuun jo hieman pojasta kertoilinkin mutta tässä hieman lisää meistä..
Olen 24-vuotias ja ammatiltani lähihoitaja. Olen iloinen, avoin ja elämänmyönteinen.. enimmäkseen.. :) Avomieheni on 29-vuotias. Poikamme Aaro syntyi 26.1.-07. Asutaan Pirkanmaalla.
Aaro syntyi pitkän ponnistusyrityksen jälkeen sektiolla, koska oli tulossa väärässä asennossa, eikä yrityksistä huolimatta suostunut kääntymään. Molemmat tästä kuitenkin toivuimme hyvin!
Nyt Aarolla on ikää 6,5 kk ja hän on hyvin reipas ja iloinen poika. Tuossa kikattelee vieressä nytkin :)
Aaro on saanut kiinteitä 4 kk iästä lähtien ja nykyisin syö 3-4 kiinteää ateriaa päivässä. Öisin meillä heräillään vaihtelevasti. Useimmiten n. 3 kertaa.
Aaro on oppinut jo istumaan ilman tukea. Sekin tosin välillä vähän huteraa vielä on. Hän oppi äskettäin nousemaan konttausasentoon, mutta eteenpäin ei vielä pääse. Ryömiminenkin onnistuu vain taaksepäin. Ja sepäs poikaa harmittaa.. Mutta pikkuhiljaa.
Eipäs tässä nyt tähän hätään muuta tuu mieleen mutta innolla odotan keskustelujamme! :)