Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskautumisesta imettäessä..

13.08.2007 |

Imetän edelleen useamman kerran vuorokaudessa vuoden ikäistä tytärtäni, vauvakuume pukkaa kovasti päälle mutta onkohan mitään toivoa raskautua imettäessä varsinkin kun menkkoja ei vieläkään näy eikä kuulu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni määrällä on enemmän tekemistä asian kanssa. Eli jos imetät vain vaikkapa 1-5 kertaa päivässä on raskautuminen todennäköisempää kuin jos imettäisit 6-10 kertaa. Varmaksi en osaa sanoa, mutta mutu-tuntumasta on kyse. Itse juuri tein positiivisen raskaustestin :) ja imetän edelleen kerran päivässä (hedelmöityshetkellä 3 krt/pv)

Vierailija
2/7 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös imetän kerran päivässä (rv26) ja raskautumishetkellä imetin muutaman kerran päivässä...

Onnea vaavahaaveisiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olen kyllä tietoinen että imettäessä voi hyvinkin raskautua mutta enemmän mietin tuota kuukautisten puuttumista imetyksen vuoksi ja sen vaikutusta raskautumiseen?

Vierailija
4/7 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon en osaa vastata, kun itselläni oli ollut jo muutaman lähes muutaman vuoden säännöllinen kierto. Olen kuitenkin kuullut näinkin käyvän, että kuukautisia ei ole ehtinyt tulla ja on silti raskautunut. Ystäväni " joutui" lopettamaan imetyksen esikoisen ollessa 1v 2kk, kun ei muuten tullut raskaaksi (kuukautiset eivät alkaneet) ja sen jälkeen heti tärppäsi, kun kuukautiset alkoivat. Kai nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja :)

Vierailija
5/7 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ei tapahdu ovuloimista eivätkä siis kuukautisetkaan ala ennen kuin imetys loppuu. Toisille vaikuttaa se, imettääkö vielä yöllä.

Ja sitten on tapauksia, kuten allekirjoittanut, jonka raskautumista ei näköjään estä minkäänlainen imetys tai edes se, montaako kerralla imettää (olen tandemimettäjä). Neljäs plussa tuli ekasta ovulaatiosta eli kuukautiset eivät ehtineet edes alkaa :)

Kaikki on siis mahdollista. Edellisillä kerroilla ovat kuukautiset tulleet muutamia kertoja ennen plussaa, nyt kävi näin. Tuttavapiirissä on niitäkin, joilla kuukautiset eivät ole alkaneet niin kauan kuin imetys on jatkunut, vaikka se olisi kestänyt esim. pari vuotta.

Vierailija
6/7 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuukautiset alkavat, kun synnytyksestä on kulunut 9kk tai 14kk. Ei toki aina.

Vierailija
7/7 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi kun imetyskerrat vähenivät 1-2 krt/vrk. Jatkoin imetystä silti pari kuukautta mutta kun juniori oli jo 1 v 2 kk, alkoi hän olla kypsä luopumaan rinnasta. Itselläkin meni kunto hieman huonoksi pahoinvoinnin ja matalan hb:n vuoksi.

Eli voit tulla raskaaksi imetyksen aikana :) Onnea vain yritykseen.