Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Meillä ei ole koskaan sotkuista ja siivoaminen on lähinnä ylläpitosiivousta"

Vierailija
12.08.2007 |

Tämä kommentti asuminen-palstalta. Kommentin esittäjä on juuri kertonut parhaat siivousniksinsä.

" Mä siivoan aina kaksi kertaa viikossa, perjantaisin ja

maanantaisin. Imuroin, pyyhin pölyt ja lattiat pyyhin nihkeällä. Joka päivä järjestelen kamoja, kaikilla tavaroilla on paikkansa. Kerran kuussa heitän pois tai lahjoitan pois tavaroita. Otan ison muovikassin ja kuljen ympäri kämppää keräillen pois heitettäviä tavaroita ja vien saman tien roskikseen. Rikkinäiset lelut häviää heti. Lisäksi meillä käy siivooja kerran kuussa.

Asumme kaksikerroksisessa talossa n. 120 neliötä."

Niinpä. Missä se " vain ylläpitosiivous" on. Olisi meilläkin siistiä, jos jaksaisin noin usein siivota.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö tekee sen vielä kahdesti viikossa. Lisäksi tuo siivooja kerran kuussa, mitähän hän joutuu tekemään, jos ylläpitosiivous on tuota? Sille siivoojaparalle usein jätetään ne kaikkein raskaimmat hommat (" viepä tuo paksu villamatto tuonne mattotelineelle" ), vaikka hän sentään juoksee pienellä palkalla useassa kohteessa/päivä (koettu on).

Vierailija
2/5 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan siistiä ja harvoin erityisen sotkuista, vaikka siivotaan viidesosa tuosta määrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kahden viikon välein siivooja, joka imuroi, pyyhkii pölyt ja pyyhkii lattiat nihkeällä. Viikolla, jolloin siivooja ei tule, saatan imuroida, mutta usein tuo jää väliin. Ennen siivoojan tuloa järjestelen kamoja, meillä vain ihan kaikilla tavaroilla ei ole omaa paikkaa (esim. kaikki puhtaat vaatteet eivät ainakaan talviaikaan mahdu kaappiin yhtä aikaa, kesävaatteet vievät vähemmän tilaa). Kerran vuodessa heitän pois tai lahjoitan pois tavaroita. Otan pari isoa jätesäkkiä ja kuljen ympäri kämppää keräillen pois heitettäviä leluja. Rikkinäisiä leluja en kyllä heitä heti pois, voihan niillä leikkiä vähän rikkinäisinäkin ja osan voi korjata.

Meillä onkin aika kaoottisen näköistä yleensä, ellei siivooja ole juuri käynyt :) En kuitenkaan mitenkään jaksaisi tehdä tätä useammin, minulla on paljon mielekkäämpääkin tekemistä kuin siivoaminen.

Vierailija:

Tämä kommentti asuminen-palstalta. Kommentin esittäjä on juuri kertonut parhaat siivousniksinsä.

" Mä siivoan aina kaksi kertaa viikossa, perjantaisin ja

maanantaisin. Imuroin, pyyhin pölyt ja lattiat pyyhin nihkeällä. Joka päivä järjestelen kamoja, kaikilla tavaroilla on paikkansa. Kerran kuussa heitän pois tai lahjoitan pois tavaroita. Otan ison muovikassin ja kuljen ympäri kämppää keräillen pois heitettäviä tavaroita ja vien saman tien roskikseen. Rikkinäiset lelut häviää heti. Lisäksi meillä käy siivooja kerran kuussa.

Asumme kaksikerroksisessa talossa n. 120 neliötä."

Niinpä. Missä se " vain ylläpitosiivous" on. Olisi meilläkin siistiä, jos jaksaisin noin usein siivota.

Vierailija
4/5 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei meillä mikään siivooja käy.

Mä en oikein edes hahmota, että koska varsinaisesti siivoan, kun häärään vähissä määrin melkein jatkuvasti. Ja kun kaikki tavarat laittaa pois sitä mukaan, kun ruokailu/leikki/ulkoilu loppuu, niin ei sitä ajattele siivoavansa.

Perjantaisin miehen kanssa yhdessä tehdään sitten viikkosiivous: mies imuroi ja mä tuun perässä pyyhkien lattiat kostealla.

Kaikki pölynpyyhkimiset, kylppärin ja vessan pesut hoidan niin, että esim. suihkussa käydessäni suihkuttelen kalkinpoistoainetta, annan vaikuttaa hiusten pesun ajan ja suihkuttelen puhtaaksi samalla kun huuhtelen hiukset. Vessassa mulla on Lidlin kertakäyttöiset siivouspyyhkeet usein käytössä. Niillä pyyhkäisen kaapin ovet, tasot ja pytyn samalla, kun vaikka pesen hampaat. Ei siinä oikeasti mene kauempaa.

Hyllyjen ja kaappien järjestämistä inhoan. Siksi vältän tavaran haalimista. Kaappien järjestämistä harrastan silloin, kun päivä on jo muutenkin pilalla jostain syystä ;)

Vierailija
5/5 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina leikkien päätyttyä korjataan lelut paikoilleen, astiat heti koneeseen, yleensäkin tavarat aina oikeille paikoilleen. Mä kans suihkussa ollessani jos huomaan et on likaista ni suihkutan samalla myös koko kylppärin ja pesen pöntön. Hampaita pestessäni pesen lavuaarin tarpeen mukaan yms. Imuroin tarpeen mukaan, joskus eteisen ja keittiön ueita kertoja viikossa. Eikä siihen mene kuin viitisen minuuttia. Kerran viikossa koko kämppä ainakinimuroidaan. Ja siivoamista helpottaa se kun ne tavarat on jo valmiiksi omilla paikoillaan. Ei tarvi ensin järjestellä koko kämppää et pystyy ruveta siivoomaan :)