pph ja kuravaatteet
tyhmä kysymys, mutta aloittelija olen.. huomenna alkaa pph ja ihanan aurinkoinen ilma luvattu. Mielestäni on turhaa raahata sadevaatteita mukaan kun sateen uhkaa ei todellakaan ole, mutta tutustuessa pph sanoi jotenkin että ymmärsin että aina pitää olla mukana.. pitääkö?? vai " saako" käyttää maalaisjärkeä?
Otanko siis saderensselit lapsille mukaan vaikka säämies lupaa yli +25 ja täyttä aurinkoa?
:)
Kommentit (9)
Koko päivän on satanut... Eli parempi laittaa varuiksi ne sadevaatteet, ettei mene ulkoilut koko ryhmältä mönkään. Kai se on hyvä pitää niitä ihan aina siellä repussa?
ei se raahaaminen itsessään ole ongelma, siis tottakai " raahaan" jos tarve vaatii eikä se kummempia ponnisteluja vaadi mutta mietin lähinnä että pitääkö hoitsu mua ihan idioottina kun on tosiaankin hellettä luvattu, ja minä kannan kahden lapsen kuravaatteet saappaineen mukaan..
ap
niin ei tarvitse niitä edes takaisin raahailla. Eipä noihin säätietoihinkaan aina voi luottaa. Kurjaa sekin on jos muilla lapsilla on sadetakit sateen yllättäessä.
kuravaatteita pph:n luo? Olisivat sitten siellä aina tarvittaessa. Niitä voi hankkia kahdetkin, jos kotona usein tarvitsee.
Nyt on luvattu ukkospuuskia ja sadekuuroja, vaikea ennustaa onko koko päivän poutaa. Ei ole kiva, jos yhden lapsen takia muut ei pääse pihalle.
Ota mukaan vaan!
ja toivon, että ne kuravaatteet tosiaan olisi aina mukana. Tai sitten meillä valmiina.
Hoitaja pitää sinua fiksuna kun varaudut kunnolla. Kysy huomenna, miten jatkossa, vietkö ne mukana vai voitko jättää hoitoon.
siis - eipä tullut mieleenkään että voisi jättää paikan päälle :D on meillä useammat kuravarusteet ja itseasiassa harvemmin sateella sen kummemmin edes ulkoillaan, joten sinnehän ne joutaakin jäädä :D Kiitos vain ideasta! (huomaatte varmaan että tosissaan olen ensikertalainen näissä jutuissa kun en moista edes ajatellut :))
varavaatteet: t-paita, pitkähihainen paita, alkkarit, sukat, housut
sekä kuravaatteet: housut, takki, hanskat ja kumpparit.
Lisäksi kun lapsi alkoi olla vaipatta niin hoitajalla oli jopa varalla ulkohaalari, jos sattuu pihalla vahinko (ei kyllä koskaan sattunut).
Ja kaikki siis on koko ajan hoitajalla. Päivitän repun 4 kertaa vuodessa lapsen kasvaessa ja vuodenaikojen vaihtuessa. Lisäksi tietysti lomille otetaan reppu kotiin (kesä- ja joululomalle, ei lyhyille lomille).
Vaikka aamulla olisikin kaunis keli, niin iltapäivällä voi hyvinkin sataa. Eivätkä nuo nyt niin kovin suuri " raahattava" ole, kai teillä on jonkinlainen hoitoreppu?