Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei oikein huvita mennä naimisiin kun miehellä avioehto ja

Vierailija
12.08.2007 |

jopa hänen vanhempansa tehneet perinnöistä ehdon et tulevat aviopuolisot ei saa mitään. Miehellä oma asunto ja auto, mulla vanha paha kosla ja muutama huonekalu. Johkin pitäsi alkaa säästään mutta en mä ainakaan hyödy mitään jos naimisiin mennään ja täällä ainakin aina on se hyötyminen mielessä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko miehen kanssa rakkaudesta vai rahasta?

Vierailija
2/7 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen tyylillään. Se on sitten SINUN päätös ja sitten vaan elelet sen mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat hänen omaisuuttaan. Ja jos pysytte naimisissa, niin ne ovat käytännössä myös sinun omaisuuttasi. Ja jos mies tienaa enemmän kuin sinä, kaikki avioliiton aikana yhdessä kerätty omaisuus tullaan jakamaan.

Meillä ei avioehtoa ole, koska kumpikin oli pa. Mutta minulla oli sentään auto, jonka arvo oli 10 000 e. Ja uuden auton ostin omiin nimiini, koska liki puolet siitä oli jo minun aikaisemmalla omaisuudella hankittu. Ennen avioliittoa siis se oli tärkeää. Nythän sekin on siis yhteinen.

Pyysin myös vanhempiani tekemään testamentin, jolla meidän lasten puolisot suljetaan pois. Tämä siis siksi, että jos vanhempani kuolevat ja heti perään mies lähtee lätkimään, niin hän ei saisi puolta perinnöstäni.

Vanhempani eivät tätä kuitenkaan tehneet. Johtuen kai siitä, että jos minä kuolisin samassa rytäkässä, mieheni ei saisi perintöä ollenkaan vaan kaikki menisi veljelleni. Ja silloin taas heidän lapsenlapsensa kärsisi (meidän lapsemme).

Mutta miehesi on fiksu ja jos minulla olisi ollut omaisuutta, olisin toiminut samoin. Elämä opettaa. Minun ex-mieheni lähti ja jätti minut yhtäkkiä. Meillä ei ollut avioehtoa. Ja juridisesti olisin saanut puolet hänen ennakkoperinnöstään. Se taas olisi tarkoittanut, että ex-appivanhemmat (ihania ihmisiä) olisivat joutuneet taloudelliseen ahdinkoon. Moraalisesti en voinut ottaa sitä lainsuomaa omaisuutta itselleni.

Jos sinulla ei ole avioliitosta taloudellisen edun hakemismotiivia, olet tyytyväinen avioehtoon. Muussa tapauksessa, arvostan yhä enemmän miehesi päätöstä.

Vierailija
4/7 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä kuolet ennen kuin vanhempasi niin aikanaan vanhempien perintö jaetaan kahtia sinulle ja veljellesi ja sinun osuutesi jaetaan tasan lastesi kesken. Lapsesi voivat saada jopa enemmän kuin saisivat jos olisit elossa sillä voisithan käyttää perinnön elinaikanasi vaikka elämiseen ettei siitä jäisi lapsille.

Vierailija
5/7 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suht varakas nainen, jolla mukavasti palkattu työ. Ei minua ainakaan kiinnosta jakaa omalla koulutuksellani saamani työn hedelmiä jonkun pultsarin kanssa. Avioliitossa on kaikki yhteistä, mutta jos mies olisikin huijannut minua ja tahtoisi vain hyödyn itselleen ottamalla pikaisesti eron ja puolet omaisuudestani... Aijaijai, saa ajatella hiukkasen toisin!

Vierailija
6/7 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati päästää asiat siihen pisteeseen että avioehto on ajankohtainen ongelma?

Vierailija
7/7 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi perintöverokierros vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi