vauvakuume + mies työttömänä? muita samassa tilanteessa...
Meillä oli suunnitteitta yrittää pikku kakkosta tän vuoden lopulla, mutta koska mies joutui työttömäksi kesäkuun lopussa nyt tuo suunnitelma suorastaan pelottaa.
Siis mitä jos hän ei onnistu saada työpaikkaa ennen kuin jäisin äiitiyslomalle? tai mitä jos se työ mitä hän saa on huonompi palkkaista kuin aikaisempi - kuinka pärjätään jos meitä on neljä?
Olisi kiva kuulla muiden mietteitä, jotka ovat tai ovat olleet vastaavassa tilanteessa.
Niin ja ei tässä oikein voi kovin kauan odotella, jos mielii toista lasta. Ikä (vaikken olekaan kuin 31v) tulee vastaan sekä myös se, että saisi saman äitiysrahan kuin ensimmäisen kanssa.
Kommentit (2)
minulla ei ole lapsia mutta vanhemmalla siskollani on kuudes tulossa. Kumpikaan, siskoni eikä hänen aviomiehensä ole työelämässä. Onhan se välistä melkosta penninvenytystä, mutta hyvin ovat pärjänneet! :)
Itse en aivan ensimmäiseksi ajattelisi rahaa lapsen teossa, tietenkin mietin sitä että millä sitä eletään, muttei suomessa lapsiperhe nälkään kuole se on varma!
En enään kyllä kuumeile vaan olen tuolta odotus puolelta.
Meillä mies on ollut jo pitkään työtön. Toki välillä on ollut erimittaisia määräaikaisia töitä, mutta enimmäkseen työttömänä.
Ja tätä on jatkunut jo pitkään ja tässä välissä ollaan pyöräytetty kaksi lasta ja kolmas tulossa.
Itse haluan saada lapset nuorena ja olemme ihan hyvin selvinneet tukien avulla. Siis tiukkaahan tää on, mutta kun opettelee elämään säästäväisesti niin kyllä sitä selviää oikein hyvin.
Ja on oikeasti hienoa että meillä mieskin on saanut nauttia lapsista kun ovat pieniä. Yleensähän isät väsyneenä tulee töistä kotiin illalla ja ei ehkä niin jaksaisi enään lasten kanssa. (Tai siis niin luulen).
Kunhan kolmas tulee tiettyyn ikään niin minä painelen töihin (toivottavasti pääsen) ja toivottvasti mieskin jossain vaiheessa työllistyisi.
Mutta siis minun mielestä työttömyys ei ole este lasten hankintaan.
Riippuu tietysti jokaisen omasta tilanteesta ja mahdollisuuksista.
Tsirppana rv 32+1