Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöttekö joka päivä jotain herkuiksi luokiteltavaa?

Vierailija
16.10.2008 |

Esim. pullaa/keksiä, karkkia, jädeä, alkoholipitoisia juomia??

Otatteko aina kylässä kahvin kanssa jotain herkkua jos sitä on vaan tarjolla?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaisista minäkin enemmän pidän, vaikka makeatkin herkut uppoaa. Kesällä tulee syötyä jäätelöä päivittäin ja kylässä otan kahvin kanssa aina. Muuten herkuttelu on lähinnä 2 karkkia tai keksi päivässä, muuten tulee morkkis. Viikonloppuna annan itselleni luvan herkutella.

Paino on lähempänä normaalin ala- kuin ylärajaa.

Vierailija
22/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 2 kaksiä tai yksi pala suklaata (70 %), lasi tai pari jotain alkoa.

Kun pidän määrät pieninä, niin ei tarvitse murehtia liikakiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mihin lisätty sokeria. Alkoholipitoisia juomia juon todella harvoin.

Se voi olla myös esim. jogurtti, hunjaa teen sekaan, hilloa puuron sekaan.

Pullaa syön Jouluna ja laskiaisena, niin ja kylässä jos on tarjolla.

Keksiä lähinnä kylässä ja tietenkin jos itwse tarjoan keksiä kylä vieraille. Karkkipäivä on lapsilla kerran viikossa ja silloin pummin parit karkit lapsilta.

Jätskiä syödään joskus ehkä kerran kuussa, talvella harvemmin.

Vierailija
24/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt 2,5 kuukauteen mitään herkkuja. Eikä tee enää mielikään.

Kahvin kanssa sokeripala, ei muuta.

Minunkin mielestä herkkujen pitäisi kuulua esim. viikonlopuille, ei joka päivä.

Tai no, mikä kenellekkin on herkkua.

Mulle se on esim. jogurtti+mysli.

Olenkin laihtunut 14,5 kg tässä ajassa =)

Vierailija
25/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. keksi, korvapuusti, vähän jäätelöä, kiisseliä, hedelmärahkaa tms. Pari kertaa viikossa syön vähän karkkia, esim. suklaapatukan, lakua tai jotain muuta, mistä pidän. Sipsejä ehkä pari kertaa kuukaudessa. Viikonloppuisin kokkaan yleensä jotain vähän tuhdimpaa (itsetehtyä pizzaa, vuohenjuustopastaa jne.).

Muuten ruokavaliomme sisältää paljon hedelmiä ja vihanneksia, tummaa pastaa ja riisiä, tummaa leipää, kalaa ja äyriäisiä. Eli aika monipuolisesti pyritään syömään. Painoindeksini on 19.

Vierailija
26/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että nyt on menossa eka viikko kun en enää syö. Tämän hulluuden on loputtava, painoindeksi alkaa nousta ylipainon puolelle.

Vierailija
27/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä jotain, ainakin yksi kuivakakkuviipale ellei muuta. Minä olen innokas leipomaan. Kuitenkin koitan pitää herkkujen määrän hallinnassa.

Normaalipainoinen olen.

Vierailija
28/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoinen 166/59

Vierailija
29/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedetään pullapitko kerralla tai levy suklaata?

Minä olen aina vannonut terveen järjen ja kohtuusyömisen nimeen. Kaikkea kohtuudella ja sopivan kokoisia annoksia. Rasvaisia ja sokerisia herkkuja siis vain hyvin vähän kerralla, kasviksia vaikka iso kasa.

Itse syön vähän kaikkea, lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, viljatuotteita...ja "herkkuja". Meillä tehdään ruokia kaikista mahdollisista raaka-aineista ja eri kulttuuritaustoista vaihtelevasti. Ruuan kylkeen otetaan usein lasi viiniä, kahvin kanssa otan melkein aina jotain makeaa jne. Mutta se viinipullon korkki oikeasti menee kiinni sen lasillisen jälkeen ja makeaa voin ottaa vaikkapa yhden keksin tai pari palaa suklaata kerralla...

En ole ikinä miettinyt syömisiäni, syön sitä mitä tekee mieli. Mutta onneksi minun tekee mieli vähän kaikenlaista, ei vain pullaa ja shipsiä niin, että se "terveellinen ruoka" olisi jotain, mitä pitää änkeä väkisin "suosituksia" tuijottaen. Ja kun syö juuri sen verran kun on nälkä, pysyy kulutus ja energian saanti itsestään tasapainossa, eikä liho.

T: 163/50 ja jokapäivä herkkua

Vierailija
30/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin mieluummin ottamatta ollenkaan:) en pysty jäämään siihen yhteen palaan.

Vierailija
31/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin imetänkin vielä, joten himot on suuret.

Kyllä mä olen aina ollut sen verran sokerihiiri, että melkein joka päivä syön jotain. Yleensä karkkia, suklaata tai keksiä. Otan myöskin tarjotut, jos eivät sisällä gluteenia.

Työelämässä mä tilasin usein kokouksiin hedelmiä, lähinnä sen vuoksi, ettäolivat vähän erilaisia kuin iänikuiset viinerit, mutta myöskin siksi, että keliakia ei tullut esille siinä.

Ja koko on 175/58 ja vauva 11 kk

Vierailija
32/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suht hoikka normaalipainoinen. Lasten jälkeen ja varmaan iänkin kanssa on käynyt niin, ettei selvästikään voi enää herkutella entiseen malliin, plääh. Vyötärölle kertyy läskiä, jos mättää namia. Vielä viisi vuotta sitten olin vähän alipainoinen, vaikka söin järjettömiä määriä karkkia ja sipsejä.

Yritän pitää herkuttelun kurissa sillä, että otan kahvin kanssa keksin sijasta palan tummaa suklaata, ja illalla vaikka pähkinöitä tai kuivattuja hedelmiä jätskin sijaan. Eihän pähkinätkään mitään laihdutusruokaa ole, mutta olen huomannut, että ne pitävät stressiä poissa ja mielialan korkealla. Ja jos kuitenkin haluaa nimenomaan jätskiä, niin ottaa vaikka puolet pienemmän palan kuin mitä himoitsee. ;) Pienet asiat vaikuttaa yllättävän paljon.

Ei mun mielestä herkuttelusta kannata liikaa paineita ottaa. Kunhan miettii mitä mättää ja kuinka paljon. Ja monet namit aiheuttaa riippuvuutta, josta päästyä ei niitä tee oikeasti enää edes mieli. Itse en enää jaksa syödä esim. sipsejä kuin kourallisen, koska en ole niitä aikoihin enää syönyt. Ennen meni jättipussi ihan helposti!

Vierailija
33/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin meni imetysaikana ihan hirveästi kaikkea hyvää! Eikä ne mihinkään jääneet, vaan vauvat olivat niin kovia syömään, että kroppa huusi energiaa. Ihan jatkuvasti.

Mun mielestä imettäjien, varsinkin täysimettäjien, pitää antaa itselleen herkuttelut aika pitkälle anteeksi. :) Tietysti järjen rajoissa pitää pysyä, ja jos itse alkaa levitä kuin pullataikina, niin ei se hyvästä ole. Mutta mä muistan elävästi sen jatkuvan näläntunteen ja väsymyksen, mikä imettäessä oli, enkä soimaa itseäni yhtään sen aikaisista herkutteluistani!

34

Vierailija
34/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin syödään keksiä, pullaa, mehua, karkkia, jätskiä tai muuta hyvää. Ei nyt sentään noita kaikkia yhtenä ja samana päivänä. Kahvi ei maistu hyvältä, jollen saa jotain herkkua sen kanssa.

Painoa mulla on 71kg ja pituutta 176cm, viitisen kiloa liikaa, mutta näin imetysaikana en viitsi laihduttaa. Lapset ovat myös pitkiä ja hoikkia, kera terveiden hampaiden=)

Vierailija
35/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka päivä menee jotain herkkua. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Olen yrittänyt pitää herkkupäivää 1-2 krt viikossa mutta ei itsekuri riitä. Lähinnä menee karkkia tai jätskiä, töissä myös pullaa.

Mitat 167 cm / 58 kg. Harrastan hikiliikuntaa 4-5 krt viikossa, sillä paino pysyy kurissa. (etenkin juoksulenkkien ansioista)

Vierailija
36/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä syön kaikkea mitä tarvitaan.

Yritän saada painoani nousemaan.

Vierailija
37/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta tai viiniä ja rasvaisia juustoja useimmin. Makea ei ole mulle yhtä iso juttu, mutta kyllä mä muutaman keksinkin saatan heittää naamaani esim. pari kertaa viikossa. Pari mäkkäriateriaa kuussa, ehkä kerran kuussa pizzaa.

Vierailija
38/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin salmiakkia on saatava! Ja mikropopcornia(painonvartijoiden;)) 3-4krt/vko, olen niin addiktoitunut em. että molempia on oltava aina kaapissa :/ Leivon/paistan lettuja/pannaria ainakin kerran viikossa. Pizzaa/sipsejä syödään viikottain.

Kylässä maistan joka laatua kahvipöydässä, paitsi jos piirakoissa tms. näkyy olevan sieniä, jos en huomaa ja otan palan niin syön senkin vaikken tykkää :)

Normaalipainoinen olen ja imetän, mutta samoin söin ennen raskautta ja raskauden ajan.

Vierailija
39/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa on ne päivät, etten mitään herkuksi luettavaa suuhuni pistä. Leivonnaisia, keksejä, jätskiä, karkkia... Karkkipäivä on kerran vkossa, joskus tosin voin "välipäivinä" syödä suklaata. Jätskiä kerran viikossa. Popcorneja. Alkoholia aika vähän, ehkä annos viikossa, joskus enemmän, mutta ei ikinä humalaan.

Kylässä maistan yleensä joka lajia, mitä on tarjolla... Ja syön lasten jämät niitten lautasilta =)

Painossa ei näy, bmi kai 20 kieppeillä. Liikun paljon. Ja otan muissa ruokailuissani huomioon sen, että olen syönyt esim. päiväkahvilla pullan.

Vierailija
40/44 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on tippunut 30 kg reilussa vuodessa ihan itsekseen, ja tippuu edelleen. Taitaa olla lääkärikäynnin paikka.. :(