Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisinko Joensuusta Helsinkiin työn vuoksi vai en...? Perustele

Vierailija
11.08.2007 |

Mulla kaksi pientä lasta ja mies, joka opiskelee. Hänen tietenkin pitäisi saada opiskelupaikka sieltä ;)

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saa siirtyä Helsinkiin vastaavaan oppilaitokseen. Yleensä onnistuu helposti.

Miksi ETTE muuttaisi? Toki jos suku ja kaikki ystävät joensuussa, niin ymmärrän pohdinnan. Ja jos sulla on mahd. saada yhtä hyvä / hyvä työ sieltäkin.

Mutta Helsingistä pääsee aina poiskin ;)

Vierailija
2/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tsemppiä päätökseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sieltä ehkä helpompi saada vakituinen työ, jota siis olen nyt hakemassa. Ja miksi emme muuttaisi? Siksi, että elämä on nyt jotenkin asettunut aloilleen, silloin muutokset ovat aina alkuun hankalia ja lapsille myös. Lisäksi isovanhemmat asuvat täällä. Ap

Vierailija
4/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pääsette takaisin. Helpointa on, jos olette vakiintuneet siinä vaiheessa kun koulu alkaa. Eli teillä on kai vielä aikaa suunnata Helsinkiin ja takaisinkin, jos tulette sille päälle? Jos lapset vielä pieniä?

Tulkaa tänne vaan :)

Tervetuloa!

Vierailija
5/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa tänne vaan :)

Tervetuloa!

[/quote]

Kiitos, harkinnassa kyllä on, varmasti. ;) Lapset ovat pieniä vielä ja näin olemme ajatelleet, että sitten viimeistään vakiinnuttu jonnekin, kun lapset aloittavat koulun.

Vierailija
6/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut Joensuusta 20 vuotta sitten Helsinkiin. Joskus on kamala kaukokaipuu takaisin. On ikävää, jos Joensuu kuolee tai hiljenee pikkuhiljaa. Joensuuta voi kehittää. Perusta jokin yritys siellä. Perustamiskustannukset ovat paljon pienemmät kuin Helsingissä. Toisaalta asuminen on halvempaa Joensuussa, joten jos yritys lähtee hitaasti käyntiin, niin silloin ei tarvitse pelätä elannon puolesta niin paljon. Jos taas yritys onnistuu hyvin, niin teet Joensuuta tunnetuksi muualla Suomessa ja ehkä jopa maailmalla.

Vierailija
7/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kaikki ei tosiaan halua yksityisyrittäjiksi...!

Vierailija:

Itse olen muuttanut Joensuusta 20 vuotta sitten Helsinkiin. Joskus on kamala kaukokaipuu takaisin. On ikävää, jos Joensuu kuolee tai hiljenee pikkuhiljaa. Joensuuta voi kehittää. Perusta jokin yritys siellä. Perustamiskustannukset ovat paljon pienemmät kuin Helsingissä. Toisaalta asuminen on halvempaa Joensuussa, joten jos yritys lähtee hitaasti käyntiin, niin silloin ei tarvitse pelätä elannon puolesta niin paljon. Jos taas yritys onnistuu hyvin, niin teet Joensuuta tunnetuksi muualla Suomessa ja ehkä jopa maailmalla.

Vierailija
8/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina sanonu, etten Helsinkiin muuta. No, mies sai täältä kolmisen vuotta sitten vakityön ja pakkohan se sitten oli muuttaa. Lapsi oli silloin puoli vuotias. Mä en tuntenut ketään, Tampereen seudulla asuu lähimmät sukulaiset jne... Olin aluksi tosi yksinäinen. Sitten pikkuhiljaa tutustuin ihmisiin ja nyt oon ollu itsekin reilun vuoden töissä, vakipaikka. Ihan vähällä ei täältä pois muuteta, ollaan kotiuduttu ja saatu tehtyä " turvaverkko" ystävistä ja työkavereista. Ollaan oikein tyytyväisiä!

Vierailija
9/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko udella, että miksi viihdyt huonosti, onko jotain tapahtunut lähiaikoina sinulle? Ei tarvitse vastata, ellet tahdo.

Vierailija
10/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään sattunut,mutta junttipaikka suoraan sanottuna

Vierailija
11/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei ole mitään sattunut,mutta junttipaikka suoraan sanottuna

Vierailija
12/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin Joensuusta Vantaalle reilut 2 vuotta sitten miehen työn perässä. Silloin esikoinen oli vauva. Nyt olen itsekin töissä, mutta täällä ei ole työn lisäksi mitään mitä elämältä kaipaan. Ei sukulaisia, ei kavereita, ei mitään järkevää harrastusta järkevän matkan päässä, ei kunnollisia ulkoilumahdollisuuksia, ei luontoa jne. Täällä kaikki on kaukana kaukana.

Silloin kun asuttiin Joensuussa 10 minuutin kävelymatkan päässä oli ainakin neljä leikkipuistoa ja kaksi päiväkotia, täällä on yksi puisto ja yksi päiväkoti. Joensuussa vapaaopiston jutut on melkein kaikki keskustassa, jonne pääsee ympäri kaupunkia helposti ja nopeasti (paitsi Tuupovaarasta), täällä ne on ripoteltu ympäriinsä eikä mitään järkevää ole alle puolen tunnin matkan päässä. Täällä ei saa lapsenvahtia jos haluaa lähteä vaikka elokuviin, kun ei ole sukulaisia eikä kavereita. Palkat ei ole paljoakaan isommat, mutta esim. asunnot maksaa ihan tuhottomasti.

Takaisin muutetaan viimeistään kolmen vuoden päästä kun esikoinen aloittaa esikoulun.

Voin kertoa lisää Joensuun hyvistä ja Vantaan (pääkaupunkiseudun) huonoista puolista, jos haluat.

Vierailija
13/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haveilee isosta talosta omassa rauhassa, niin Helsinki tuskin on siihen paras paikka tai jos vanhemmat ja muu suku on kovin keskeisessä asemassa arjessa, niin välimatka ja ikävä voi pilata paljon.

Jos taas on avoin uusille kontakteille, niin kyllä sitä löytää uusia tuttavuuksia vaikka postitusringin kautta ja joka lähiössä on leikkipuistoja perhekahviloineen.

Kirjaa itsellesi plussat ja miinukset ja punnitse tilannetta niiden avulla.

Vierailija
14/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

..

Voin kertoa lisää Joensuun hyvistä ja Vantaan (pääkaupunkiseudun) huonoista puolista, jos haluat.

Vierailija
15/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille, joka kertoi Helsingin olevan ihan eri asia kuin Vantaan, niin tiedetään ;) JOS kuitenkin haluaa asua edes kohtuullisen kokoisessa asunnossa pääkaupunkiseudulla, vie monien tie Vantaalle tai vielä kauemmas esimerkiksi Keravalle tai Tuusulaan. Me mietimme ensin Helsingin puolelle muuttamista, mutta Joensuun kotimme hinnalla olisimme saaneet rupusen kerrostalokolmion jostain ikävästä lähiöstä. Nyt asumme Vantalla pientaloalueella, josta on tosi pitkä matka kaikkialle ja koko Vantaan kaupungin lapsiperhepolitiikka mättää. Onneksi olemme kuitenkin saaneet täällä hyvän turvaverkon; Tutustuminen muihin ihmisiin on tapahtut nopeasti.

Kahden vuoden (sama aika kuin 19:kin asuinaika täällä - olisipa jännä tietää, missä päin Vantaata asutte) jälkeen olen alkanut viihtymään paremmin kuin luulin, mutta muuttaisin kyllä heti takaisin Joensuuhun, jos olisi mahdollista.

Jos sinulla Ap painaa enemmän asumisen väljyys ja elämisen turvaverkot, kannattaa jäädä Joensuuhun. Jos taas sopeudut helposti ja olet valmis maksamaan asunnosta ylihintaa, niin kyllä täällä(kin) voi oppia elämään :)

Vierailija
16/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin, että maalaiset muuttavat usein Vantaalle, onhan se suurimmaksi osin KehäIII:sen pohjoispuolella ;-)

Vierailija
17/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kokemusta pks-seudusta on jonkin verran kertynyt, sukulaisia myös siellä. Tosin ei mitään lähisukua, eikä ketään lapsenvahdiksi ;)Toisaalta isovanhempien kanssa tavataan 1-3krt vko lähinnä kyläilyn merkeissä. Yökylässä lapsemme ovat heillä olleet 3krt koko elämänsä aikana, toinen ei kertaakaan vielä kun on senverran pieni. Mä olen avoin ihminen, eli kykenen tuttavuutta tekemään helposti, avaan suuni puistossa ja menen juttelemaan. Toiset tykkää, toiset ei. ;)

Vierailija
18/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mielelläni vastaisi, koska monet kaverinikin ovat AV-mammoja ;) Pientaloalueella Itä/Pohjois-Vantaan suunnalla.

T. 23

Vierailija
19/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo riittää, eipä enempää tarvitsekaan vastata. Ymmärrän hyvin.

Vierailija
20/49 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi