Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko tämä jotain murretta, kun sanotaan/kirjoitetaan esim.
11.08.2007 |
On ammatiltaa, kengät jalkaa, lähdetään kävelemää..
Siis se n- kirjain jää lopusta pois.
Kommentit (3)
raumalla ja porissa käydessä jää päälle tuo tyyli kirjoitettunaki. ja puheessa on lähes aina.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
ja Pirkanmaalta olen. Ihan yleistä puhekieltä tai murretta täällä. Mummo kertoi, että ekalla luokalla oli joskus tyttö, joka oli vakuuttunut, että hänen sukunimensä oli Virtane (tai muu vastaava). Lapsi ei ollut kuullut nimeä lausuttavan koskaan muulla tavalla.