G: Minkä verran olet ollut työttömänä koko elämäsi aikana? Ikäsi?
Kommentit (31)
olen ollut työelämässä 24 vuotta...
5 viikkoa,ikää 28, työt aloitin 16v.
16-vuotiaana aloitin kesätyöt ja aina opiskelujen ohessa ollut ilta/viikonloppu/kesätöissä.
27 vuotta ja risat. Työttömänä olen ollut vajaat puoli vuotta yhteensä.
Ikää on 32-vuotta, ja töitä olen tehnyt yhteensä noin 2 vuotta, vähän vajaa. Ensimmäisen lapsi tehtiin nuorena, mies ryhtyi yrittäjäksi ja se kannatti. Yritys menestyi, lapsia on nyt kolme, nuorin 5-vuotias. Rahaa on, kiitos miehen yrityksen! ja valitettavasti jo aikaisessa vaiheessa olen joutunut perimään vanhempani. Molemmat ovat kuolleet ja olen ainoa lapsi. Omaisuutta on siis peritty.
Olen onnekas! Nyt opiskelen, mutta en ole varma olenko oikealla alalla, en jaksa ottaa silti siitä paineita.
Heti valmistumisen jälkeen vuonna -95, jolloin halusin pitää väähn lomaa. Tuossa ajassa sain tarpeekseni. Nyt ikää 31v.
työttömänä muistaakseni 3 kertaa
1. kesän ajan eli noin 2kk, valmistumisen jälkeen.
2. Osa-aika työtön, opiskelin iltaisin ja tein päivällä osa-aikaisesti työtä. Mutta sain työttömyys avustusta (työtä oli niin vähän eli ei tuloja). Noin vuoden.
3. Oikeasti olin työtön kun minut potkittiin työpaikasta pois raskauden takia, mutta sain keploteltua itselleni sairauspäivärahan eli en nostanut työttömyystukea. 5kk