Onko kukaan aloittanut uutta kieltä iltalukiossa opiskellen? Sopiiko sinne joukkoon tämmöinen vanha täti?
Kommentit (5)
Tai noh, miten sen ajattelee, mutta aloitin kielen viime talvena paikallisessa kansalaisopistossa, jossa opetus oli aika turha. Suomeksi vaan keskusteltiin ko. maassa matkustamisesta, mummot vaan intoutui kertomaan yhä pidempiä juttuja. Varsinainen tehokas kielenopiskelu unohtui kokonaan, jotain fraaseja opiskeltiin. Joten ajattelin panostaa asiaan niinkin paljon, että ajaisin viikottain 1-2 krt lähikaupungin aikuislukioon, matkaa sinne 18 km suunta.
Työväenopiston tempo on yleensä hitaampi, lukion ripeämpi.
Itse opiskelin koko lukion iltalukiossa, väkeä oli ikäisistäni nuorista aina ainakin kuusikymppisiin.
Myöhemmin olen lukenut kieliä erikseen iltalukiossa. Meillä kun on sellainen naapurissa.
Et ole siis niin kalkkis mummeli =) että sinne työväenopistoon sopisit =)
Iltalukioon vaan mars!
Lukiohan tähtää yo-tutkinnon suorittamiseen, opistot ovat harrastuspaikkoja. Hyvin totta tuo, että riippuu hirveästi ryhmästä ja opettajasta, että mitkä ovat kurssin tavoitteet. Eli seurustellaanko vaan matkakokemuksista ja paikallisista tuttavista kertoen vai opiskellaanko kieltä rakenteen ja sanaston puolesta ihan systemaattisesti.
koska yhdestä aineesta saattaa tulla " ainemaksu" (meidän iltalukiossa ainakin tuli). Tietty voi olla mahdollista, että innostut suorittamaan koko lukion niin kuin mulle kävi =)
Kyllä iltalukiossa muuten on ihmisiä ihan parikymppisistä vanhempaan väkeen saakka - kaikkea siltä väliltä.