3v uimarit
Kuinka teidän kolmevuotiaat ui ja on uimarannalla?
Meillä oma ranta, joten sillä utelen kun ei käydä kauheasti yleisillä uimarannoilla. Käyttää käsissä olevia kellukkeita ja ui niillä koiraa aika sujuvasti. Välillä myös rengas apuna.
Annatteko 3v olla ilman kellukkeita? Kuinka sujuu?
Kommentit (12)
Meidän 3-vuotiaamme on uinut ilman kellukkeita jo 6 kk:n iästä alkaen. Kroolaa ja ui selkää n. puoli tuntia kerrallaan. " Rinta" uinnista ei pidä (koska siis poika) ja sukeltelee välillä renkaita 14m x 23m (1,8m syvä) kokoisen sisäuima-altaamme pohjalta.
3-v ei halua käyttää kellukkeita. Ei osaa uida tai sukeltaa, mutta käsipohjaa osaa sujuvasti :)
aika yksilöllistä varmaan tämä. meidän 4-vuotias ei juurikaan tykkää vedestä ja vaikka rannalla ollaan käyty, niin hän pääosin vaan kahlailee ja leikkii ihan rannassa. ollaan yritetty totuttaa veteen, esim. sylissä ja itse esimerikkiä näyttäen, mutta poika ei vaan halua. Tuntuu tosiaan, että meidän lapsi on joku kummajainen, mutta enpä itsekään ole mikään vesipeto.
sukeltelee uimalasien kanssa, ui käsipohjaa ja pitää uimalaudasta kiinni ja yrittää polskia.. ei juuri ui. Mutta mikäpä kiire tässä.. vesipeto on.. Sukeltaa veden alla syvään päähän lasit päässä ja nostan hänet sitten ylös.. hyppää altaaseen. En anna tai osta kellukkeita! Pitää oppia uimaan ilman apuvälineitä! olenkohan outo kun haluan opettaa lapselleni että ainoa mihin voi tässä maailmassa luottaa on " minä itse" eli siis jokainen luottaa itseensä ja omiin kykyihinsä. Ei sotkea kellukkeilla lapsen mielikuvaa siitä että osaisikin uida, kun ei oikeasti osaa..
ilman kellukkeita. Oppi tänä kesänä viikon etelänmatkalla, jolloin asui vedessä. Sitä ennen alkukesästä ui kelluntaiuimapuvulla tai kellukkeilla.
Kellukkeilla menevät ja uivat hienosti. Pari metriä ilmankin. Osaavat sukeltaa. Ilman kellukkeita uivat käsipohjaa ja vähän, sen pari metriä kerralla, pärskyttelevät matalassa menemään ilmankin.
On varsinainen vesipeto. Menee veteen kuin veteen. Saa olla todella kylmää jos ei mene. Hankalaa saada vedestä pois.
Olin ennen sitä mieltä että ei noita apuvälineitä. Meidän lapsi on vaan niin rohkea menemään että en voi olla jos hällä ei ole kellukkeita.
yleensä en pidä kellukkeita, koska se sotkee uintiasentoa