Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supisteluja rv19

Vierailija
16.10.2008 |

Työni on aika fyysistä ja kun nostelen 20litran astioita ja isoja laatikoita niin supistuksethan siinä alkaa... En oikein tiedä kuuluuko asiaan vai ei? Ei ole varsinaisesti kivuliaita mutta kestää pitkään et maha on "kovana"??

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuuluisi supistella. kehon keino sanoa hiljennä tahtia!!

Vierailija
2/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin fyysisesti raskas työ, mutta keventelen työtehtäviä järjen ja kunnon mukaan.

Heti kun ilmotin raskaudesta pomolle (rv 12 mailla) sanoin etten tee enää painavimpia nostoja, just noita +20 kilosia laatikoita.

Pikkuhiljaa sitten vauhti hiipuu, kannan kerralla vähempi, nostan harkiten (jaloilla ponnistan, en selällä).

Jos pahasti supistaa tai työ on muuten vaativaa kropalle niin hae saikkua. Parempi ottaa rennosti kuin viimesillään lihakset pilalla.

Tollain puolessa välissä alkaa tuntuun normaalistikin harjotussuppareita: ne ei satu ja saattaa mennä ohi jos liikut tai vaihdat asentoa. Harjotussupparit on hyväksi!

Mutta kroppaa kannattaa kuunnella: jos supistaa paljon, voisko työtehtävää helpottaa? Jos ei niin juttele neuvolassa ja jää rauhottuun kotiin hetkeksi.

Kaikkien harmien ja ajatusten kanssa reippaasti vaan neuvolaan, niin ne tietää sun tilanteesi. Älä odota seuraavaan kertaan vaan soita ihmeessä jos joku asia mietityttää.

Terkuin eräs viikoilla 32.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu vaan et kuuluuko niiden todella olla sellaisia pitkäkestoisia...?

Töitä ei oikein voi helpottaa :) oon yksin vastuussa aika isosta paikasta eikä siel oo muita jotka tekis hommia,siis ei ketään muuta...

Pitänee vaan soittaa neuvolaan... Kävin neuvolassa kyllä viime viikolla ja puhuin sille terkalle mutta se ei todella kuunnellut mitä sanoin,yritin kysyä miten haen saikkua jos en todella enää jaksa niin se sanoi vaan et soittele tk:n??

ap

Vierailija
4/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee noita supistuksia vaan ainoastaan kun nostelen? siis noston seurauksena?

ap

Vierailija
5/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saisi enää nostella 20 kiloa - oli työssä mikä tilanne tahansa. Juttele asiasta neuvolassa.

Vierailija
6/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos on nostotekniikka hallussa niin voiko siitä olla jotain haittaa?

mun pitänee sit lopettaa koko työ,koska tuota teen työkseni..hmm..

ap

Vierailija
7/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomalle viikosta 22 alkaen supistelujen vuoksi ja parin viikon päästä määrättiin jo vuodelepoon ennenaikaisen synnytyksen ehkäisemiseksi. Ja mulla ei ole fyysisesti raskas työ. Joten ota heti yhteys neuvolaan. Kohdunsuun tilanne pitää tarkistaa.

Vierailija
8/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää kun se neuvolan"täti" ei ota mua vakavasti...

ap

Vierailija
9/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAI SEN NYT JÄRKIKIN SANOO, ETTÄ JOS NOSTELU AIHEUTTAA SUPISTUKSIA, NIIN SILLOIN EI KANNATA NOSTELLA. Harjoitussupistukset on niitä, joita tulee ilman rasitusta.

Vierailija
10/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista odotan ja en todellakaan saa neuvolasta tarvitsemaani ohjausta (tai tukea...)

Ja ei,mun järki ei sano et ei kannata nostella,koska en VOI olla nostelematta koska nostelen työkseni,olen yksin vastuussa kohtuu isoista jutuista ja niihin vaan kuuluu tuo nostelu...

ap

Vierailija
11/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen verran järki juoksee, että jos supistuksia tulee paljon ennen laskettua raskaista nostoista, niin en niitä tee. Pitääkö kaikkeen saada nykyään kirjallinen ohje????

10

Vierailija
12/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarana on istukan irtoominen ja/tai supistusten paheneminen josta vaarana kohdunkaulan pehmeneminen ja kohdunsuun aukeeminen.

Istukka jos irtoo, niin muutama minuutti saada lapsi ulos ja teholle.

Supparit pahentuessaan taas voi johtaa ennen aikaseen synnytykseen.

Kohdunsuun aukeeminen samoten, mutta myös tulehdusriski (sikiölle) kasvaa paljon.

Itse saikulla suppareiden takia, vartin kävely aiheuttaa jo aika lailla.

Myös oranssia vuotoa tullut alakerran juilimisen yhteydessä.

Rv 28+6

Vierailija
13/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri kävin neuvolassa, harjoitussupistuksia tullut vain levossa, mutta sanoi että jos tulee töissä työtä tehdessä niin heti sairaslomalle!! Itsellä rv20 ja teen varastotöitä. En riskeerais sinuna yhtään! Mukavaa odotusta!:)

Vierailija
14/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun se oiskin niin helppoa et sanois vaan et ohhoh,enpä tee enää tätä työtä...

mut kun on työsopparin tehnyt,neuvola ei ota tosissaan ja kukaan muu ei VOI tehdä mun työtä niin ei sitä noin vaan jätetä tekemättä sitä työtä...

ap

Vierailija
15/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun se oiskin niin helppoa et sanois vaan et ohhoh,enpä tee enää tätä työtä...

mut kun on työsopparin tehnyt,neuvola ei ota tosissaan ja kukaan muu ei VOI tehdä mun työtä niin ei sitä noin vaan jätetä tekemättä sitä työtä...

ap

Oletko kuullut lääkärissäkäynnistä ja sairaslomasta???????

Vierailija
16/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitan kyllä sinne neuvolaan ja yritän saada sen naisen tajuaan... sanoin siis tosiaan jo viimeksi et mielestäni tarvitsisin sairaslomaa niin se tosiaan sanoi et jos siltä ALKAA tuntumaan JOSKUS (ja todella,painotti noin) niin soita terveyskeskukseen?? jäi aika outo olo tuosta,,,

ap

Vierailija
17/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös kuullut et neuvolasta sais ohajusta ja tukea...

ap

Vierailija
18/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös kuullut et neuvolasta sais ohajusta ja tukea...

ap

Ei se th voi sulle kovin pitkää sairauslomaa kirjoittaa, siksi sitä ei varmaan kiinnostakaan. Mene lääkäriin, ei se th ole vastuussa sinun supistuksistasi.

Vierailija
19/19 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa aika vaikka työterveyshuollosta tai terkkarista. Niin kehottivat muakin tekemään. Ja oma yhteyshenkilö (mies) sanoi, että raskaana ollessa ei ole mitään muuta tärkeää kuin tämä pieni elämä, että mikään paketti ei ole niin tärkeä. Eikä häpeä hakea sairaslomaa. Pidä siittä pienestä tähtösestä hyvä huoli ja nauti odotuksesta.

Rv20 (poikavaaveli):)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän