Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tekee piiiiitkää päivää töissä -> käytännössä yh-arki. Muita?

Vierailija
10.08.2007 |

Löytyykö kohtalotovereita? Mies tekee pitkää päivää töissä, kkäytännössä siis hoidan arkea yksin. Miten olette selviytyneet? Arjen vinkkejä jaksamiseen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-arki tulee vastaan niinkin raakana kuin rahan ja ajan puutteena. miehen palkka on ylellisyys jonka tajuaa vasta kun sen menettää

mikset sinä jaksaisi? moni muukin jaksaa. minä en jaksanut avioliittoa joten lopetin sen ja nyt on hyvä olo vaikka onkin peeaa.

ihan on oma valinta...

Vierailija
22/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on reissuhommissa, monesti vain viikonloput kotona, eikä siltikään tunnu että olisin yh.

Lapsiakin on meillä neljä, kaikki alle kouluikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

särähtää kohtuullisen pahasti oikean yksinhuoltajan korvaan. Jos ei ole yh ei tiedä mitä se oikeasti tarkoittaa kun tienaa joka pennin, jota tarvitaan ja IHAN KAIKKI on 24/7 100 % omalla vastuulla.

Mä olen kuitenkin mielelläni yh, koska vastuullinen aikuinen eroaa ennenkuin katkeroituu ja lapset kärsivät kodin ilmapiiristä. Mies joka on aina töissä saisi minut katkeraksi.

On henkistä väkivaltaa jättää äiti yksin lasten kanssa, ja olla osallistumatta tai ottamatta vastuuta perheestään. Lapsetkin katkeroituvat jos isää ei kiinnosta.

Vierailija
24/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän puhuvani itsestäni toisinaan arjen yksinhuoltajana. Se ei ole mitenkään väheksyttävä nimitys aitoja yksinhuoltajia kohtaan, vaan pikemminkin myötätunnon osoitus (huom: ei siis säälin). Itse tiedän kuitenkin hädän hetkellä mieheni olevan puhelinsoiton päässä (esim. kun keskimmäinen leikkasi saksilla kätensä rikki, mies oli vartissa kotona auttamassa).

Yleinen arjenpyöritys kuintekin jää harteilleni mukaanlukien lähes kaikki lapsia koskevat asiat vanhempainilloista hampaanoikomisiin.

Vierailija
25/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisissa olevat ihmiset eivät tiedä elämästä yhtään mitään!

Vierailija
26/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tuntisin oloni hyljätyksi. Miksi tehdä perhe jos ei sitä tehdä yhdessä, kaikki taitojensa ja kykyjensä mukaan.

Miksi tuollaiset miehet yleensä haluavat lapsia ja perheen jos niille ei ole aikaa? Mitä tekee lapsen itsetunnolle se ettei isä ole läsnä?

Vierailija
27/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mieluummin yksin, kuin huonossa liitossa. Enkä epäile yhtään, ettei arkesi sen huonon ukon kanssa ole pelkkää helvettiä!

Vierailija
28/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai mies voi olla hyvä isä, vaikkei pysty arkeen osallistumaankaan? Joskus elämäntilanne vaan on sellainen, että se sanelee esim. taloudellisista syistä rajoituksen miehen osallistumiseen arkielämään.

Vierailija
29/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siihen, ettei naimisissa olevat tiedä elämästä yhtään mitään. Lue rivien välistä niin hoksaat.

Vierailija
30/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isomman auton, hienompia vaatteita vai isän, jolla olisi aikaa vaikka pelata jalkapalloa ja paistaa lettuja iltaisin? Tai isän joka auttaa läksyissä ja lukee iltasatuja.

Kaupungin kerrostalokämpässäkin voi asua, jos lapset on mammonaa ja uraa tärkeämpiä.

Mun mies on kolmena iltana viikossa jo kuudelta kotona, ja se on toimitusjohtaja. Se osaa delegoida kun se tietää, että sitä tarvitaan kotonakin!!!

Vierailija
31/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli viikon poissa ja alkuun pelkäsin että selviämmekö siitä viikosta ollenkaan mutta kävikin niin että huomasin ettei se paljoa normaalista viikostamme eronnut. Hieman tietysti mutta ei niin paljon kun olin pelännyt.

Vierailija
32/32 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mieheni ole huono isä vaikka hän ei ehdi niitä lettuja paistamaan. Joskus todellakin elämäntilanne on sellainen, että se vaatii toiselta isompaa panostusta. Lapset sen ymmärtävät kun heille asian oikein esittää eikä mitenkään katkerasti. Kun mieheni on kotona, hän panostaa lapsiin täysin, peittelee sänkyyn, lukee iltarukouksen, kyselee kuulumiset jne ja ennen kaikkea osoittaa rakkautta. Sitä moni ei tee vaikka olisi paikalla 24/7.

Eikä me olla rikkaita, ei ole rahaa matkustella (joskus toivottavasti on sillä olisi kiva näyttää lapsille maailmaa) vaan ihan tavallinen keskiluokkainen perhe ja vuokra-asunnossa.

Ei pidä heti tehdä noista iseistä huonoja, elämäntilanteet ovat erilaisia ja ne muuttuvat ajan myötä. Tärkeintä on että perheessä on rakkautta ja joku aikuinen paikalla kun lapset tarvitsevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän