Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa olla kotiäitinä vielä silloinkin kun kotihoidontukiaika on jo loppunut?

Vierailija
09.08.2007 |

eli siis kun nuorinkin lapsista on jo täyttänyt kolme vuotta?

Onko se pelkkää palkkatyönvieroksuntaa?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun ei ole rahaa mennä varsinkaan kun saa 5kk karenssin.

Vierailija
2/50 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tahtoisin olla kotiäitinä loppuelämäni. Toiset ovat uraihmisiä, toiset kotiäitejä. Niin se vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko se pelkkää palkkatyönvieroksuntaa?

Pahimman laatuista laiskuutta. Lapsen hyvinvoinnin kustannuksella.

Vierailija
4/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä työtä kotona riittää ja riittää - varsinkin jos on useampi lapsi.

Palkkaahan siitä ei saa eikä eläke kerry, ja varsinkaan arvostusta ei heru vaan laiskaksi haukutaan.

Omasta mielestäni kun olen lapset hankkinut niin ne myös hoidan. Tarvitsee yli 3 vuotiaatkin hoitoa.

Mutta kuten sanottu, niin toiset meistä ovat parempia uraäiteinä, toiset taas kotiäiteinä.

Vierailija
5/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että ei käy kuin tahdon asiassa Tiina lymille.

Vierailija
6/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuki alkaa siitä kk:sta kun aloittaa opinnot, jos opintoja on siinä kk:ssa yli 14 päivää (muistaakseni).

t: opiskeleva äiti

Vierailija
7/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas kun rahaa siitä ei makseta;)

Ja kun puoliston tulot yksin on sitä luokkaa, että hoitomaksut kolmesta lapsesta menee täysillä, niin oman palkan pitäis olla aika kova, jotta kannattaa yleensä mennä töihin... en viitsi vaivautua parin kolmen sadan takia täyden päivän tekemiseen... ja kun ei ole muuta koulupohjaa niin työstäni ei makseta paljonkaan.... (siivooja)

Vierailija
8/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateus varmaankin... kaikilla ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan palkatta lapsia...

Ainakaan tässä ei nautita sitten yhteiskunnan tukea ja viedä verotuloja muilta...joten mitä kuuluu kellekkään jos hoitaa lapsensa vaikka täysi-ikäiseksi kotona?

Vierailija
9/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan ja velkaa maksellaan....

Puolison tulot vaan kohtuullisen hyvät, koska tekee töitä käytännössä 7v pv viikossa ja päivät on yleensä 12-14 tuntisia. Lomia ei pidä joka vuosi...yleensä joka kolmas-neljäs vuosi on jonkinlainen kesäloma.

Tänä vuonna on viikon kesälomalla...

Ja itse pitää työstään yli kaiken eikä kaipaakkaan enempää... Olen ehdottanut alan vaihtoa...

Vierailija
10/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään rahallista tarvetta molempien käydä töissä. Mieskin on vaihtanut kevyempään duuniin, lyhyempään päivään ja pois matkatöistä.

Me halutaan olla lastemme kanssa mahdollisimman paljon!

Omaan alaani ja työhöni olen kyllästynyt. Olen tehnyt sitä liian kauan ja työnteon ehdot ovat niin kovat, että jos sitä tekee, ei jaksa tehdä mitään muuta kuin sitä. Harkitsen ihan uudelle vaihtamista vielä.

Vierailija
11/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku saa, niin niillä ei oo niin huimat tulot, että osaisin niille olla kateellinen. Jos joku haluaa kitkuttaa köyhänä, niin siitä vaan mun puolesta. En kuitenkaan haluaisi vaihtaa osia.

Vierailija
12/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta ja miehellä niin hyvät tulot ettei mun rahan takia tarvitse tai kannata mennä töihin. Päivähoitomaksut, toisen auton hankinta ja suurempi veroprosentti saavat aikaan sen että lopputulos on +/-0. Onhan elämä helpompaa miehellekin näin kun minä olen kotona, hänen ei tarvi huolehtia aamulla lapsia hoitoon jne. Itse en vaan tiedä jaksanko olla kotona, minusta olisi kivempi tehdä " oikeita" töitä. Toisaalta sellainen kotiäitiyskin voisi olla ihan kivaa, kun on vähän isommat lapset.

Vierailija
13/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua siis viedä lapsiani vieraalle hoitoon enkä toisaalta käsitä, miksi lapsia tehdään, jos ne heti kun on mahdollisuus laitetaan jonkun vieraan hoitoon...

Itselläni on akateeminen koulutus ja pidin/pidän työstäni, mutta lapseni hoidan kotona siihen asti, kunnes molemmat on koululaisia. Mieheni tulojen (ja muun, perityn, varallisuuden) vuoksi meillä on tähän onneksi mahdollisuus, eikä lasten tarvitse tinkiä mistään rahallisestakaan.

Vierailija
14/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehen tulot niin isot että päivähoitomaksut jo maksimit (ei tarvita ihan hirveen isoja tuloja)

niin miten se vaikuttaa siihen että vaimon ei kannata lähteä töihin muutaman satasen takia???

Vierailija
15/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun kannattaisi mennä töihin muutaman satasen takia? Se ei tunnu tuloissamme missään. Eri asia olisi tietysti jos se todella vaikuttaisi jotenkin elintasoomme, mutta kun miehen tulot tällä hetkellä ovat niin suuret että tuo minun tuoma vajaa 10000 e / vuosi siihen lisää on ihan yhtä tyhjän kanssa. Tuo siis se mitä jää suunnilleen kun vähennetään toisen auton kulut, päivähoitomaksut, suurempi veroprossa jne.

Vierailija:

jos miehen tulot niin isot että päivähoitomaksut jo maksimit (ei tarvita ihan hirveen isoja tuloja)

niin miten se vaikuttaa siihen että vaimon ei kannata lähteä töihin muutaman satasen takia???

Vierailija
16/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen, joka on kotona pysyvästi, siis vielä kun nuorinkin lapsi on jo iso. Koulutus ja ammatti on; pienellä täydennyskoulutuksella voisi palata työelämään, ja rahantarvettakin olisi. Kyse on hänellä mielestäni henkisestä ryhdittömyydestä ja kyvyttömyydestä toimia kodin ulkopuolisessa elämässä, ja siitä, ettei vaadi itseltään edes yrittämistä. Halveksittavaa.

Vierailija
17/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitomaksut kolmesta lapsesta ovat jo 560 eur ja äidin palkasta jää käteen verojen jälkeen 900 eur, tuo erotus siis on 440 eur. Tästä summasta maksat sitten vielä työmatkakulut (esim. toisen auton hankinta) ja työvaatetuksen ja lisäät päälle työn aiheuttaman stressin ja väsymyksen, niin ymmärrän hyvin, miksi kaikkien äitien ei kertakaikkiaan kannata mennä töihin vielä silloin, kun lapset on alle kouluikäisiä.

Vierailija
18/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitää viedä ja hakea ja hoitoopäivistä sen eskarissa tulisi liian pitkät, jos olisin töissä. Lasten tulevaisuuden kannalta tämä on tärkeämpää kuin minulle muutama vuosi cv:ssä.

Opiskelen kyllä samalla.

Vierailija
19/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsillekin on varmasti todella hienoa saada elää lapsuus lapsuutena ilman aikaisia herätyksiä ja pitkiä päiviä. Sitä ehtii kyllä myöhemminkin mukaan tähän oravanpyörään.

Vierailija
20/50 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittää ilman minun työpanostani kodin ulkopuolella. Meille tämä järjestely on sopinut oikein hyvin! Ei saada yhteiskunnalta mitään tukia että ette te minua joudu elättämään natisijat ;) Elämämme on oikein mukavaa, on ollut jo vuosia. Parisuhde toimii mainiosti, koti on siisti ja lapset tyytyväisiä. Itselläni on paljon mukavia harrastuksia. Jos tämä elämä ei ole hyväksyttävää niin enpä vain tajua....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän