ASO-asunnoista tietävät/niissä asuvat!!
Kertoisitko kokemuksia hakuprosessita ja asumisesta- oletko tyytyväinen? Kannattaako?
Olemme tilanteessa, jossa harkitsemme ASO:on satsaamista. Meillä on om akoti pk-seudulla, jonka myymisestä saisimme n.200.000e. Mies tienaa hyvin, minä olen kotona. Onko meillä mahdollisuuksia edes hakea ASOa? Kuinkahan isot jonot isoimpiin kämppiin on?
Kiitos!!
Kommentit (7)
Eli siinä huomioidaan myös mm. autot ymv. omaisuudeksi. (Tällä tarkoitan sitä, ettei sääntöä voi kiertää ostamalla esim. asuntorahoilla paria kallista autoa pihaan, ja myydä ne ASO:n saamisen jälkeen...)
teidän täytyy hakea ASO-kotia? Eikö olekaan varaa asua omakotitalossa?
asunnon saa aina se, kenellä on pienin järjestysnumero niistä, ketkä ovat kiinnostuneita ko. asunnosta. Ainakaan Helsingissä ei ole paljon mahdollisuuksia päästä ASOon, ainakaan parhaisiin kohteisiin. Eikä niitä juuri koskaan edes vapaudu.
ehtona on, että ei saa omistaa asuntoa samalla alueella tms.
googlaamalla kyllä löytyy tarkat ohjeet
Eläkeikää lähestyvät voivat myydä omistusomakotitalonsa ja muuttaa helppohoitoisempaan asokotiin.
Asokotien myyjä meille kertoi että jos on omaisuutta puolet siitä määrästä jolla saisi ostettua perheelleen kohtuullisen kokoisen asunnon, niin asokodit katsoo että se toinen puoli on varaa ottaa lainana.
Jos saatte 200000e omasta talostanne ja siitä menee velkoihin reippaasti yli puolet, niin teillä on mahdollisuus saada asokämppä.
Itse olen ollut tähän asti tyytyväinen.
t. eräs, joka juuri muutti asoon Helsingissä ja joutui antamaan verotiedot ja tarkat erittelyt omaisuudestaan.
sekä omaisuus rajat, eli ette voi saada ASO-asuntoa, olettaen että myydessänne asuntonne 200´000e teillä ei ole siitä velkaa noin paljoa?
ASO-asunnot on tarkoitettu juuri sellaisille ihmisille, joilla " ei ole varaa" ostaa omistusasuntoa (toki monilla olisi, mutta he eivät halua ottaa isoa lainaa, tai saa lainaa, esim. maksuhäiriöiden vuoksi tmv)