Raudasta maha sekaisin?
Aloitin noin viikko sitten Retafer-tbl syönnin, ja mahaa kipristellyt pitkin viikkoa kunnes eilen repesi ihan täysin: Nyt puolitoistavuorokautta kestänyt ripuli päällä hirveiden vatsanväänteiden kera.
Oletan että rauta tämän aiheuttanut.
Nyt kuitenkin olen alkanut epäilemään voiko näin kauan kestää??
Neuvolaan soitin tänään ja täti sanoi että jos huomenna vielä niin olisi vatsatautia tms.
Aloin sitten miettiä kaiken maailman kamalia asioita mitä olisin voinut saada... Kellään kokemusta? Onko mennyt maha sekaisin raudasta ja kuinka pahasti ja pitkäksi aikaa?
Pitäisikö soittaa jo äitipolille?? Hieman epäillen suhtaudun terkan ammattitaitoon kun on tähän asti tehnyt vaan lastenneuvolaa.
Rilla rv 24+1
Kommentit (12)
Valitettavasti rautatablettien huonona puolena on se, että niistä menee vatsa helposti sekaisin. Ja se voi olla sekaisin niin kauan kuin sitä käytät.
Minun mielestäni toi Retafer on kyllä pahimmasta päästä, mulla menee siitä vatsa sekaisin vaikka en olisi raskaanakaan. Kärsin ajoittain anemiasta, joten olen sitä(kin) käyttänyt.
Mulla on nyt käytössä Obsidal ja olen kohtuullisen sinut sen kanssa. Seuraava vaihtoehto on Matrifolin, joka on monille sopiva.
Kannattaa kysellä ihan apteekistakin neuvoja, osaavat hyvin neuvoa yleensä.
Retaferiä en käyttäisi sitten millään, joko alkaa ummetus tai ripuli :( - Mutta sitäpä kun ei tiedä ennen kuin koettaa. Kannattaa hakea tosiaan apteekista herkkävatsaiselle suositelvia tuotteita ja lopettaa Retafer sitten oitis. Minulla kesti pari päivää tuotteen lopettamisesta, ennenkuin vatsa toimi taas suhteellisen normaalisti.
Itsellä tuo wannabemaman mainitsema Matrifol on sopinut melko hyvin. Muitakin vaihtoehtoja saattaa hyvin löytyä.
Tsemppiä :)
Lopetin siis raudan syönnin heti eilen enkä ole ottanut enää. Täytynee huomenna soittaa lääkärille jos vielä jatkuu.
Mulla sama juttu Retaferista :(, järkyttävää " ainetta" . Vaihdoin Obsidaniin, huomattavasti vatsaystävällisempää.
Se on nestemäinen luonnontuote, jota suositellaan odottajille. Saa joko apteekeista tai luontaistuotekaupoista (joissa yleensä halvempaa) Olen monilta kuullut että on sopinut vatsalle, vaikka tabletit eivät ole käyneet. Lisäksi imeytyy yleensä todella hyvin, minulta nousi hemoglobiini kuudessa viikossa 91 -> 124. Ensimmäiset neljä viikkoa otin joka päivä, sen jälkeen suunnilleen joka toinen.
Kannattaa luontaistuotekaupasta käydä kysymässä, osaavat siellä varmasti neuvoa! Itselläni käytössä Neorauta-niminen valmiste, joka on ainakin minun vatsalleni ollut hyvää! Se on nimenomaan vielä mm. odottaville äideille =)
Yazmin rv 25
Minulle ei sovi nuo pilleri-raudat, koska maha tulee kipeeksi eikä hemppa nouse.
Suosittelen ostamaan Ferroforte B:tä luontaistuotekaupasta.Se on paremman makuinen ja halvempi kuin se Kreiterblausaft.
Itsellä västmys hellitti viikossa, kun aloitin Ferroforten.
koska siitä ei mene maha sekaisin. Ja se on mun mielestä ihan ok makuista. Hedelmäistä ja hapanta. Ja kun sitä ottaa vaan sen mittakorkillisen 20mll niin eipä sitä juuri ehdi maistella:)
Ja toimii mulla ainakin hyvin hemoglobiinin nostamiseksi. Luontaistuotekaupassa se isompi pullo on ainakin meilläpäin 2euroa halvempi kuin apteekissa (muistaakseni 20E). Eli se iso pullo riittää kuukaudeksi. Nyt tosin nousi niin paljon kuukaudessa arvot että lopetan sen käytön toistaiseksi, kunnes taas alkaa laskea. Eli kuukaudessa nousi 105->129.
Ferroforte maksaa n.5e vähemmän ja on kotimainen tuote.Luontaistuotekaupassa samalla hyllyllä tuon " nimihirvitys-Kräyterblausaftin" kanssa.
Minulla nousi sillä hyvin ja on parempi maku, meinaan kyllä se korkillinen teki pahaa, vaikka kuin oli korkillinen=(
Appelsiininen maku. Appelsiinia siinä näkyy olevankin makua antamassa. Ensimmäisellä kerralla tosin odotin järjenvastaisesti verenmakua lääkkeen nimen takia, mutta eihän siinä tietenkään verta ole :o)
Koko viime raskauden oli tosi kova maha. Luulin, että se johtuu raskaudesta. Söin kaikkia mahdollisia rautoja ja kokoajan käytin Kreuteria sen vuoksi, että kuvittelin sen olevan vatsaystävällinen.
Tässä raskaudessa ostin myös ekaksi Kreuterblutsaftia ja taas sama vanha oire, ummetus. Kun Kreuterblutsaft loppui kaapista, kaivoin Obsidanit esiin niin ummetus loppui siihen. Sen jälkeen ei ummetus ole vaivannut ja viikoja nyt 34+1. Suosittelen siis Obsidania, toinen hyvä on Spartosine.
Itselläni alussa vatsa meni sekaisin, mutta ei kyllä noin kauaa kestänyt. Kannattaisko pitää parin päivän tauko ja katsoa hellittääkö.
Voisi hyvinkin olla vatsatautiakin, en tiedä missäpäin asut, mutta täällä pk-seudulla taitaa ainakin olla vatsatautia liikkeellä. Meillä töissä lääkäri ilmoitti juuri eilen olevansa vatsataudissa.