Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtalotovereita? Apuva! Minun on vaikea keskittya yksinaiseen tyontekoon tai opiskeluun. Keksin pitkin paivaa kaikenlaista pienta puuhaa, ettei tarvitsisi tehda tylsia

Vierailija
09.08.2007 |

töitä. Opiskelun kohdalla ongelma on tietenkin ihan omani (olen tällä hetkellä opiskelija), mutta työn ollessa kyseessä ei lusmuilu oikein tule kysymykseen...

Mikähän tähän auttaisi? Onko kenelläkään antaa hyviä vinkkejä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuja tännekin kaivataan.

Vierailija
2/4 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen silti saanut kaksi isoa tutkimusprojektiakin valmiiksi. Mun täytyy huolehtia siitä, että työpäivässä on tarpeeksi vaihtelua ja sosiaalista kanssakäymistä.

Tutkimustöitä tehdessäni myös opetin paljon ja osallistuin kaiken maailman seminaareihin ja konferesseihin. Luuhasin myös paljon ruokalassa tuttuja bongailemassa.

Pystyn tekemään yksinäistä keskittymistä vaativaa hommaa pieninä tiiviinä pyräyksinä enkä koetakaan pakottaa itseäni nyhräämään yhtä ja samaa itekseni tuntikausia. Päätän, että nyt luen, kirjoitan, hoidan projektin hallinnollisia hommia tms. tunnin ja sitten kirjoitan sähköpostin kaverille, menen kahville jonkun kanssa, soitan miehelle, osallistun palaveriin tai muuta sosiaalista. Nuorempana tein sen virheen, että yritin pakottaa itseni " opiskelemaan kunnolla" eli lukemaan hiljaisessa huoneessa tuntikausia. Ei toiminut sitten yhtään.

Olen pärjännyt työelämässä hyvin näin, kun en koeta toimia täysin luonteeni vastaisesti. Ja itse asiassa olen nopea ja aikaansaava. Jotkut tekee hommia yksinään " keskittyen" tuntikausia putkeen, toiset saa hommat tehtyä hyörinässä ja pyörinässä. Kumpikin tyyli on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen hössääjä lisää vielä, että pakotan itseni tekemään heti päivän alkuun tunnin sitä keskittymistä vaativaa työtehtävää joka parhaillaan työn alla. Tai jossei heti aamusta onnistu kokousten tms. takia, niin sitten heti, kun toimistoaikaa.

Jos on nopea omaksumaan ja nopea tekemään, niin tunti, pari päivässäkin on jo hyvä. Loppuajan tekee sitten kaikenlaista sälää. Opiskelijalla ei työnkuvassa ole niin paljon tuota sälää, joten nauti, ja lorvaile hyvällä omallatunnolla vähintään puolet päivästä :)!

Vierailija
4/4 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo avartaa omaa näkemystäni ainakin.

Täytyypä muuttaa asennetta tuohon suuntaan.

Ainakin heti helpotti ajatuksena, kun ei tarvitsisi vääntää tuntitolkulla yksin jotain.

Mutta miten saat itsesi irti sitten siitä kahvihetkestä tai yhdestä sähköpostista ja aloitettua alusta? Ne sosiaaliset tauotkin tuppaa venähtämään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän