Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa säästät tai jätät ostamatta vaikka ' kaikilla muilla on' tai ' pitäähän se nyt olla kaikilla'

Vierailija
09.08.2007 |

ja mihin ikään kuin törsäät tai käytät ainakin mielikuvatasolla tuon säästösi. Meillä tämmöisiä:

Käytän osittain kestovaippoja, aamulla aina puuro ei muroja koskaan, käyutän säästön etelänmatkaan omissa haaveissani.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aika säästäväinen, ihan luonteeltani, en tilanteen takia. Lasten koulutuksesta en tingi. Sen pitää olla parasta mahdollista.

Vierailija
2/6 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla muilla on, meillä ei (vielä).Pystyin siten pitämään pitkän hoitovapaan kummankin lapsen kohdalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole trampoliinia, mönkijöitä, uusimpia trendileluja.

Lisäksi säästän muotivaatteissa. En osta vaatteita vain sen vuoksi, että ne ovat nyt muodissa. Esim. ne Crocksit. Miten kaikki ihmiset voi yhtäkkiä tarvita sellaisia kenkiä?

En myöskään osta uutta kännykkää aina silloin, kun niihin on ilmestynyt uusi ominaisuus.

En osta trendiruokia tai jotain ihmeruokahökötyksiä, niinkuin juotavaa jogurttia tai lapsille varta vasten tehtyjä ruokia. Perusruoka kunniaan.

Lisäksi emme osta uusia autoja, vaan ajamme sellaisella, joka ei herätä kateutta. Varaa olisi, mutta olemme paljon tyytyväisempiä tavisautoon kuin johonkin kaupunkimaasturiin.

Vierailija
4/6 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hienoja leluja. En hurahda trendivehkeisiin (en seuraa muotia lainkaan, eikä kiinnosta yhtään), minulla ei ole kännykkää (en halua olla aina tavoitettavissa), tykkään ajaa mun pienellä ja näppärällä autolla, vaikka mies haluaisi ostaa mulle isomman ja uuden.

Mutta ruokakuluissa en pihtaa koskaan. Ostan aina kaupasta parasta mahdollista lihaa ja parhaita kasviksia enkä ikinä tuijottele niiden hintoja ja harrastusten hinnoista en tingi. Musikaalinen lapseni pääsee muskariin ja toinen tanssitunnille, maksoi mitä maksoi.

Vierailija
5/6 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan suht. edullisia ruoka-aineita, en aja turhaan autolla, käytän kauppareissuilla kangaskasseja, olen ostanut käytettyinä lastenvaunut, lastenvaatteita jne. mutta mutta...

Ollaan vähintään kuukausi vuodesta ulkomailla, ostelen liikaa kirjoja, kun ostan vaatteita uusina, niin ostan aina laadukkaita (lue liian kallita), urheiluvälineet on viimeisen päälle hyviä jne. Eli kaikki mitä tulee, myös menee.

Vierailija
6/6 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten esim. tramboliinia tai muita pomppujuttuja, ei mitään potkulautoja, ei kalliita leluja. Ajamme suht vanhalla autolla joka on niin hyvä että ei ole tarvetta vaihtaa. Syömme tavallista kotiruokaa.

Vaatteita tahdon ostella lapsille ehkä liikaa kun haluan että kulkevat siisteissä ja puhtaissa vaatteissa eikä kuluneissa.

Ruuassa en osta halvinta vaan ensisijaisesti kotimaista. Vihanneksia (esim. kurkkua, tomaattia) saisi tietty ulkolaisia halvemmalla, mutta minä haluan että lapseni syövät kotimaista jos vaan on saatavilla.