Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanantaina eskariin-Gallup

Vierailija
09.08.2007 |

Saako kuljetuksen,onko kavereita samassa ryhmässä,minkälaisia ovat opettajat ja miten luulet lapsesi" menestyvän" esikoulussa?

Meillä saa kyydin,kavereita on kolme,opettejat,nooh,kai ihan ok. Uskon että pärjää hyvin,on fiksu ja itsevarma tyttö.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ohjaajaa, enkä muita lapsia. Tulee menestymään hyvin, on menestyjätyyppi.

Vierailija
2/8 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taksi vie ja taksi tuo...

Muusta ryhmästä en tiedä muuta kuin sen että on pieni ryhmä. Ope on tuttu ja hyvä.

Tulee menestymään ryhmässä, erittäin sosiaalinen ja ihana lapsi. Tehtävistä selviämistä en ole edes miettinyt. Osaa sen minkä osaa ja loput oppii kyllä omaan tahtiin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien ja tuon siis samalla kun pikkusiskonkin. Opet ovat jo tuttuja, samoin suurin osa kavereista. Poika pärjää varmasti. Hyvä kun saa opetella koulunkäyntiä tutussa ympäristössä.

Vierailija
4/8 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu paikka, tutut kaverit ja opet.

Pehmeä lasku loppuvuodesta syntyneelle.

Vierailija
5/8 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on ollut jo 1½ viikkoa päiväkodissa ja maanantaina alkaa sitten eskari.

Meillä on myös 5 v pikkusisko samassa ryhmässä ja eskareilla on sitten esiopetus omassa tilassaan ja näillä muutamalla 5-vuotiaalla on samaan aikaan " pikkueskaria" .

Ope vaikuttaa oikein kivalta ja napakalta. Käyvät läpi Pikku Kisun salaista maata ja tekevät eskarissa mm. " eskarin uutisia" - lehteä.

" Menestymisestä" en osaa sanoa, kirjaimet ja numerot osaa, myös jonkin verran yhteen ja vähennyslaskua ja lukeminen on " siinä hilkulla" . On ihan ikäisensä tasolla luulisin. On jo puolentoista viikon kuluessa onneksi ystävystynyt muiden kanssa ja myös yksi vanha kaveri tulee maanantaina samaan eskariin. Ainoa mitä jännitän on se, että tyttömme on tosi vaativa itseään kohtaan ja välillä vähän liiankin tunnollinen.

Vierailija
6/8 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on todella hitaasti lämpiävä tapaus, eli ystävystyminen uusiin voi viedä aikaa. Eskarissa tulee varmasti pärjäämään, on todella rauhallinen ja fiksu. Osaa laskea ja kirjaimet on hallussa, ihan pienstä kiinni, ettei jo lue.

Tyttöni taas on erittäin sosiaalinen ja ystävystyy helposti. On myös varsin vilkas, sitä jännitän, miten jaksaa keskittyä opetukseen. Toivottavasti ei tarvitse vain istua paikallaan :). Kirjaimet osaa ja vähän laskea.

Kaksoset siis kyseessä.

Vierailija
7/8 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kulkemaan eskariin aika paljon itsekseen (haluaa itse näin ja reitti on tuttu ja turvallinen), muuten minä vien ja haen.

Menee päiväkotiin eskariin, muttei tunne sieltä vielä ketään. Ei ole mikään isoissa ryhmissä touhuaja vaan ennemminkin sellaista " minä ja mun paras kaveri" -tyyppiä. Joten saa nähdä, löytyykö eskarista tällaista, vai onko siellä kuitenkin isommassa porukassa.

Eskariopet tunnen osin entuudestaan (isoveli oli samassa eskarissa kolme vuotta sitten), joku on tainnut vaihtua. Ei mitään pahaa sanottavaa, muttei mitään erityisen mieleenpainuvaakaan ollut. Enemmän mun mielestä oli päiväkotileikkejä jne. kuin " koulumaista" eskaria - ehdottoman hyvä puoli mun mielestä!!

Tehtävissä ym. tulee pärjäämään. Osaa lukea sujuvasti, kirjoittaa (opettelee parhaillaan kaunokirjoitusta), laskea, tuntee kellon viiden minuutin tarkkuudella, tuntee rahat ja osaa laskea niitä jne. Liikunnallisesti keskiverto, ei mikään supertaitava, mutta hallitsee luistelun, hiihdon ja uinnin (käyvät eskarin aikana uimakoulussa). Eli tuskin tulee ongelmia.

Itse toivon eskarivuodelta lähinnä isoon ryhmään tottumista, omista tavaroista ym. huolehtimista ja toisaalta vielä yhtä vuotta leikkiaikaa ennen koulumaailmaan siirtymistä. Ihmettelen kovasti joittenkin eskareitten hyvin koulumaista menoa, kun ehtiihän sitä pulpetissa istua vielä monta vuotta...

Vierailija
8/8 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla viejä ja hakija. Vasta ekavuonna saa mennä yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän