Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin tyttö menee ensi vuonna kouluun ja silloin hän saa kuulemma

Vierailija
09.08.2007 |

pitää lomat koulujen loma-aikoina. Meillä muillakin on koululaisia, mutta se on niin eri juttu kuulemma, kun ne muut on jo niin isoja (kaikki ala-asteella kuitenkin). Pomo on nössö eikä saa mitään sanottua. Miten joku voi olla noi hiivatin itsekäs, kun on kuitenkin vuosikaudet seurannut, miten me muut ollaan sumplittu lomiamme, että kaikki pystyy hiukan olemaan vapaalla lasten kanssa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani oli isojen lasten äiti, pomon suosikki.

Me pienten lasten äidit kärsittiin.

Kuvittele, lukioikäisiä.

Ihme selitys oli yks hiihtolomakin, kun tarvii jäädä kotiin, kun lapset lähtee isänsä kanssa ulkomaille reissuun sillon (siis etä-isä).

Arvatkaa ketkä sai kenkää, kun tuli yt:t?

Me pienten lasten äidit...

Vierailija
2/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pieniä noi ala-asteikäiset kuitenkin keskimäärin vielä on! Sen huomaa sitten paremmin, kun esikoinen on parimetrinen hujoppi ja ajelee mopolla ympäri kyliä(:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri-ikäisiä ala-asteikäisiä ja kyllä vaan ekaluokkalainen on vielä pieni, mutta esimerkiksi kolmasluokkalainen jo tosi itsenäinen.

Vierailija
4/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat reilusti kiertoon! Oli lapsia taikka ei.

Vierailija
5/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten on varannut syysloman, joululoman ja hiihtoloman itselleen kokonaan siinä missä me muut muinoin ekaluokkalaisten kanssa vuoroteltiin ja jaettiin. Lapsella on isäkin!

Vierailija
6/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä on kyse lapsen itsenäisyydestä, kun pitää katsoa, pärjääkö lapsi loma-ajan yksin. Mistä ihmeestä muustakaan??

Vierailija
7/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas itselläni on pienimmät lapset ja lasten ollessa päiväkodissa en tarkoituksellisesti koskaan vaatinut itselleni lomaa joulun välipäivinä tai hiihtoloman aikaan kun muut niitä tarvitsivat enemmän ja päiväkoti kuitenkin palveli.

Nyt kun oma on tokaluokkalainen (ja viime vuonna ekalla) katson olevani hyvinkin oikeutettu vaatimaan omat lomat ensisijaisesti koulun loma-aikoihin kun muiden lapset on jo 4-luokkalaisia tai isompia. Ja näin olen myös saanut.

Vierailija
8/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä duunissa on kaikilla lapsia, joillakin pieniä, toisilla isoja, ja jotkut jo muuttaneet omaan kotiin. Mutta sitten on näitä tyyppejä, jotka vaativat saada aina lomansa samaan aikaan vuodesta, kuin edellisinäkin vuosina. Mä olen pistänyt nyt ihan periaattesta vastaan, ja tänä vuonna sainkin ensimmäisen loman siihen kohtaan kun itse halusin, aikaisemmin olen saanut ne " jämät" .

Pomo oli ihan vaikeena, kun päsmärit pommitti. Mutta onneksi ymmärsi että pitää välillä ajatella muitakin, kuin vaan niitä " vanhoja" .

Vierailija
9/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen työ, että saa pitää lomansa koska haluaa. Meidän talossa on niitäkin, jotka joutuu sumplimaan toisten kanssa, ja kyllä siinä välillä verenpaine kohoaa asianomaisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi