Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**JOULUkuisten loppuviikko **

09.08.2007 |

Laitetaanpa nyt sitten loppuviikollekin oma pino, vaikka ei tuo alkuviikon pino päässyt kovin isoksi...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10957490&p=1&tmo…

Siinäpä linkki!

Odottelen täällä että lääkäri soittelis niistä koetuloksista... Ne ei kyllä ikinä soita silloin kun sen soittoajan pitäis olla...! Murr...

Heh, voi kyllä ukko vähän naureskella jos näkee mesessä tuon miilukan osoitteen =D No, mä oon vielä sen verran nuori, että mulla riittää vielä huumoria - vähän ronskinpaakin ;)

Pimmi ja Lassi (tänään rv 7+0 =) )

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkesin just kirjotella tonne alkuviikon pinoon hätähousuna mut ilmottelempa tännekki sitte :D

hei,kai se mun ronskin osotteen voi muuttaa sinne ettei tosiaan ukot kahtele ett mikä helekutin hihhuli se tuo on. mä ainakin muutin niitten osotteiden tilalle ihan nimimerkit niin tunnistan sitte teijät :) mulla on myös siel mesessä yhteystietokortissa paljooooooon kuvia meijän poppoosta :) kurkatkaa niitä. tais siellä olla minustakin pari kuvaa. näätte sit ett minkälainen tämä millupill* on ;D hyi,ku on oikeesti karsee toi mesenimi :/ heh....

me ollaan reippaana käyty jo puol 8 lennin kans hammashoitajalla. hoh hoijaa!!!! aivan tyhjän kans koko reissu ku neljättä kertaa tää sama virsi että ei samasta lusikasta,syökö tuttia,imeekö peukaloa. mut pakko oli käydä ku halusin ne ilmaset fluoritabletit ;)

MESERINGISSÄ nyt PIMMUKKA ja NANI LISÄTTY :)

MUUT MEGEEN KANS....

--miilukka ja lende--

Vierailija
2/20 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päiväunia ei nukuta eikä ruokakaan oikein maistu! Tarjosin äsken Alpille maissisosetta huoneenlämpöisenä ja sekaan jääkaappikylmää keitettyä riisiä ja maissia, riisinpalasille vähän syljeskeltiin mutta muuten viileä ruoka tuntui maistuvan paremmin. Tissimaitoa kyllä menee, ja vettä, joten helteestä tämä johtuu. Nyt poika nukkuu, saapa nähdä jatkuuko uni 20 minuuttia pidempään...

[b]Rusina[/b], voi miten kurjalta kuulostaa tuo Minnien huono syöminen ja ennenkaikkea juominen :( Ei noin vähällä nesteellä kyllä näillä helteillä pärjää, etenkin jos imeytyminenkin on huonoa ja kaikki tulee läpi. Yritä juottaa pieniä määriä ja tosi usein! ...Jos peruna tökkii ja maha on sekaisin, tulee itselleni kyllä aivan väkisinkin mieleen allergian mahdollisuus. Varsinkin kun kerrot tytön painonkehityksen olevan heikkoa... Ottiko lääkäri mitenkään kantaa tuohon pidempään jatkuneeseen huonoon painonnousuun? Voisitko kokeeksi jättää perunantarjoamisen vähemmälle?

Meillä alkoi " arki" kun mies palasi töihin pitkän kesäloman jälkeen. Ihan outoa :/, mutta kai tähän tottuu pian :) Esikoinen on ollut heinäkuun alusta saakka lomalla perhepäivähoidosta, taitaa jo kaivata takaisin rutiineihin hänkin, siis 2-3 pv viikossa aktiivisempaa toimintaa ikäistensä parissa. Onneksi hoitajan loma loppuu ensi viikolla :D

Äh, pää on helteestä ihan höttönä eikä lähestyvän ukkosen aiheuttama kivistys yhtään helpota :P En siis muista ollenkaan, mistä oli galluppeja tai muita päivänpolttavia aiheita! No, palaan " rikospaikalle" myöhemmin :) Tämän verran muistan kuitenkin: [b]Iitulin[/b] kummipojalle perheineen voimia ja enkeleitä... Hiljaiseksi vetää.

Tinuri ja Alpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo aikaa on tosiaan vierähtänyt kun olen viimeksi kerinnyt jotain raapustaa tänne, lukemaan olen kyllä kerinnyt melkein joka päivä mutta aika tuntuu menevän niin lentäen että juuri kun meinaa kirjoitella niin neiti keksii herätä tai tehdä jotain muuta kivaa ( esim. kiivetä rappusia ylös).

Mutta meillä tosiaan kävellään tukia pitkin ja joskus otetaan askel ilmankin, mutta tuettuna kävelee pitkät matkatkin. Kiipeemään on kannsa oppinut rappusi, mutta aina välillä huonolla menestyksellä ja sitten tullaan ryminällä alas ( meillä ei siis alapäässä rappuja ole porttia).

Mutta tästä hyvä aasian silta istumiseen syöttötuolissa jossa siis istutaan ruokailu hetket ja välillä muutenkin.

Sitten syömiseen eli meillä syödään aamulla ja illalla puuroa ja kaksi lämmintä liha ateriaa päivässä ja sitten vielä välipalat siihen, mutta nyt näillä helteillä on syöminen vähän jäänyt, mutta juotu on senkin edestä vellejä, vettä ja maitoa. Sormiruoistakin oli jossain kohdassa puhetta ja meillä menee maissi naksut, näkkileipä, kurkku, tomatti...

Nukkumisestakin on ollut paljon puhetta ja meillä nukutaan yöt 21- 09 ja päivällä ehkä 2 tuntia tunnin jaksoissa ja yö tosiaann ilman syömisiä.

Mutta mullakin on mese joten tässä osoite niin laitelkaan omaan listaan ja lähetelkään mulle omanne kanssa eli maiju82@suomi24.fi

Mutta nyt kuuluu taas huutoa yläkerrastaa joten pitää mennä palaillaan....

Tanja ja Marianna 21.12

Vierailija
4/20 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma siinä selkäydinnäytteessä oli jotain pientä tulehdukseen viittaavaa, mutta eipä sen enempää selventäny asiaa...! Seuraavaksi pään magneettikuvauksiin, mutta se että milloin, on vähän auki. Mä oon saanu semmosen käsityksen että magneettikuvauksessa saa käydä kunhan on 12 raskausviikkoa täynnä, mutta hoitaja jolta kysyin asiaa sanoi että joutuu kysymään lääkäriltä. Soittaa huomenna ajasta ja siitä että voidaanko sitä edes tehdä.

Olipa muuten tosi tympääntyneen kuuloinen kun kysyin että vaikuttaako raskaus siihen kuvaukseen! Kysyi, että " ai mitä, sinäkö oot raskaana? Jaahas... No täytyypä jutella lääkärin kanssa. En nyt sitten voikaan antaa sulle tätä aikaa." Oli jotenkin semmonen äänensävy, että aiheutin turhaa päänvaivaa ja lisätöitä... Hankala potilas ;)

Kyselin äidiltä tuosta " tulehdukseen viittaavasta" , että mitä se vois tarkottaa ja kuulemma melkein ihan mitä vain... Voi olla vaan joku hermopääte tulehtunut tai sitten vaikka MS-tauti. Äippä mietti myös sitä että mitä jos nää raskaudet vaikuttaa asiaan jotenki ku ekan kerran puutumista oli sen keskenmenon jälkeen ja nytkään ei ollu kulunu Lassin synnytyksestä kuin se 4-5 kuukautta...

Pitänee mennä tänään käymään porukoilla ja " paljastaa" tämäkin raskaus ku niin moni asia vaivaa mieltä eikä äipän kanssa voi puhua ihan kaikesta kun se ei tiedä tästä raskaudesta...

Mutta minäpä jatkan tätä pään raapimista ja ihmettelyä enkä kiusaa teitä enempää näillä jutuilla =)

Pimmi ja Lassi

Vierailija
5/20 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen nopea katsaus kun väsyttää hiukan..

Tänään oli 8 kk lääkäritarkastus ja hyvin näyttää poitsu kasvavan, kymppi meni rikki nyt sitten. 10.140 kg ja 74 cm pituutta. Pitkä tuntuu olevan jo sitteriin ja kaukaloon ja otettiin jo uusi turvaistuin käyttöön. Testattiin ja ihan tykkäs poju istuu siinä ja katella minne mennään.

Ruuista sen verran että kaikki menee, alotettiin 8 kk ruoat ja tykkää kun saa ikenillä mäyssyttää ruokaa, hampaita ei vielä ole tullut läpi. 3 ois näkyvissä kyllä. Pojasta huomaa että ne on tuloillaa kun on aika kärttyinen välillä. Hyvin menee kaikki mitä tarjoaa, banaani on edelleen suosikki ja nyt olen antanu kuivaa ruisleipää käteen niin sitä tykkää maissutella. Tosin sitä on kaikki paikat täynnä ja poika tukkaa myöten siinä leivässä, mut pääasia on maistuu ja on rauhallinen sitä syödessä :)

Niin ja piti sitä vielä sanoo että meillä opittiin tuo konttaamisen jalo taito viikonloppuna mutta poju jo unohti miten se tehdään ja nyt harjoitellaan uudelleen. Muutenkin kova touhuumaan toi poika, nousee istumaan eikä puhettakaa että laittas selälleen, äkkii kääntyy toisin päin ja koittaa josko pääsis menemään.....

No joo tuli löpistyy enemmän kuin piti ... ei sitä huomaakkaan.

Niin kaikki meseilijät, osotteita vaan tulemaan niin saadaan koko porukka koolle.... sonski@suomi24.fi voi laittaa, lisään teit sitten listoille kun ei tähän viitsi laittaa sitä oikeaa.

sonette ja poitsu kohta 8 kk

Vierailija
6/20 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei käykäähän tsiikaamassa crazy frogin jalkeläinen täältä löytyy!!!! erittäin tarttuva biisi ja meikä jammannu täällä niinku nyt jonkin aikaa.... jää sit niinku yöksi soimaan päähän!!!! heh!

pe*settä heiluttava nallekarkki...kaikkee sitä keksitäänkin :) pitää näyttää lennille huomenna että tykkääkö ;D

tässä linkki:

Vierailija
7/20 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kielenkäyttöni, mutta nyt on ollu vähän paskempi olo... Tuo video piristi oloa edes vähän =)

Sitten siihen surkeen olon syyhyn...

Mun äiti ihmetteli eilen sitä, että miksi lääkäri sanoi noin " suurpiirteisesti" sen mitä niistä kokeista löytyi ja päätti soittaa itse lääkärille ja kysyä. Molemmathan ovat töissä OYSissa ja tuntevat toisensa ja äiti on mun yhteyshenkilönä, joten ei nähty mitään syytä miksi lääkäri ei vois kertoo äidille asioita vähän tarkemmin...

No, äippä sitten soitti tänäaamuna sille lääkärille ja sen jälkeen soitti mulle. Se lääkäri ei ollu kertonu epäilyksiään ku ois halunnu tehdä vielä sen magneettikuvauksen, mutta tän raskauden takia sitä lykätään ens vuoden huhtikuulle. Siinä selkäydinnäytteessä olikin ollu vähän muutakin kun " pientä tulehdukseen viittaavaa" ja se lääkäri on aika varma että mulla on MS-tauti =(

Hoitaja soitti mulle tuossa aamulla ja sanoi että magneettikuvaus on nyt toistaiseksi peruttu, mutta mun pitää mennä reilun viikon päästä käymään sen lääkärin luona keskustelemassa tästä hommasta. Tuo MS-tautihan menee aika usein pahemmaksi juuri synnytyksen jälkeen ja koska mulla on ollu nämä puutumisjaksot just keskenmenon jälkeen ja Lassin synnytyksen jälkeen, niin hyvin todennäköisesti mun pitää ottaa jotain lääkkeitä sitten tämän synnytyksen jälkeen ettei mene kovin pahaksi.

Ei tää nyt ihan 100% varmaa oo, mutta kaikki sopii sen taudin kuvaan ja se lääkärikin oli aika varma.

Aika paska olo on kyllä tällä hetkellä ku en nyt osannu ihan mitään tämmöstä odottaa... Äitiki itki puhelimessa ku sehän on lääkärinä nähny aika pahojakin MS-potilaita ja tietää siitä " vähän liikaa" . HHän onkin monesti sanonu että silloin kun lapset tai läheiset on sairaana niin toivoo ettei olis itse lääkäri...

Voi tympeys! Anteeks ku tulin nyt tänne purkamaan, mutta ei kehtaa vielä vaivata tuota parasta kaveria ku hänellä on huomenna mummunsa hautajaiset ja muutakin mietittävää...

No, onneksi mies tulee kohta kotiin grilliruoan kanssa =) Jospa se nostais mielialaa...

Jos nyt jotain pirtiämpääkin laittais tähän viestiin, niin kerrottiin mun vanhemmille tästä raskaudesta eilen ja äiti päätti että ens keväänä/kesällä järjestetään häät - vaikka heidän rahoilla - kun eihän meillä voi olla jo kahta lasta ku ei olla edes naimisissa =)

Nytkin tuossa puhelun lopussa kysyi että joko kirkko on varattu =)

No nyt tuolta makkarista kuuluukin jo juttelua. Taas vaihteeksi 20 minuutin päikkärit...

Pimmi ja Lassi

Vierailija
8/20 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi edes kuvitella, mitä kaikkea mielessäsi mahtaa nyt liikkua.

Olen todella pahoillani sinun, perheesi ja läheistesi puolesta.

*luja halaus*

Sehän on selvää, että tänne voit milloin vain tulla purkamaan tuntojasi!

Iituli

Vierailija
9/20 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Sinulla on elämässäsi myös paljon iloisia asioita; Lassi, raskaus ja ensi kesänä kenties HÄÄT :D! ...On varmasti melkoinen shokki, että MS-tautia epäillään (siis eihän diagnoosi ole vielä 100% varma?) ja jos niin ikävästi on, niin toivottavasti taudin eteneminen on mahdollisimman hidasta. Lääkkeet ja muu hoito kehittyvät koko ajan, ja olet vielä nuori! Voimaa ja iloa teille :)

Hm, jos vanha aivosolukkoni ei vallan väärin muista, niin oli puhetta [b]vaipoista[/b]. Ei puhettakaan, että tuolle meidän luikerolle voisi enää teippivaippaa laittaa :P, sellaiseksi taisteluksi alkoi vaipanlaitto mennä koko ajan kääntyvän pikkumiehen kanssa! Eli Up&Go:t otettiin suosiolla käyttöön... Onko Lidlissä muuten hyviä housuvaippoja? Pitäisi kokeilla Pirkkoja ja Dailyjakin, onko niistä kokemuksia?

Hih, tuli vain noista Up&Go-vaipoista mieleen, että liityin siihen uudenmalliseen Libero-kerhoon ja kertyneillä merkeillä (juu, tietenkin olin heittänyt juuri ison määrän esikoisen aikaisia merkkejä roskikseen :/) tilasin sellaisen pupukäsinuken. Siitä tuli oitis Alpin suosikki! Poika hymyilee pupulle ja halailee sitä :) Esikoistyttö ei ikinä kiintynyt mihinkään leluun, vaikka sitkeästi pidin sängyssä ja imetystilanteissa ihanan pehmoista nallea mukana. Ja tästä juontuukin seuraava gallup: [b]Onko jouluntähtösillä lempipehmolelua tai unirättiä?[/b]

Ja nyt siivoamisen pariin, huomenna tulossa veljeni perhe kyläilemään :) Hauskaa viikonloppua tähtösille perheineen!

Tinuri ja Alpi Armas Höpöttelijä

Vierailija
10/20 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimmille voimia ja piristystä huonojen uutisten johdosta-- käy purkamassa sydäntäsi täällä, jos se helpottaisi.. ja jos teillä on häät edessä, niin onnittelut vaan (vaikka eihän siihen lasten tekoon välttämättä papin aamenta tarvita=)--- siis jos häät on enemmänkin vain äitisi mielipide, ei kaikki mene naimisiin, eikä tarvitsekkaan, mutta suosittelen häitä-- ihana juhla ja piristeruiske=)

Meillä oli siis toi neuvola keskiviikkona. Kasvu oli ok. Vierastusta ei pahemmin ole ja hampaita taitaa tehtailla lisää, siihen malliin taas menee sormet suuhun, taitaa alas kulmahampaita neiti tehdä. Pari viimeyötä on mennyt hyvin (21-06 ja 21.30-4.30 on neiti nukkunut), jospa alkas taas yöt helpottua.

Sit sellanen, et meidän neiti otti ensi askeleet eilen. Seiso ilman tukea ja sit otti kaksi askelta ja humps kaatu. Mut nyt mä uskon ne ensi askeleiksi, kun näytti jo ihan kävelyltä ja tuli kaksi askelta peräkkäinkin. Hui, neiti 8kk ja kävelee =(

Lumin täti osti eilen uimaaltaan(keskikokeinen muiviallas) ja tultiin taas tänäänkin uimaan siihen. Toi meidän vesipeto kun nauttii vedestä, leluja jahtas eilenkin kontaten altaassa ja sit yritti kumiankkoja metästää suulla ja samalla sit hörppi vettä--- oli hassun näköstä touhua, ja uinnista kun on puhe, heitin eilen joessa talviturkin, vihdoin ja viimein...

No, nyt neitille päivällistä pistämään...

Vierailija
11/20 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaassa on Lumilla aina päikkäreillä pingu pingviini-pehmolelu, ja illalla sängyssä unirättinä toimii minun paitani, jota olen käyttänyt päivän-- mukavasti tuoksuu äiti ja sitä paitaa mutustellessa, haistellessa ja hypistellessä neiti nukahtaa helposti... P.s. kannattaa kokeilla, jos on nukutusvaikeuksia.

Vierailija
12/20 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tässä olo helpottamaan, mutta ei nyt passaa panikoida ennen kuin on käyny juttelemassa sen lääkärin kanssa...

Ja voihan se tosiaan olla, että vaikka MS-tauti olisikin niin ei se kaikilla ole kovin vaikea...!

Leenulle noista häistä että ei se ole pelkästään äidin idea vaan kyllä me molemmat ollaan niistä haaveiltu =) Se vaan vaatii aika lailla rahaa eikä meillä ole yhtään ylimääräistä, joten ollaan ajateltu että sitten joskus monen vuoden päästä... Äippä sitten on päättäny että he avustaa sen verran ku on tarpeen ku hän haluaa järjestää häät =) Ja eihän tässä nyt tarvi sitten mitään prinsessahäitä järjestää - pienet sukujuhlat ;)

Onnitteluja tytön ensiaskeleista!! Meillä ei taideta kävellä vielä piiiiitkään aikaan =)

Ostettiin Lassille kaks disney-palloa nimipäivälahjaksi ja ne taitaa olla kyllä (ainakin tänään) lempileluja =) On tuo jo mummolassakin leikkiny hirveesti palloilla ku ne tuntuu olevan kaikista hauskimpia...

Myös PESUPALLO on huippu! =D

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Jospa tämä muuttuis taas iloksi =)

Pimmi ja Lassi

Vierailija
13/20 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihka ensiksi [b] Pimmi: [/b] Voi Pimmi.. voi Pimmi.. Mitä osaisin sinulle sanoa..? Olen täysin sanaton.

Nyt takerrumme oljenkorteen, että vielä ei ole mitään diagnosoitu. Halaus. Oikein iso halaus.

Mä uskallan sanoa jokaisen joulumamman puolesta, että me olemme sinun tukenasi sen mitä näin vain voimme olla. Pura mieltäsi, me kuuntelemme. Olet nyt niin pahan paikan edessä, että tukea varmasti tulet tarvitsemaan.

Onneksi sinulla on nyt tuo raskaus, joka varmasti vie mietteitä välillä hyviinkin asioihin =)

Toivotan sinulle paljon voimia, ja jos/kun tuntuu, että voimat loppuu, niin me joulumammojen tukijoukko olemme sinua varten, eikö vain muut mammat??

Ja nyt tähän meidän tapahtumien viikkoon..

Joku aika sitten kerroin, että meidän Pikkupoju on todella vauvamainen teidän muitten jo paljon oppineiden vauveleitten rinnalla.

No nyt Pikkupoju on ottanut vauhdilla toisia kiinni!!

Ensin puhkesi tiistaina hammas. Keskiviikkona PikkuPoju oppi ryömimään ja torstaina lähti konttaamaan!! Ja kaiken huippuna eilen nousi syöttötuolia vasten seisomaan!!

Eli tämän viikon maanantaina meillä oli vielä hampaaton vauva, joka ei liikkeelle päässyt. nyt lauantaina meillä on poika, joka ryömii, konttaa, seisoo tukea vasten ja jolla on alarivissä yksi hammas!

Taisi PikkuPoju kyllästyä vauvanelämään ja tuli kiire päästä isompien joukkoon ;)

Ja voi sitä riemua kun PikkuPoju pääsee ylös! Nauraa hekottaa välillä niin, että kaatua muksahtaa lattialle kun ote herpaantuu hekotuksen myötä xD

Nyt vaan tuli uusi ongelma.

PikkuPoju ei nuku!

Monta kertaa herää yössä konttaamaan sänkyä pitkin, siis minun vieressäni. Ja jos laitan pinnasänkyyn, niin PikkuPoju herää vähänväliä ja nousee seisomaan.. siellä se sitten pimeässä seisoo ja hekottaa (nauraa räkättää ja kiljahtelee riemunhuutoja) kun pitää sängynlaidoista kiinni...

Toivottavasti tää on ohimenevää..

-mm- väsyneenä ja PikkuPoju riemuissaan =)

Vierailija
14/20 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi [color=red]

Pimmi

[/color] sinua! Olen täysin samaa mieltä m-m:n kanssa. Tule tänne purkamaan sydäntäsi niin paljon kuin vain haluat, me kuuntelemme ja olemme virtuaalisesti tukenasi. Pidetään tosiaan vielä viimeisestä oljenkorresta lujasti kiinni, ettei diagnoosia ole vielä tehty. Teksisi mieli tulla kopterilla nyt teille ja antaa sulle iso hali! Mutta ei taida onnistua joten annan sitten näin netin kautta [color=red] *ISO RUTISTUS* [/color] Ajattelemme sinua!

Sitten omaa napaa. Meillä syödään tätä nykyä

vaan

velliä. Lusikkaruoka ei maita lainkaan. Eikä velliäkään mene kuin 4-5 krt/pvä. Kuinka kauan 8kk ikäinen pärjää pelkillä litkuilla? Täytyy soittaa ma neuvolaan tai terveyskeskukseen mitä tehdä. Kuume kesti sen 3 päivää. Nyt leikkii ja touhaa entiseen malliin mutta tuo syöminen on tosi huonoa. Neuvoja, kiitos!

Sitten kuultiin uutinen että meidän Minnie saa serkun helmikuussa. =) Vähä mulla vaivaa nyt tuo vauvakuume, mutta isäntä ei innostu ollenkaan, joten pillereitä pitää vielä popsia. =/

Tänään vietetään likkojen iltaa, mennään mökille saunomaan ja sit baariin. Mun eka kerta kun meen kunnolla ulos neidin syntymän jälkeen. siis oikein ryyppäämään. =) Pääseeköhän baariin asti vai sammunko sinne mökille. =)

Jaahas, neiti leikkii itkuhälyttimellä vaunuissa...

rusina & M

Vierailija
15/20 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä aika vetämätön olo... Iski nimittäin flunssa =/ Kuumetta ei ole vielä, mutta kurkku on aivan mahdottoman kipeänä ja nokka ihan tukossa. Päätäkin särkee ja tuntuu siltä että vois nukkua koko päivän... Onneksi sattui nyt viikonlopulle että mieskin on kotona! Voi jestas jos joutuis olemaan Lassin kanssa kahdestaan kun päässä heittää jo virtaa ei löydy ollenkaan =//

Onneksi ukko lähti kauppaan ku menin koneelle... Mä täällä pillitin ku luin teidän juttuja =) On se tuki tarpeen vaikka kuinka koittais näyttää siltä ettei asia vaivaa ja kaikki on hyvin... Homma pysyy kondiksessa niin kauan ku asiasta ei tarvi puhua, mutta heti kun koittaa laittaa jotain sanoiksi niin silmät on märkänä. Ajan kanssa... Ajan kanssa =)

Sitten iloisempiin asioihin =)

PikkuPoju on ollu hurjana =o Häntä ei ryömiminen paljoa kiinnostanu vaan heti piti päästä lujempaa =) Hamppikin tullut ja noustu jo seisomaan! Kohtahan siellä jo juostaan täyttä päätä =D

Tuo nukkumishomma on vähän tympee... Ei sille vaan voi mitään ku uutta oppii niin sitä on sitten kokeiltava - niin päivällä kuin yölläkin. Ja PikkuPojulla on sitä kokeiltavaa aika lailla! Toivottavasti rauhottuu pian ettei mene unet ihan kokonaan...

Rusinalle ei minusta ole apua =( On kyllä kumma kun maha toimii taas, mutta ruoka ei mene vieläkään... Eikö siis yhtikäs mitään suostu syömään? Tsemppiä sulle ku kyllä varmaan tuollanen tilanne huolestuttaa!

Taidan mennä etsimään jotain kuumaa juotavaa ja uuden paperirullan tämän tyhjentyneen tilalle =)

Pimmi ja Lassi (+ tässä rytinässä jo melkein unohtunut vaavi =o )

Vierailija
16/20 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sinua koetellaan.... :( Tuli itselläkin ihan kyyneleet silmiin kun sinua ajattelin (olen vielä töissä mutta piti pikaisesti tulla kirjoittamaan)...

Totta kai pitää purkaa ajatuksiaan ja tuntemuksiaan varsinkin kun olet nyt todella herkässä tilassa alkuraskauden takia. Pitää itkeä kun itkettää ja nauraa kun naurattaa ja elää tässä päivässä ja hetkessä. Nauttia auringonpaisteesta ja kukkasista, Lassin uusista taidoista ja pikkuisten käsien kosketuksesta, märistä suukoista, sateesta ja tuulesta - jokaisesta päivästä ja hetkestä. Tulevaisuus tuo tullessaan ihania asioita, välillä surullisia ja murheellisia. On tärkeää että sinulla on tukenasi ihmisiä jotka näyttävät tunteensa ja ilmaisevat ajatuksensa - se kertoo että he ja - me kaikki " virtuaalimammat" välitämme sinusta.

MrsCruiser :)

Vierailija
17/20 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIMMIlle voimia! Raskaudet ovat muutenkin niin mieltä myllertäviä aikoja, ettei niihin enää muita myllerryksiä kaipaisi. Mutta toisaalta uuden elämän ihme voi antaa voimia jaksaa raskaidenkin murheiden keskellä.

Meilläkin on tätä murhetta riittänyt. Äidilläni todettiin paksunsuolen syöpä viime keskiviikkona ja leikkaus on jo ensi tiistaina. Kasvain on jo ehtinyt isoksi, ollut lääkärin mukaan siellä kauan, joten suuria toiveita emme osaa elätellä, mutta hyvä että hoito alkaa heti.

Ajatukset ovat mullakin vähän sekavia - liikaa sattunut viime vuoden sisään... vaikea raskaus vuodelepoineen, isäni kuolema 9 päivää ennen Mikin syntymää, Mikillä refluksi ja paljon Tays-käyntejä, miehen vaikea nenäleikkaus ja mulla 3 lasta yksin vastuulla 1,5 kuukautta, 3v. pojallamme autismi/ADHD epäily päällä ja syyskuussa pääsee laajoihin tutkimuksiin (yleensä tutkitaan vatsa 5v. mutta meidän pojalla niin pahat oieet, että pääsemme nyt jo TAYSiin) ja viikon päästä Mikki menee silmän sondeeraukseen, jossa kyynelkanava avataan nukutuksessa.

Tunnen itseni ilottomaksi suorittajaksi, päivät on vaan jaksettava, mutta uskon lujasti, että joskus tämä kurssi kääntyy vielä nousuun. No nyt tuli vaan omaa napaa.

Tsemppiä tulevaan viikkoon!

t. päivikki

Vierailija
18/20 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin uutisia [b]kummipojastamme:[/b] hänen vointinsa on kohentunut. Nyt näyttää tosiaan jo vähän paremmalta. :-) Edelleen voi kuitenkin tulla jotain takapakkia. Nyt ovatkin kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että pojan vointi kohenisi edelleen.

Sitten [b]Pimmiin:[/b] olet ollut ajatuksissani. Erityisesti m-m ja MrsCruiser osasivat ilmaista hienosti niitä ajatuksia, joita minulla on ollut. M-m on taatusti siinä oikeassa, että me kaikki joulumammat vm. 06 olemme hengessä mukana! Kovasti voimia edelleen! *taas luja halaus*

[b]Rusina[/b] kertoi huonoista syömisistä. Siitä tuli mieleen kummityttömme, joka oli erittäin huono syömään n. 6-8 kk iässä. En enää muista, mikä heidän perheessään auttoi, mutta nyt reilun vuoden ikäisenä tyttö syö oikein hyvin. Muutos taisi tulla joskus 9-10 kk iässä. Ystäväni mukaan tarkka rytmi näytti vaikuttavan, samaten kuin yösyötön pois jättäminen. Valitettavasti en osaa antaa mitään neuvoja. Ai niin, Rusina, oliko eilen kivaa ja tänään vähemmän kivaa? :-D

[b]Lumi[/b] oli ottanut jo ensimmäisiä askeleita ilman tukea, hui! Teillä sitten lähdetään todella varhain kävelemään, jos kehitys jatkuu moista tahtia.

Niin, [b]mutter-mommyn[/b] Pikkupojunkin kehitys oli edistynyt huimasti. Hienoa! Yhtä lailla onnea myös muille uusia taitoja oppineille jouluntähtivauvoille!

Jep, kerään tässä hetken rohkeutta ja lähden sitten rehkimään kuntosalille. Torstaina kävin viimeksi, ja salilla oli yllättävän viileä. Taisi olla ilmastointi täysillä.

Noin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että nämä helteet saisivat loppua. Tullapa jo kaunis ja kuulas syksy!

Iituli

Vierailija
19/20 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit ehtinyt kirjoittaa tuohon ennen minun viestiäni. Olen todella pahoillani tuosta äitisi diagnoosista. Kun luin noita asioita, joita kohdallesi on tullut ihan viime aikoina, en voinut kuin haukkoa henkeä.

Teitä on totisesti koeteltu. Toivon kovasti, että äitisi selviää ja että se noususuunta alkaisi viimein! Tässä sinullekin luja halaus! *tiukka rutistus*

Vierailija
20/20 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä kaikkia, joita elämä nyt koettelee!!! Voi kun voisi edes jollain teidän oloa helpottaa.. itsellä meneekin vähän liian hyvin kun teidän tarinoita lukee...

Meillä neito ei edelleenkään liiku eteenpäin (ei sillä, et kiirus oliskaan). Istuminen on kaikkein hauskinta hänestä, joten ryömimistä joutuu vähän houkuttelemaan ;)

Meillä vähän vielä lomakiireitä ollut, mut nyt alkaa arki - ens viikolla isot tytöt lähtee leikkikerhoon ja huomenna mennään avoimeen pk:n, jotta saadaan arkirytmi kohdilleen...

Mut nyt lähden saunaan - niin kuin täällä ei olis jo tarpeeksi kuuma - et pääsee ajoissa nukkumaan...

--Mirpa ja nukkuvat leidit x3 --