¤¤Marrasmasut to -ma¤¤
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10958194&p=1&tm…
Huomenta!
Tein uuden pinon pitemmäksi aikaa kun varmaankin viikonloppuna ei ole paljon kirjoittelijoita :)
Tänä aamuna on kädet olleet molemmat turrana ja välillä on taju meinannut lähteä kankaalle. Onneksi saa istua välillä. Asiakkaat pitäisi hymyssä suin palvella.
Eiköhän tämä päivä tästä käynnisty:)
-tulppa ja hiplaaja-
rv 27+1
Kommentit (29)
Jos näitä pinoja sais edes hitusen pienemmiksi , ettei tarvis ihan 5 päivän jutuista kattoa/selailla mitä olikaan jo lukenut, ja pääseehän linkistä nopeesti ed.päivän juttuihin ken haluaa!
=)
Nyt on vitutus niin kova että... Taidan ensi viikolla hakea saikkua lääkäriltä ja keksin ensin jonkun tekosyyn. Täällä töissä uusi pomo on ihan ..... , koko ajan sanomassa että miksi ei tehdä silleen ja tälleen. Sitten mulle vittuilee jos ei mene niinkuin hän oli suunnitellut. Et silleen. Kiitos kun sain teille purkaa kiukkua vähäsen.
-tulppa ja hiplaaja-
rv 27+3
juu eipä oo jaksanu vähään aikaan oikeen rustailla mitään kun toi helle tuppaa viemään voimat, töitten jälkeen ei jaksa muuta kun heittäytyä ilmastointikoneen viereen ja yleensä siihen sitten nukahtaakin :) töissä on ollu aikas tukala olla mutta onneks oli viikko kolutushommia niin sai itte ottaa vähän rennommin ja pomo sitä itte ehdottikin että ottaisin noi uusien koulutukset harteilleni niin pääsisin helpommalla, meillä onneks ollu tosi ymmärtäväinen pomo, hyvä kun sain tos yhes vaihees kävelläkkään töis saatika sitten tehä mitään kun teen varastohommia niin siinä joutuu oleen jalkojen päällä sen 8h, raskaitten laatikoiden nostelemisen lopetin jo alussa ja kävin vaan ilmottamas et jätän ne laatikot muille kun sillon joskus rupes supisteleen sen takia.
Torstaina tuli päätös äitiysavustuksesta ja me otettiin se rahana kun noita tavaroita on saatu aikasmoinen kasa miehen siskolta ja noi mummutkin ollu reippaita hankkiin vaatteita. Miehen äitille täähän on jo kolmas lapsenlapsi mut mun äitelle ensimmäinen (ihmeen hyvin pysyny housuissaan noitten hankintojen kanssa, en sit tiä paljon se on mummilaan niitä hankkinu).
Pinnasänky, hoitopöytä, vaunut ym. hankkittu.
Meillä vauva saa nukkua ekaks kehdossa kun miehen isä teki kehdon sillon kun miehen poika syntyi niin otetaan se nyt sitten käyttöön, saas nähä mitä noi meitin haukut sanoo kun makkariin ei saakkaan enään mennä kun ovat tottuneet kulkemaan talossa ihan vapaasti, varsinkin toi uros tykkää olla siä missä muutki ja siä mis on lapsia niin siä pitää ehdottomasti olla, noh tämäkin on ihan totuttelu kysymys:)
Masussa tuntuis kaikki olevan hyvin, eilen oli taas sellaset karkelot et meinas tulla pissat housuun kun välillä tuli aikas mojovaa potkua tonne alas, mut aika hyvin ruvennu viihtyyn pää alaspäin.
viimeyönä sai hyvin nukuttua pitkästä aikaa kun oli koko sänky omaa valtakuntaa (ukko on serkkunsa mökillä viettämäs äijien saunailtaa, saas nähä tuleeko tänään kotiin va venyykö huomiseen)
ja tuli nukuttua ruhtinaalliset 12h, nyt on levänny olo, ensyö viä samanlailla niin luulis taas jaksavan.
jaahas tuli taas aikamoinen romaani
täytyy ruveta siivoon kun noist karvaturreist lähtee nyt säkkikaupal karvaa ja sitähän sit on joka puolel.
Viikonloppuja ja jaksamisia helteitten kanssa kaikille masuille ja niiten kantajille:)
möhö ja pikkunen rv26+2
Minä olen edelleen kotona nettipimennossa, niin ei pääse joka päivä kuulumisia lueskelemaan tai laittamaan. Toiveissa ois että ensi viikolla viimeistään saataisiin oma kone pelittämään.
Eilen kävin neuvolassa ja tässä hieman kuulumisia:
Paineet:122/77
sf:25
syke:135-140
paino:reilu 400g/vk (yht. 6,5kg)
pissa +/- (mitä se ikinä tarkoittaakaan)
turvotus: -
liikkeet: ++
Eilen kävin myös katsomassa kaverin 1,5vk ikäistä poikavauvaa. Voi että oli pikkuinen, reilu 3kg vaan painoi. Tuntui että ei niin pientä osannu taas edes sylissä pitää, kun ei oo n. puoleen vuoteen niin pieneen koskenut. Oma vauvakuume hyppäs taas taivaisiin. Voi kun meidänkin käärö olisi jo maailmassa.
Käytiin alkuviikosta ottamassa vakuutuskin vauvalle. Lähivakuutuksesta otettiin, kun siellä kaikki muutkin vakuutukset. Pitäs kyllä oikeesti kilpailuttaa noi vakuutukset kun ovat niin turkasen kalliita, mut ehkä sitten vauvan syntymän jälkeen. Nyt kun menee se 3kk raja umpeen, että sen syntymättömän vakuutuksen voi ottaa, niin ei pysty nyt yhtiötä vaihtamaan.
Nyt on vaunutkin hankittu. Käytiin ostamassa Ruotsin puolelta Emmaljungan duo edget, sport rungolla. Maksoi 530e. Eli todella edullisesti saatiin. Satuttiin sopivaan saumaan kun he möivät nyt koko varaston pois alennuksella, kun ensi kuussa oli tulossa -08 mallisto liikkeeseen. Ostettiin mustat vaunut, kun muita mieluisia värejä ei ollut enää jäljellä. Ja se on ainakin ajaton väri, joka passaa molemmille. Etukäteen kuolasin sitä jungle väriä, mutta kun sitä ei nyt ollut ja noin halvalla saatiin niin otettiin mustat, joita kyllä ihan alunperin olin ajatellutkin.
Nyt on siis isoimmat hankinnat tehty. Ensi viikolla mennään käymään miehen siskon luona ja niiltä saadaan sitten pinnis, niin enää ei puutu kuin pienempiä hankintoja. Joku kyseli sitteristä. Sen minä ostin melkein ensimmäiseksi kun huuto. netistä halvalla sain. Ostin uuden ficher pricen sitterin jossa on tärinätoiminto ja lelukaari. Maksoin alle 30e postikuluineen vaikka kaupassa noi maksaa jotain 60e luokkaa. JA sitteri oli siis täysin uusi ja paketissa oleva.
Ostettiin Ikealta lipastokin vauvan vaatteille ja hoitotasoksi. Saatiin se tänä aamuna koottua ja olenkin jo pari koneellista vauvan pyykkiä pessyt ja viikannut laatikoihin valmiiksi. Nyt vois tulokas vaikka jo saapua, mutta taitaa tässä vielä 3kk vierähtää. No kerrankin olen ajoissa ettei kaikki jää aina viime tippaan.
Sanle ja DJ 26+4
Eipäs ole tullut tänne puolelle kirjoitettua pitkään aikaan. Jotenkin vaan laiskottanut olla koneella muutenkin sen jälkeen kun kotiin tultiin ja on ollut touhuakin vielä viimesellä lomaviikolla. Huomenna sitten alkaa se arki...siis työ....ou nou. Ei huvittas ei sitten YHTÄÄN mennä töihin :P Kaamee tunnekin ajatella, että huomenna pitää astua siihen työhuoneeseen ja alkaa taas aivastelemaan. Siellä kun nimittäin poskiontelotulehukset jyllää melkeen koko ajan...eikä niitä tiloja meinata tutkia ei sitten ollenkaan. :P Noh, eiköhän se siitä.
Täällä on puhuttu kaikenlaista enkä nyt edes taas yhtäkkiä muista että mistä kaikesta. Ainakin turvotuksesta...mulla oli sitä viime viikolla ja toissa viikolla tosi paljon...oli ihan tosi tuskallista kun just kuumotti jalkoja ja paisuvat ihan elefantin jaloiksi ja kaikki kengät kiristi. Nyt kun kävin sitten joka päivä kävelemässä niin helpotti. Ja heti kun helteet lähti, niin johan helpotti :D Meillä oli kotona kans jotain +27 koko ajan lämmintä kun ulkona oli saman verran, että oli MEEEEELKO tukalaa olla ja öisin ei hirveesti nukuttu.
Mitäs muuta....joku puhui myös, että maha tuntuis isommalta iltasin...mulla on ihan samoja tunteita...iltasin tuntuu että maha venyy ja paukkuu ja joka paikkaa kolottaa...aamulla on sitten ihan jees taas ja päivällä..:) Ilmeisesti siis kuuluu asiaan kun muillakin on samoja tuntemuksia.
Taraldille: toivottavasti sinulla oli hyvä viikonloppu mökillä ja että olet saanut mieheltäsi huomiotakin!! Potkase sitä persuuksiin ja koita saaha ymmärtämään että varsinkin tässä vaiheessa me naiset tarvitaan hellyyttä ja kosketusta ja tukea.
Miehen poikakin alkoi sitten perjantaina koulun ja heh, hän on oppinut jo viikon aikana numerot suomeksi :D Ihan sujuvasti menee...ja osaa laskea kertolaskuja ja kaikkia vaikka on 6-vuotias nyt vasta :D Ja oli tykänny koulusta, odottaa innolla huomista päivää, että pääsee taas kouluun ;) Eli poikahan muutti meille asumaan Keniasta nyt viikko sitten. Ihan hyvin on alkanut sujumaan, eihän se mua kauheesti vielä kuuntele, mutta onneksi ymmärtääkin englantia sen verran hyvin, ettei ihan ummikkona tarvi olla jos mieskin on poissa töissä. :D Eiköhän se tästä. Mulla vaan meinaa uupumuus iskeä itsellä, ei oikein jaksais touhuta kauheesti.
Tulipa pitkä romaani tästä nyt. Laitan vielä lopuks neuvolakuulumiset, kun keskiviikkona oli neuvola. Huomenna olis hamppilääkäri ja keskiviikkona sokerirasitus. argh. :D jänskättää vähän.
Paineet: 115/78
Turvotus: +/-
Pissa: 1+ (mitä lie tarkottaa?)
Painonmuutos: +628/vko (yht. n 6kg) (tais tulla ruotsissa nyt enemmän ;) )
Sf: 23,5cm eli keskikäyrällä mennään
Sykkeet: 130+
Liikkeet: ++
Jeps, siinäpä mun kuulumisia. Oikein kivaa sunnuntaita kaikille ja alkavaa viikkoa!!
Malaika+viipertäjä (kova onkin liikkumaan nyt)
Rv 27+0
Tässä on ollut aika lailla kiireitä viime päivinä, niin on jäänyt kirjoittelu vallan. Huomenna alkaisi taas työt virallisesti, tiistaina tulevat oppilaat kouluun. On se kyllä kiva päästä taas arkiseen elämään kiinni ja työskentelemään lasten kanssa!
Kauris80 oli käynyt laittamassa kuulumisiaan. Hienoa kuulla sinusta! Onnea syksyn yritykseenne :-)
Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Levottomat jalat ovat riesana öisin, kuten joku muukin mainitsi. Viime yönä virittelin päreisestä pyykkikorista polvitaipeisiin korokkeen, kun en siihen hätään muutakaan keksinyt. Mies sitä unenpöppörössään ihmetteli, että mitä se nainen nyt häärää.
Nuu hääräilee masussa kovasti. Tuntuu melkein, että hän ei nuku ollenkaan. Välillä potkut ovat olleet jo epämiellyttävän kovia jonnekin kylkiluiden suuntaan. Silti ne ovat aina ihania! Mieskin on päässyt vihdoin osalliseksi potkuista ja leikkii Nuun kanssa. Mies koputtaa vatsaa, Nuu vastaa potkulla, mies koputtaa jne. Jaksavat tuota yllättävän pitkään :-)
Minäkin olen aiempien päiväpinojen kannalla. Nämä monen päivän pinot tuppaavat olemaan turhan pitkiä, eikä siinä sitten kirjoittaessaan enää muista, mihin piti jotakin kommentoida.
RvaRuljanssi ja Nuu 24+5
Hellettä riitti ja ulkoiltua tuli kunnolla :) Hyvää grilliruokaa syötiin, samoin herkkuja ja saunassaki käytiin kumpanaki iltana. Esikoinen on ihan innoissaan ku saa nukkua kerrossängyn yläsängyssä mökillä. Meillä ku on sellanen pieni aitta johon mahtuu hyvin kerrossänky jossa alasängyn saa parivuoteeks (me nukutaan miehen kaa siinä) ja siinä vieressä kuopuksella oma sänky. Vielä mahtuu vauvalle ens keväänä matkasänkyki :) Kaikkee sitä täs onki jo suunnitellu...
Nukkumiset mökillä oli vaan aikamoista ku oli kuuma ja ku patja siinä meijän sängyssä on aika ohut ni mul oli jalat koko ajan puutuneet ja piti vaihtaa kyljeltä toiselle. Kohta on pakko lisätä taas yks tyyny mun pään alle et on parempi nukkuu. Vauva on ollu viikonloppuna tosi riehakas ja liikkunu ja potkinu tosi paljon, ihanaa! Tytötki on ollu mukana tunnustelemassa pientä massun läpi.
Mua on nyt viime päivinä pyörryttäny kauheesti ku on ollu kova helle: siis just perjantaina ja lauantaina vaikken oikeen mitään tehnykään. Kai se on kuumuus vaan.
PikkuKuuttilo: Mulla on kyl iltasin enemmän voimat veks ku aamusin ja päivisin. Jos en käyttäis tukivyötä ni supisteliski enemmän. Eilen illalla just huomasin et saunan jälkeen alko supistelee vaikkei mitään tehnykään. Hengästyn kans helpommin ku viel hetki sit ja nälkä vaivaa suht usein.
pähkinäneito: Mulla on tullu kaikissa näissä kolmessa raskaudessa tumma viiva masuun. Ennestään siis kaks tyttöö ja masussa kasvavasta vauvasta ei vielä tiedetä. Raskausarpiaki alkaa jo olla. Ite en vaan nää masun alle ku on sen verran iso kumpu jo :)
tulppa: Jaksamista töihin! Ei oo taatusti kiva tilanne!
sanle: Mäkin tein perjantaina tilaa vauvan vaatteille yhteen lipastoon. Meil on kaikki kaapit ihan täynnä joten vauvan vaatteet laitetaan lipastoon ja vaipat yms. hoitotarvikkeet hoitopöydän alatasoille. Uskaltaiskohan sitä kohta jo niitä pienimpiä vaatteita pestä ja laittaa laatikkoon?
Malaika_vaavi: Mökillä oli ihanan rentouttavaa ja mieski innostu jopa vähän juttelemaan ku tytöt nukku ja maattiin hereillä aitassa. Kutitustaki sain ihan keskellä päivää ku pyysin. Mies ei vaan oikeesti oo koskaan tajunnu et mulle on tärkeetä ku mua pidetään hyvänä ja kutitetaan tai hellitään. Sille nää asiat ei oo niin tärkeitä. Eikä sen mielestä raskaana oleva tarvii hellyyttä sen enempää ku ei raskaana oleva. Saatika et apua tulis enemmän ku oon ollu raskaana. Totuus on tietty vaan hyväksyttävä mut välillä asia harmittaa mua pirusti!
Ja vielä Malaika_vaavi: Kiva ku miehes poika on sopeutunu tänne Suomeen ja oppinu jo kieltäki. Onnneks pieniin immeisiin tarttuu kieli nopeesti.
Nyt uni kutsuu ja pakko päästä nostamaan jalat ylös!
Tarald ja tiitiäinen 26+1
Tulin Tallinnasta eilen kotiin ja tää päivä on menny lähinnä palautuessa. Nilkat on kuin norsulla, niin älyttömän turvonneet ettei tietäis missä luutkaan on.
Kävin viime viikolla neuvolassa ja samalla oli lääkäriaika joka ultrasi. Oli ihan kiva päästä taas ultraan ja kaikki tuntui olevan ok.
Itseäni tässä vaan hiukan mietityttää kun muutama viikko sitten vauva oli paljon vilkkaampi. Nyt pitää ihan pysähtyä ja käydä pitkälleen ja odotella liikkeitä jotka ovat mielestäni paljon hennompia.
Mistähän tämä johtuu, masussa kuitenkin pitäis olla kaikki hyvin. Onko sitten vaan rauhallisempi kaveri...? Onko kenellään tästä kokemusta?
Kiva Kauris kun olit käynyt laittamassa kuulumisiasi, olenkin monesti miettinyt että miten sinulla menee!
Ihanan lämmintä ollut=)
Yllätyin kuinka moni aikoi ottaa vanhan perussitterin käyttöön tai sitten ei ollenkaan " kun sitä tarvii vain 6kk" ? Itse en ainakaan jaksa sylissä/rintarepussa niskalimassa kanniskella.
Itse ainakin olen niin innoissani ostamassa sellasta joka vähintäänkin tärisee mielellään keinuu,soi ym=) MUISTAN kun esikoisenkaa sai koko ajan jalalla vispata sitteriä, nyt kun aikaa pitäis jäädä toisellekkin lapselle sitä mielellään ottaa kaikkia helpotukset mitä irti saa=)=) Niin ja joku kirjoitti ettei tarvitse hienointa ja kalleinta, en minäkään mutta hyödyllisimmän;)
Harkinassa on nyt ollut FISHER-PRICE KEINU OCEAN WONDERS CRADLESW
LIIRULI= USKON ET HUIPPUOSTOS " toisinaan kultaakin kalliimmaksi :)"
OMAA NAPAA: Esikoisen aikana tuli masuun tumma pitkä viiva, nyt ei ole näkynyt mitään viivaa ja raskaudet muutenkin olleet TÄYSIN erinlaisia. erinlaisuudesta päätellen voisi ajatella että tulokas olisikin tällä kertaa tyttö; MUTTA silti tunnen että poika olisi taas tulossa=) SAAS NÄHDÄ SITTEN MARRAS-JOULUKUULLA=)
Oi kun kello on jo paljon jos hipsis nukkumaan=)
Pähkinäneito rv 24+3