Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤Marrasmasut to -ma¤¤

09.08.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10958194&p=1&tm…

Huomenta!

Tein uuden pinon pitemmäksi aikaa kun varmaankin viikonloppuna ei ole paljon kirjoittelijoita :)

Tänä aamuna on kädet olleet molemmat turrana ja välillä on taju meinannut lähteä kankaalle. Onneksi saa istua välillä. Asiakkaat pitäisi hymyssä suin palvella.

Eiköhän tämä päivä tästä käynnisty:)

-tulppa ja hiplaaja-

rv 27+1

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasinpa vielä väärään pinoon alkaa kirjottelemaan..onneks tulin miettineeks että mikä päivä olikaan:)

Kiva kuulla Kauris-80:n kuulumisia..Kovasti tsemppiä teille ja toivotaane ttä seuraava raskaus menee onnellisesti loppuun asti! Isot halit siulle!

Kummeista tais olla viime pinossa kans..meille jo ilmottautui yks kummiehdokas, miehen sisko. Muuten ei kyl olla mietitty ees..jotenkin tuntuu liian aikaselta.

Monella taisi olla jo neuvolalääkäri ja mukava kuulla että hyviä uutisia tullut..miulla tänään edessä se, ja meinas tulla ongelma kun mies on töissä koko pitkän päivän ja ois pitänyt kyyti ja tytölle lapsenvahti saada..onneks tytsin isomummo pelsti tilanteen ja lupautu kuskiks ja vahdiks:)

Oliko jollain ollut ihan ultrakin siellä? Meillä ei ainakaan oo, en usko ainakaan..mutta muutaman viikon päästä on meijän ylimääränen ultra ainakin, kiinnostais se sukupuoli saada tietoon, kun tuossa kokeilin sormustemppua, joka vähän poikaa ois ennustanut..en tosin tiiä miten paljon noihin on luottamista..kaipa se ultra enemmän totuuden sit kertoo..:)

Mummo vissiin tulee yhden maissa, sitä ennen pitäis vähän siivoilla ja käydä suihkus tuon tyttösen kans..ruokaakin pitäis ehtiä tietty tekemään, vaikka onkin niin kuuma ettei huvittais liikkua yhtään:(

No, yrittää ees aloittaa..:D

Milenna ja Onni-Ilona 26+5

Vierailija
2/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kauris -80: kiva että laitoit tervehdyksen ja tsemppiä syksyyn.

Tulin tänään töihin upouuden mahantukivyön kanssa ja johan elämä helpottui! Tähän saakka tuo kilometri junalta on takunnut mutta nyt mennä porhalsin kuin normaali-ihmiset. Ilmeisesti en kyllä näytä normaali-ihmiseltä kun ohikulkijat tuijottavat mahaani. Edellisen raskauden mammafarkut alkavat olla pienet (ovat sellaista joustamatonta mallia).

Kummien kanssa meidän kävi ohraisesti esikoisen kanssa. Meidän piti pyytää jommankumman isoveli ja sitten toisen ystäväpariskunta - kakkoslapselle olisi sitten tehty päinvastoin. Mutta miehen veli ja yksi ystävä eivät kuuluneet kirkkoon, joten ensin ajattelimme että sitten ne toiset vaihtoehdot. Ja lopulta päädyimme pyytämään ne kirkkoon kuulumattomatkin ' kummituksiksi' eli kirkkoon kuulumattomiksi kummeiksi ja sitten esikoisella onkin 4 kummiyksikköä (kuusi henkilöä).

Ystäviä riittää kummeiksi Pienellekin, mutta vähän tylsää että kaikki veljet ' meni' jo esikoiselle. Tosin ne muut kummit nyt on paljon aktiivisempiakin olleet...

Töitä ei jaksaisi tehdä YHTÄÄN, mutta kai se on ryhdyttävä.

t. Tuulinäiti 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen viimeisenä monen päivän pinoon, eipä sielä oo tainnut kukaan enään käydä lueskelemassa. Kopsailin vähän eiliseltä:

Ihana tulla lueskeleen välillä mitä muille odottajille kuuluu , ihana kuulla myös että KAURIS80 alkaa toipua=)

Viime viikolla käväisin nopsakkaa lueskelemassa ja näin samalla pari masu kuvaa,ihanan näkösiä, pitäis itsekkin muistaa ottaa kuva=)

Minä kun silloin vaunukeskusteluissa olin ehdottomasti ostamassa emmaljungat MUTTA TOISIN KÄVI NYT MULLA ON AIVAN IHANAT GESSLEIN YHDISTELMÄT. Olin vielä päättänyt että säästän ensin rahaa ja odottelen 08 vuoden emmaljungia ja suunnittelin muutenkin ostavani kaikki vasta joko ihan loppuraskaudes tai syntymän jälkeen. Muttasain tossa jonku himoshoppaaja kohtauksen ja nyt meillä ON SIIS JO GESSLEIN VAUNUT, BRION TURVAKAUKALO JALUSTALLA JA BRION SÄNKYTEKSTIILIT IHANALLA HIIRIKUOSILLA=)=)=)

Sitten pitäis sitteriä ruveta miettimään=)=) Onkos niistä ollut jo keskusteluja KUINKA MONI MEINAA HOMMATTA KEINUMALLIN?

Onkos vielä muita hankintoja??

Masu-asukki voi hyvin ja minäkin voin vallan mainiosti ODOTAN että työt taas 3.9. alkaisi vielä muutamaksi kuukaudeksi=)

Pähkinäneito ja pikkunen rv 24+1 la 27.11

Vierailija
4/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrasmasut on vissiin siirtynyt monen päivän pinoihin, itse tykkäsin enemmän yhden päivän pinoista=)

ja tänään siis 24+2

Vierailija
5/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäsin enemmän niistä päiväpinoista. Tietenkin porukkaa on niin vähän näin kesällä, että päiväpinot voivat jäädä lyhyemmäksi. Mutta toisaalta sitä ei viitsi varmasti sitten kirjoittaa useamman päivän pinoon kuin kerran.

Olin aamulla lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin. Kohdunsuu oli hieman pehmentynyt, mutta niin se yleensä onkin uudelleensynnyttäjillä. Verenpainekin oli vielä ihan hyvissä lukemissa minulle. Sokerimittarin sain mukaani, kun minulla todettiin taas sokerirasituksessa raskausajan diabetes. Lääkäri myös ultrasi pikaisesti ja kohdussa kaikki näytti olevan hyvin, istukka oli hyvän näköinen, lapsivettä oli riittävästi ja sydän sykki iloisesti. Vauva oli vielä tulossa jalat edellä, mutta kovasti on vielä tilaa kääntyillä moneen kertaan:).

Viikkoja 27+4 (la 4.11.)

Vierailija
6/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä sähläsin... Yritetään uudelleen!

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli hienosti. Hemppa 115, verenpaine hieman korkea, mut jännitin uutta neuvola tätiä. Painoa oli tullut 3kg. SF-mitta tasan käyrillä, 23cm.

Tosiaan neuvolatäti oli vaihtunut, enkä oikein tykännyt tästä uudesta. Varmaan 30 vuotta tehnyt samaa hommaa, ei hymyillyt, teki asiansa ja lähetti kotiin. Lopussa kyseli, että miten parisuhde ja oletko ajatellut miltä vauva näyttää ja sanoi vielä, että nyt ´ne ajatukset sitten pikkuhiljaa siirtyy siihen vauvaan.. Ihanks tosi, mihin vauvaan?!? :-)

No, toivottavasti tulee olee vähän rennompaa lopuksi...

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan SITTERISTÄ. Se on ainoa vielä ostamatta.

Oletteko tunteneet miten päin vauva massussa liikkuu... Mulla välillä kova kohta navan jommalla kummalla puolella. Ajattelisin, että se on pää. Sitä on sitten ihana silittää. Ja alavatsalle tulee silloin potkuja. Sööttiä!

Jos joku haluaa luopua äippäpakkauksen KESTOVAIPASTA niin mulle saa lähettää!! Maksan tietenkin postikulut ja minkä korvauksen haluat... :-)

-Pikku ja Kuutti TASAN 26

P.S. Siirtäkää ajatukset sitten pikkuhiljaa siihen vauvaan, hih

Vierailija
7/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Taraldille ratasvinkistä. Noita Oria näyttää olevan huutonetissä aina silloin tällöin myynnissä, joten ties vaikka ostettais sellaiset. Rattaiden merkillä ei ole meille niinkään väliä kunhan vaan ovat kapeat, käytännölliset ja suht edulliset.

Paljos Reviisori sulla oli kohdunkaula pehmentynyt? Mulla oli tänään lääkärineuvola, ja lekurin mukaan kohdunkaulaa 2 cm ja ulkosuu sormelle auki. Käski ottaa rauhallisemmin. Ei kuulemma tarvitse vielä huolestua, mutta tietty vähän pelästyin. Täytyy jättää suunnittelemani ikkunoiden pesu väliin ja muutenkin ottaa mahdollisimman rennosti (helpommin sanottu kuin tehty).

Hemppa oli 115 eli rautaa pitää alkaa nyt syödä joka päivä. Ei ihme, että olo on ollut välillä vetämätön. Sf-mitta 23 cm, paineet 114/65.

tosca 26+3

Vierailija
8/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen jaksellut hyvin, vaikka nuo matkat töihin ja kotiin ovat raskaita tuon issiaksen vuoksi. Töissä saa sopivasti istua ja liikkua, niin issias pysyy aisoissa, tosin näin loppuviikkoa kohden olo on hieman tuskaisempi. 7vkoa olisi töitä vielä jäljellä. Välillä tulee haikea olo ja ahdistaakin, kun pitää taas töistä hetkeksi " luopua" . Kuulun siihen hulluun porukkaan, joka pitää omasta työstään. Vaikka onhan se ihan mukavaa olla kotonakin lasten kanssa.

Kukas se mainitsi, että kohdunsuun pehmentyminen on ihan normaalia uudestisynnyttäjälle. Kiitos tuosta, itseäni jäi lääkärin jälkeen tuo mietityttämään, että onko syytä huoleen. En silloin hoksannut kysyä, tosin ei lääkäri ollut huolestuneen oloinen mistään. Mulla siis myös kohdunsuu pehmentynyt, mutta ei auki. Joten eiköhän tässä elellä ihan normaalisti.

Sittereistä jotkut kyselivät. Meillä on sellainen vanha ihan perusmallinen sitteri, ei säätöjä. En laittaisi rahaa paljoakaan sitteriin, kun ovat käytössä niin pienen hetken. Meillä esikoinen käytti sitä noin 6kk saakka, sitten jo istui niin tukevasti, että otettiin syöttötuoli käyttöön. Muutenkaan ei enää tuolloin viihtynyt sitterissä, vaan ennemmin lattialla tai sylissä.

Nyt pitäisi mennä siivoamaan tiskit keittiöstä. Imuroidakin pitäisi, mutta mies sanoi, että mitä suotta kun on niin kuumakin. Käski siirtää huomiseen, pitäisköhän noudattaa miehen hyvää neuvoa? Miestäkään ei voi laittaa imuroimaan, kun lähti takaisin töihin.

Rv 28

Vierailija
9/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tullu käveltyä ja oltua ulkona niin paljon et jalat on ihan poikki. Tuntuu muutenki vähän turvonneelta olo ja kaamee väsy. Laitoin just rasvaaki jalkoihin ja ois tosiaan ollu ihana jos mies ois jaksanu hieroo mut mitä vielä liikoja pyydän...Kyllä käy kateeks niitä naisia joilla mies huomioi naistaan vaikka ees jollain pienellä. Meillä se tuppaa menemään toistepäin ja kiitostakaan en kuule kovin usein. Anteeks valitus mut jotenki tässä kaipais vähän huomioo mieheltä ja sitä hellyyttä ennen kaikkee. Täytyy ees sit itelle joskus myöntää et iltasin väsyttää nykyään pikkasen entistä enemmän.

Mulle on muutenki tullu taas kauhee itkuherkkyyskausi. Ihan pienetki jutut itkettää ja paljon. Samoin pelko siitä et tytöille tapahtuu joitain pahaa on enemmän mielessä ku normaalisti. Mulla oli samanlainen pelko ku ootin kuopustaki mut onneks se meni sit aikanaan ohi. Onks kellään muulla samanlaista tunnetta?

Milenna: Millasen sormustempun teit? Oon kuullu noista jotain mutten koskaan kokeillu.

Sitteristä oli juttua: Meillä oli tytöillä käytettynä ostettu sitteri ja nyt ois uuden osto edessä. En oo viel katellu millasii kaikenlaisii on mut me ei tarvita mitään kalleinta ja hienointa mallia. Riittää ku on perussitteri koska jos vauva isosiskoihinsa tulee ni sylissä taitaa viihtyy hyvin sekä myös rintarepussa/kantoliinassa.

Huomenna lähetään mökille viikonlopuks joten tuun sit sunnuntaina lukemaan teijän kuulumisia!

Tarald ja tiitiäinen 25+5

Vierailija
10/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan pikaisesti käväsemään koneella ja näppäilemään pari riviä kuulumisia =)

Kauris80- kiva kun kävit kertomassa kuulumisia! Kaikkea hyvää sinulle, toivotaan että seuraavassa raskaudessa kaikki sujuu hyvin.

Hyviä neuvolalääkärikuulumisiakin oli usealla, kiva! Itseänikin vähän jännittää tuo tilanne kohdunsuulla. Mulla kun on kaks suht pikkusta ipanaa ja niitä tulee paljon kanneltua ja silleen.. Välillä on supistellutkin, mutta ei mitenkään kipeästi. Hyvä tietää, että uudelleensynnyttäjällä tilanne saattaa olla erilainen. Ei sitä varmaan aina lääkäri muista sanoakaan.

Sitä piti teille raportoida, että jos joku etsii vielä hyviä rautavalmisteita, niin kannattaa luontaistuotekaupasta kokeilla semmosta kun NEORAUTA. Mulla Retafer (mikä taitaa ollakin pahimmasta päästä..) pisti vatsan ihan sekaisin, joten piti etsiä uusi valmiste. Suosittelen lämpimästi!

Kovasti väsyttää.. Nämä helteet kun saa aikaan sen, että nukkuminen on yhtä tuskaa. Mekin ollaa nyt mummulassa ja nukutaan vintillä, jossa ilma ei kierrä yhtään. Turvotuskin on mukana kuvioissa, täytyypi huomenna popsia ananasta. Jospa se vähän poistaisi nesteitä =)

Huomenna aion myös mennä ostoksille. Täytyy jotain uusia äitiysvaatteita katsoa. Ja jospa sitä jo pienellekin löytyis jotain..

Oli niin ihanaa kun mies oli nostanut jo pinnasängyn pohjan ylös =) Kaipa sekin sitten odottaa vauvan syntymää vaikka välillä sitä ajatteleen odottavansa yksin. Tiedätte varmaan mistä puhun ;-)

Nyt sinne vintille, kääk =)

Öitä ja jaksamisia. Just katoin säätiedotuksen ja hellettä vielä piisaa pitkälle ens viikkoon.. Että joo.

Unia, terkuin Yaz ja beibi rv 25

Vierailija
11/29 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuplakärryjen metsästys meneillään. En oikeen raaskisi ostaa uutena, mutta alkaa näyttää siltä, että on pakko. Täällä meilläpäin näkyy olevan käytettyjä huonosti tarjolla. Haluaisin kuitenkin hyväkuntoiset, vierekkäinistuttavat, kapeat jne. Uutenakin löytyy edullisia, mutta mä haluan kunnolliset menopelit joilla pääsee myös koiranulkoilutusmaastoissa. Juu, vaatimuksia piisaa, että kauppaan vaan :) Toivottavasti niille olisi sitten myös käyttöä, monilla tuntuu jäävän käyttö kovin lyhytikäiseksi...

Sitteristä vielä piti kirjoittamani...Meillä on sellainen kiikku mallinen, musiikkia, valoja ja keinutustoiminto. Esikoiselta siis jäänyt. Tää oli kyllä ihan huippuostos, kun sain puoleen hintaan ja osoittautui toisinaan kultaakin kalliimmaksi :) Poika viihtyi siinä tosi hyvin ja oli reissussa kätevä ja myös kiinteiden maistatuksissa. Kaverikin ylisti maasta taivaaseen, kun oli heillä lainassa...Mutta erillaisiahan noi lapset on, että tiedä sitten viihtyykö tää kakkonen, toivottavasti :)

Vointi on mainio ja ensi viikolla omalle lääkärille ultraan, jännittää jo vähän!

Liiruli 27

Vierailija
12/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa! Onneksi on perjantai ja viikonloppu edessä! Vielä kun on kaunista säätä luvattu, niin jes!! Minä en ole helteistä kärsinyt, vaan nautin lämpimästä ilmasta. Kohta kuitenkin tulee taas kylmät ja pimeät syysilmat... Vaikka onneksi me saamme vauvan lämmittämään mieliä=) Itse aion suunnata rantsulle viikonloppuna ja nauttia vaan olosta...

Kyselin kummiasiasta ja siihen oli muutama kommentoinutkin. Meille on vahvistunut kummit, mutta pyytäminen jätetään myöhemmäksi, kenties synnytyksen jälkeen vasta kysytyään. Kaksi kummia kuitenkin tulee eli pariskunta.

Sitteristäkin oli ollut juttua. Itse aion hankkia Baby Björnin 1-2-3 sitteri, sitä kun on kehuttu todella paljon. Maksaa hiukan enemmän, mutta kehut ja ulkonäkö ovat sen verran jees et olen valmis maksamaan enemmän. Joskus kyllä harkitsimme tuota riippukeinuakin (lattiamallista), mutta se on vähän jäänyt taka-alalle.

Vauvan liikkeistäkin joku kyseli. Itse en ainakaan osaa yhtään sanoa, miten päin vauva masussa on. Eilen lääkärineuvolassa lääkärikin sanoi, ettei edes hän osaa päätellä asentoa, mutta veikkaa vauvan olevan perätilassa. Mulla oli eilen myös 4D ultra ja vauva oli raivotarjonnassa.

Sokerirasituksenkin tulokset tulivat ja paastoarvo oli just rajalla eikä mun tarvitse mittailla siis. Huh!

Eli mulla oli eilen neuvolalääkäri. Painoa oli tullut kahdessa viikossa melkein 2,5 kiloa, ja pelästyin pahanpäiväisesti. Onneksi eivät olleet huolestuneita koska lähtöpainoon nähden kiloja tullut sopivasti. Varsinkin, kun mulla ei ole ollut mitään mielihaluja, olen syönyt normaalisti ja suht terveellisesti, niin syytä huoleen ei pitäisi olla. Eli painoa tullut nyt yhteensä 6 kiloa. Sf-mitta oli 27 eli normaalin ja yläkäyrän välissä. Hemppa oli 125, verenpaine normaali eli 132/85. Rautaa en ole joutunut ottamaan. Lääkäri kertoi kohdunsuun olevan kiinteä ja kaikki näytti olevan ok siis! Seuraava käynti jo kahden viikon päästä;)

Sitten mulla oli eilen illalla 4D ultrakin. Olin kylläkin hieman pettynyt sen jälkeen, koska mulla se ei täysin onnistunut. 4D:llä ei saatu yhtään kuvaa otettua, koska näkymä oli niin epäselvä. Istukka ja vauvan asento eivät oikein olleet suotuisia... Katsoi kuitenkin normaali ultralla ja vauva on kehittynyt kovin. Hän näytti jo ihan oikealta vauvalta! Hän tuijottui suoraan minuun ja liikutti silmiään;) Painoa oli 1,1 kg eli ihan keskikokoinen. Eli onneksi ei ole kauheaa järkälettä tulossa! Kaikki oli muutenkin kuin piti, eli hyvä juttu. Jäi vai se harmittamaan, kun olisin kovin halunnut nähdä vauvan piirteet. Hän veloitti kuitenkin siitä vain tavallisen ultran verran, eli hyvä niin.

Siihen sukupuoleen, eli mullahan on ollut koko ajan tosi vahva poikaolo. Mä olen siis tosi vahvasti ollut siinä uskossa, että masuasukki on poika. Eilen kuitenkin ultrassa ei palleja näkynyt, eli tyttö on sittenkin tulossa! Lääkäri ultrasi useampaan otteeseen jalkovälin ja ei siellä " ylimääräisiä" näkynyt. Myöskään nämä vanhat uskomukset (makeanhimot ja muut) eivät pitäneet paikkaansa. Aluksi oli todella outo olo, vaikka kaikki oli hyvin. Meinas tulla kyynelkin silmään (kamala ajatella näin...) Siis sukupuolellahan ei ole mitään väliä ja meillekin lapsi on vasta ensimmäinen. Mutta se oli kolaus, ettei mun aistit toimineetkaan. Mut sit menin onnellisena kaupungille ja ostin vaaleanpunaiset puolipotkarit, bodyn, unihaalarin, sukat, sukkahousut... Ne tosin piilotan sukulaisilta ja muilta piiloon;) Sitten löysin aivan ihanan haalarin, joka on sopiva just marraskuun ajaksi jos ei kauheita pakkasia iske. Se oli oikein pörröinen, valkoinen nallehaalari korvineen kaikkineen. Tuntuu, et olen ostanut ihan hirveesti vaatteita ja tiedän et niitä vielä tulee lahjaksikin eli nyt mun tarvii kyllä lopettaa. En vaan voi aina vastustaa noita pieniä ihania vaatteita! Tulis jo marraskuu...

15 työpäivää vielä jäljellä! Mutta tällaista novellia tällä kertaa... Nyt on pakko lopettaa!

27+4

Vierailija
13/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoliasioista: näähän on kai jollain lailla vähän tabu, eli yleinen asenne on se että ei saisi ainakaan ääneen paljastaa toivovansa sitä toista vaan sanoa kaikille että pääasia on että on terve... Mun täytyy myöntää että toivon tyttöä nyt kun esikoinen on poika.. Yritän kuitenkin toppuutella itseäni ajattelemasta asiaa tai toivomasta liikaa... Sorruin kuitenkin ostamaan muutaman vaaleanpunaisen vaatteen, kun en voinut vastustaa kiusausta. Mulla on jo ikää sen verran, että tämä lapsi todennäköiseksi on kohdallani viimeinen... Yksi yö sitten näin kauheaa unta, että synnytin toisen pojan ja olin kauhean pettynyt ja mietin että pitääkö kuitenkin vielä äkkiä yrittää sitä kolmatta lasta... Inhottava uni! Koska oikeastihan on pääasia että lapsi on terve, pojalle olisi enemmän ehkä leikkiseuraa toisesta pojasta jne...

Tämmöisiä tänne. Raskausviikoista jo kärryiltä tippunut,

Mauku (la 19.11.)

Vierailija
14/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino07:

Mutta se oli kolaus, ettei mun aistit toimineetkaan.

Toistaiseksi en ole tavannut ainuttakaan selvännäkijää joka etukäteen pystyisi ilman nykyaikaisen tekniikan apua varmaksi sanomaan syntymättömän vauvansa sukupuolen :). Ihan kivojahan kaikki nämä vatsan muodosta ennustamiset, sormustemput, sykkeet ym., mutta ei kai kukaan niitä kovin vakavasti ota?

Mauku sanoi kyllä hyvin -esikoista odottaessani kerroin kysyttäessä toivovani poikaa ja voi jessus, eihän niin saa tehdä. Pitää hymistellä ja puhua terveestä lapsesta. Toki on niitäkin, jotka loukkaantuvat terveen lapsen toivomisesta (" Onko sairas lapsi sitten jotenkin huonompi vai?" ), mutta mun mielestä on täysin sallittua toivoa tervettä lasta. Se ei tee sairaista tai kehitysvammaisista lapsista yhtään sen vähempiarvoisia.

Se siitä ja sitteristä lisää -meillä oli esikoisella käytössä joku näistä " halpis" sittereistä, oisko ollu Carena tms. Säädöt oli selkä- ja jalkaosalle erikseen ja enempää kikkailuja ei tarvittukaan. Esikoinen oli oikea sitterilapsi, olisi hyvin viihtynyt siinä istuessa vaikka koko päivän. Esikoinen sai toki myös ensipöperönsä (aloitin kiinteät 4 kk:n iässä) sitterissä, joten kannattaa katsoa että päällinen on helposti irrotettavissa ja pestävissä (niin se taitaa joka sitterissä nykyään olla?).

Tyttö haisee arvatkaa-mille joten pyllypesulle ->

KL ja silakka, rv 25+2 tjsp.

Vierailija
15/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, alkaa tämä kuumuus käymään voimille. Meillä on sisällä 30 astetta eikä suojaisalla pihalla varmaan vähempää. Käytiin hiljattain asuntomessuilla ja siellä silmään sattui kivannäköinen kehto... taisi olla Leander merkiltään. Onko kellään kokemuksia/aikomusta hankkia vastaava kattoon tai kolmijalkatelineeseen tulevaan kehtoa ensisängyksi? Aika isolta sijoitukselta se tuntuu, esikoiselle kun muutenkin riittää hankittavaa, mutta jos vaikka sattuis saamaan käytettynä. Täytyisi heti alkuviikosta hoitaa vauvan vakuutuskin kuntoon. Tutuilta kuulin, että Pohjantähdellä olisi kattavin vakuutus, mutta hinnaltansa vähän korkeampi. Se korvaa kait jotain allergiakulujakin.

Eilen kävime 4D-ultrassa... ihan kivoja kuvia. Vauvalla oli välillä peukalo suussa. Epäilivät synnytyksen aikaistuvan nykyisesta LA:sta ja vauva oli jo aika iso köriläs (yli 900 g). Mulla olikin alkuperäinen LA puoltoista vkoa nykyistä aiemmin...

Mukavia kesäpäiviä kaikille!

t. Mammamiina Rv 25+5

Vierailija
16/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Eilen mittari näytti 31 astetta ja ilmaa sai suurin piirtein leikata et pääsi eteenpäin =). Olen kyllä ylistänyt tuota ilmalämpöpumppua maasta taivaaseen- sisällä on onneksi mukava olla!

Joko kenenkään muun henkeä ahdistaa? Mulla on nyt ollut öisin tarve nousta ylös kun tuntuu että henki ei kulje. Olo on ihan kuin astmakohtaus oisi päällä- ilman vinkumista tietty. Tää meikäläisen masu alkaa oleen sitä kokoa et vaavi taitaa painaa noita keuhkoja kasaan aika mukavasti. Viel 11 viikkoa eessä...

Meillä sitterinä toimii yhä siskon 12 vuotta vanha sitteri. on käyny jo neljällä lapsella mutta ajaa taatusti asiansa vielä tälläkin vaavilla. Esikoinen siinä nyt ei niin hirveästi istuskellut, ekat kiinteät siinä nautittiin ja silloin tällöin oleskeli siinä kun äiti joi kahvia. Meillä poika viihtyi enemmänkin sen Tiny Love puuhamaton alla, se oli mielestäni aikanaan hyvä ostos. Voihan olla ettei kelpaa sitten tälle kakkoselle ollenkaan...

Huh, täytyisi alkaa imuroimaan.... Ei kai auta kun ottaa itseä niskasta kiinni. Jotenkin vaan väsyttää sillä nuo yöt alkaa menemään pätkissä tuon vessassa ramppaamisen ja noitten heng. vaikeuksien takia. Eipä sitä auta kun kestää vaan... Onneksi pikkuinen tuntuu voivan reippaasti =)

Eppuliina rv 27

Vierailija
17/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt ihan mukavasti. Lääkärineuvola oli eilen. Kaikki hyvin. Vauva oli kääntynyt raivo tarjontaan. Nyt synnytys kuulostaa jo mukavalta. Lääkärin arvion mukaan (toinen arvio) tulokas olisi tyttö. Jospa se olisi. Painoksi arvio 1.3 kg. Kuulostaa paljolta kun kolme kuukautta vielä jäljellä. Toivottavasti ei tule 1kg/kk. :) sf mitta oli korkea 28 cm, niin kuin koko raskauden ajan. Istukka on edessä ylhäällä, joten se kasvattaa mittaa. En ole huolissaan. Kramppeja on jalassa yö aikaan. Pitäisi hakea apteekista apua. Oliko se magnesium vai natium? No, se selvinee apteekista.

Kummeista. Minä en kuulu kirkkoon, mieheni kylläkin. Mutta esikoista ei ole kastettu eikä hänellä ole virallisia kummeja. Samoin toimimme kakkosen kanssa. Hätäkaste lupaakaan emme antaneet. Pidimme viimeksi " nimiäiset" mutta vain minun sukulaisille ja tutuille koska mieheni äiti loukkaantui verisesti kun emme kastaneet, eikä antanut viettää " nimiäisjuhlaa" hänen isossa kodissaan lähellä miehen sukulaisia. Olen ajatellut, että nyt laitamme vauvan kuvan ja nimen kaikille postitse ilman mitään juhlia. Olemme myös niin kaukana kaikista sukulaisista (n.300 ja 400 km.) että juhlien järjestäminen on aika työlästä...

Sitteriä ei ole enkä ole ajatellut sellaista hankkia. Esikoinen istuskeli välillä auton turvakaukalossa ja maisteli siinä ensimmäiset kiinteät ateriat. kaukalokin jäi puolivuotiaana, kun oli jo niin jytykkä.

Lähden kahvin keittoon taitaa tulla vieraita anoppilaan tuvan täydeltä.

Germit ja perhonen 27+5

Vierailija
18/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kyselyn poikanen...

Onko muilla sellaista tunnetta, että vatsa laskeutuu alemmas iltaa myöten? (Niin, että sen oikein näkee.) Muutenkin olo tulee ihan erilaiseksi illalla. Paljon raskaampaa ja vatsa painaa paljon enemmän... Onko muilla tälläistä tuntemusta? Aamuilla ja aamupäivisin olo on parempi ja jaksaa tehdä enemmän. Vatsa ei paina eikä roiku...

-Pikku ja Kuutti 26+1

Vierailija
19/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikkuKuuttilo, joo, kyllä mulla on samanlaiset tuntemukset, vatsa painaa enemmän iltaa kohden. Eivätkä nämä helteet yhtään paranna tilannetta...

Pari tuntia sitten ukkosti ja ehdin jo iloita että painostava ilma helpottaisi -mitä vielä, vähän ripotteli ja taas on hiostavaa. Hoh hoijaa. Päivälenkinkin olen siirtänyt aamupäivään, silloin on siedettävämpää eikä koiraparkakaan ole aivan puhki.

Toissapäivänä oli esikoisen nimpparit ja piti siiheksi jo kakku leipoa. Mies toikin kaupasta sellaisen valmiin pakastetun juustokakun ja halusi sen tarjolle. Tulipa maistettua, mutta ei osteta toiste :P.

Ehkä huomenna saan kakun aikaiseksi?

KL.

Vierailija
20/29 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enstex: minä myös oon näiden useamman päivän pinojen kannalla, on helpompi selata taaksepäin.

Kuumaaaaa... Mää oon ihan kyllästynyt näihin helteisiin! Nukkuminen on yhtä tuskaa ja töissäkään ei paljon helpota. Tulispa jo syksy ja sateet! :) (älkää sitten muistuttako että sanoin noin)

Ananasta yritän tässä mussuttaa, mutta turvotus sen kun on ja pysyy. Jalat on yhet pökkelöt, niitä kuumottaa ja kengät puristaa. Jee jee.

Mulla oli aamulla lääkärineuvola, ei kovin kiva kokemus. Itkin kun kävelin neuvolasta Kelaan, Kelassa en itkenyt, itkin taas kun kävelin kotiin ja itkin vielä vähän sängyssä miehen sylissä. Sit nukuin. :) Ihanko totta että raskaushormonit saattaa vaikuttaa mielialaan? No sinänsähän kaikki oli ihan ok, pissa puhdas, verenpaineet hyvät, vauva raivotarjonnassa ainakin nyt, hemppa vähän laskenut -> pitäis yrittää muistaa syödä sitä rautaa. Painoa oli tullut liikaa ja siitä sain kuulla motkotusta sekä terkkarin että lääkärin taholta, ja se kai se sitten mut sai itkemäänkin. Sf-mitta oli 27cm eli vähän yläkäyrän yläpuolella (viimeks se oli ihan siinä keskikäyrällä) ja lääkäri uhkaili isokokoisella vauvalla. Turkanen vie, mun lasta ei haukuta läskiksi ennen kuin se on edes syntynyt!!!

Joo, mää oon vähän herkkä tässä asiassa kun oon ikäni ongelmoinut kilojeni kanssa...

Ens viikolle sain ajan sokerirasituskoetta varten, saa ny nähä miten siinä sitten käy. Siinäkin oli terkkari sössinyt niin että nyt vasta sain lähetteen labraan, kun olisi kuulemma pitänyt käydä siellä jo että olisi ollut jotain tuloksia lääkärille analysoitavaksi... Hohhoijaa tän systeemin kanssa, sanon vaan.

Nyt tuli pelkkää omaa napaa, mut kun oon niin tympiintynyt kaikkeen ettei tulis varmaan kovin rakentavaa kommenttia kenellekään... Jospa huomenna ois parempi päivä! Tää lähtee nyt töihin, hyvää yötä!

-Ama-riia rv 26 tasan