Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein sen taas, kävin kaupassa ja lapsi(1v10kk) nukkui autossa...

Vierailija
16.10.2008 |

Ja nyt se nukkuu edelleen autossa ja mä täällä surffailen ja vedän karkkia... Hyi,hyi minua.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samahan tuo oli, kuin jos lapsi olisi huutanut vaunuissaan sen saman ajan. Ei se lapsi siitä traumatisoidu, vaikka hetken huuteleekin herättyään. Sen sijaan, jos huutoon ei vastata järkevän ajan kuluessa, niin sitten on asia erikseen. Mutta tässäkin tapauksessa äiti siis tuli hakemaan lapsensa kun lapsi heräsi ja alkoi itkeä.

lapsi joka itki siellä kovalla äänellä. Odottelin jonkin aikaa jospa vanhemmat jostain ilmestyisivät, mutta eipä näkynyt. Ja lapsi huusi vain entistä kovemmin, selvästi peloissaan - olihan ulkona jo hämärääkin.

Tuli sitten siihen joku talon asukeista ja kysäisin tietäisikö mistä kämpästä on kysymys, no tiesihän se. Juuri kun olin kävelemässä ovelle, tuli sieltä äiti. Joo , oli mulla itkuhälytin, mutta siitä tais patterit loppuu - totesi äiti tylysti ja haki (vihdoin) lapsensa. Et sillei.

Vierailija
42/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättämään lastani yksin autoo nukkumaan minutiksikään, kun miettii mikä hätä hänellä voi tulla kun heräisi ja huomaisi olevansa aivan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ainakaan vois jättää lastani autoon...

Onhan se kivempi herätä omasta pedistä?

Jos itse nukahtaisit autoon ja heräisit sieltä niin eikö sullakin olis vähän kolkko olo?

Vierailija
44/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nukahtaisin autoon ja heräisin sitten ihan muualta :) ainakin tänä päivänä!

Jos tuntuu pahalta, niin älkää jättäkö autoon. Mutta ei se varmasti kaikkein kamalintakaan ole. Mutta jos sitä ei hiffaa, niin sitten ei.

Vierailija
45/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi siis myös hyvin jättää vauvan tai isommankin lapsen nukkumaan autoon - itkuhälyttimen kanssa mielellään, tai muuten niin, että kuulee, kun lapsi herää.

Esim. Yhdysvalloissa ei todellakaan nukuteta vauvoja ulkona vaunuissa, eikä siellä siis saa lapsia jättää autoonkaan! Meillä onneksi vielä on toisin, vaikka voi olla, että tilanteet täälläkin muuttuvat.

Minä olen monta kertaa jättänyt lapsen autoon nukkumaan kotipihalle parkkikselle ulko-oven eteen. (Asumme paritalossa.) Itkuhälyttimen olen vienyt autoon vauvalle ja isommalla lapsella olen avannut turvavyöt ja laittanut oven raolleen, että lapsi pääsee itse pois. Hyvin on toiminut.

Kyllä vauva voi vaunuissakin ulkona huutaa, jos ei ole itkuhälytintä laitettu tms.! Minulla on ollut parikin naapuria, jotka ovat huudattaneet vauvaansa vaunuissa ulkona 5-15 min, kun eivät ole heti kuulleet vauvan itkevän. Joten turha moralisointi tässä autoasiassakin pois.

Enkä muuten ymmärrä, että miten auto tuosta vain syttyy palamaan tai jopa räjähtää, jos auto on sammutettu. Ei se ole mahdollista. Tietysti eri asia on, jos jättää lämmityksen ja/tai radion päälle (kääntää siis virta-avaimesta sen verran, että sähköt tulevat päälle) tai jopa auton tyhjäkäynnille. Sellaista ei tietenkään saa tehdä.

Vierailija
46/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva itkee vaunussa niin senhän kuulee. Mutta jos nukkuu autossa niin sitä on vaikeampi kuulla.

Itse en jättäisi lasta autoon nukkumaan ja jos auton ovi olisi auki. Sehän voisi lähteä hipsimään vaikka minne tai joku namusetä voisi sen viedä.

Hyi sinua tosiaan. Lainlyötkö muutenkin lastasi?

Vierailija
47/51 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei jopa helpompikin.

Minä en näe eroa siinä jättääkö lapsen nukkumaan autoon vai rattaisiin.

Vierailija
48/51 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvanvaunut on sellaisella paikalla että sinne ei namusedät pääse

Auto on PARKKIPAIKALLA

Vierailija
49/51 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon ylemmissä kerroksissa parvekkeelle on varmaan aika vaikea päästä ulkopuolisten, mutta entäs maan tasolla olevaan omakoti- tai rivitaloon? Kyllä vaunuihin pääsee tällöin ihan helposti käsiksi kuka vain ohikulkija, jos vain haluaa. Itkuhälytin ja jatkuva valvonta on taatusti tarpeen.

Vierailija
50/51 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuissa itkevää vauvaa ei muuten kuule yhtään sen paremmin ilman itkuhälytintä. Vähänkin kylmemmällä ilmalla on energiantuhlausta pitää ikkunaa tai ovea apposen auki niin, että itkun kuulisi!

Eikä vauva/taapero hipsi autosta yhtään minnekään, kun turvavyöt ovat kiinni. Isompi lapsi sen sijaan jo ymmärtää tulla kotiin. Omakotitalossa tai vastaavassa pientalossa auton voi hyvin parkkeerata oman etuoven eteen ja ikkunan alle, josta näkee, mitä auton luona tapahtuu. Ja ylipäänsä itkuhälyttimestä aina kuulee, mitä autossa tapahtuu!

Yhtä lailla vaunuista/rattaista voi joku lapsen viedä. Ja onhan tällaista tapahtunutkin Suomessa monta kertaa, että joku on vienyt nukkuvan vauvan vaunut! Tosin onneksi yleensä nämä ovat olleet koulutyttöjen ajattelemattomuutta.

Vierailija
51/51 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiallinen istuullaan nukuttamine ei ole hyväksi.

Muutamat unet lentokoneissa ja junissa nukuttuani on selkää jomottanut sen verran, että olenpas huomannut sängyn olevan se paras paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi